8 év és több mint 110 ezer kilométer. Ezalatt ki tudja, hogy mennyi kátyú, úthiba és egyéb akadály, amit ki kellett bírnia a futóműnek. A gyári beépítésű alsó lengőkarokban látványosa kotyogtak a gömbfejek, a felső lengőkarok (az egyik még gyári, a másik 2006-os) szilentjei pedig érezhetően elengedték magukat, némi szabad játékot hagyva a kerekeknek.
Az autó vezethetősége most olyan lett, hogy ugyanúgy vezetek mint eddig, érzetre ugyanannyival megyek, a valóságban azonban 20%-al nagyobb tempót diktálok, pl 90 helyett 110 km/h. Egyszóval sokkal élvezetesebb így a vezetés. Olyan, mintha sínen húznák az autót. És mellette eltűntek a hangok is a fejemből. :-)
km 110370
Egy ideje várat magára a futómű orvoslása, amiről olajcsere alkalmával kiderült, hogy beavatkozást igényel. Felsők kukásak, jobb alsó kukás. Erre mondtam, hogy egyszerűbb egy piszokkal megcsinálni, és kicserélni mind a négyet, így nyomhatunk legalább egy resetet a lengőkarok kilométerszámlálóján. A bent lévők még gyáriak, ha jól tévedek, nyolc évesek. Ha ezek is kibírnak ennyit legalább, akkor a következő tulaj sem panaszkodhat majd.
Futómű felújításom receptje:
Hozzávalók: lengőkarok jóárasítva, megrendelve, leszállítva Erhardtól (amire a szerelőm azt mondta, hogy talán még ő sem tudott volna ennyiért beszer áron). Beszerzésre vár még némi szilikon zsír szerelőim javaslatára a felső lengőkarokhoz
Elkészítés: az alkatrészeket beépíttetjük, futóművet behangoltatjuk és kész a csendes futómű (remélem) ízlés szerint a fékbetétek nyikorgását is csökkentethetjük szerelőnkkel.
A kérdés: Tényleg ennyi a különbség a gyári és utángyártott között?
Fájt rá a fogam régóta, és most összejött hozzá végre minden: loudlink + kábel + 8GB kártya + kártyaolvasó .
A kulturált rögzítést kell már csak megoldanom.
Nincs más hátra, mint öröm és boldogság és hangerő!
Az autónál megérett a betét csere és a tárcsák felszabályozása.
Elöl Delphi, hátul Remsa betétek lassítanak. Bízom benne, hogy hosszú ideig elég hatékonyak lesznek.
A fékrendszemről pedig kiderítettem, hogy Lucas. :-)
km: 98224
Ma kicseréltem az olajat, mert a szerelők a szomszédban azt mondták, ha van hozzá kedvem, csináljam meg magamnak. Volt hozzá...
Tehát a mai naptól új "vér" csörgedezik az autóban. No és persze új szűrő. Gyárival megegyező utángyártott , mert ahogy a képeken is látszik, a gyárit is a Clean Filters gyártja.
km: 96 619
Olajcsere, légszűrőcsere előkészítve.
Valvoline MaxLife 10W-40 5 l
Clean Filter olajszűrő
Clean Filter (olasz) levegőszűrő
km: 95 566
Olyan áron hoztak Flat Wiper jellegű ablaktörlőlapátokat, hogy azt mondtam, annyit megér, hogy kipróbáljam. Puding próbája...
km: 93 500
Kiégett a jobb után a bal tompított izzó is, ezért kicseréltem mindkettőt. A múltkor vásárolt kínai noname helyére is Osram izzó került, ezekben megbízom. Így nagyjából ugyanakkor számíthatok majd rá, hogy ki fognak égni. (A mostaniak is rövid időn belül szinte egyszerre izzottak fel még utoljára.)
A szomszédos autószerelő műhelyben jól be is állítottuk.