Tagok >> DieselManiaco(NagyVad) >> Blog
A két éve cserélt jobb első lengőkaromban megadta magát az első szilent,és a hátsó is ki volt már szakadva,letudtuk egyszerre a kettőt. Első szilent Moog 2178Ft,hátsó szilent Moog 3475Ft. J-B belső féltengely csukló Metelli 8900Ft/db
Ami ma kimaradt és holnap érkezik az bal első komplett lengőkar 11eFt lesz.
Holnap a lengőkar cserét összekötjük egy olaj és összes szűrő cserével mert megvan benne a 315ezer km lassan
Stabilizátor "pálca" J-B Első 3197Ft/2Db
Kormány összekötő J Külső 3086Ft (Ruville)
Kerékcsapágy J Hátsó 12000Ft
80w90-es váltóolaj 2L 3042Ft/2L
Hátsó teló J-B bontott 4000Ft/2Db
Ablaktörlő kormánykapcsoló 2000Ft
Összesen:27325Ft
Ami még hátravan: Első motortartó,első váltótartó,ABS problémák megszüntetése.Innen onnan olajszivárgások megszüntetése.A kilométer futás annyi amennyit egy TDi nem megy el motorgenerál nélkül:D a Képen látszik
Mióta megvettem rossz volt benne a gyári,folyamatosan áteresztett,ami nyáron nem is volt baj,országúti tempóban 70 fokon tartotta a vizet,csak hát télen kartonozni kellett az elejét és még úgy is hideg volt benne.Szóval "beruháztam" egy termosztátra persze nem gyári utángyártottra mert az drága és szar is,hanem egy 5-ös renault-é,amit a felső vízcsőbe frankón bele lehet passzintani,a kanyar után ahol lefordul a cső a motorról a hűtő felé.
Adott egy régi vágású TD,amely egy olajcserével egybekötött vákumpumpa cserén is átesett.namost kb 50 gondtalan kilométer után egyszer csak elkezdett olajfüstöt produkálni a gép,nem kis mennyiségben,alapjáraton is,fordulaton is teljesen random üzemmódban.
Motorháztetőt felnyitva szörnyű látvány fogadott nívópálcán okádja fel az olajat,olajbetöltő alatt szintén olajfolyás,az olajszűrő házon csöpög végig az olaj.
Mire gondol ilyenkor a szegény ember fia? Ez biza gyűrű-törött vagy a régi olasz dieseleket ismerve hengerfejes.
ennek örömére hengerfej leszed,és belecsodálkozunk,hengerfal ép,nem sok vála van,karcolás nincs rajta,mindenki ép mindeki jól van a hengerfejben is,tömítés nincs átégve de egy helyen "furán" roppant a tűzkarika,biztos ez lesz az oka.A hengerfej síkja rendben,mivel előélete ismeretlen mert valamikor tavaly nyáron jutottam hozzá,és akitől vettem azt mondta hogy nála nem volt síkolva,így megrendeltem a legvékonyabb 0 ékes (1,65)Reinz hengerfej tömítést.
Hiba 2: Meg is jött frankón összeraktam,és ugye a motort vezérlés megbontása-összerakása után kötelezően 2-szer átforgatjuk,már jelentkezett is a probléma nem fordul át.Akkor gyorsan megmértem a kiszedett tömítést amiről nem tudtunk semmit mert azt is úgy kaptam egy havertól autó eladása után fennmaradt készletből.Mint kiderült 1,85-ös. Autósbolt felhív 1,85-ös Reinz megrendel.Másnap meg is jön,a hengerfej visszakerül,beindít,ugyanúgy okádja az olajat mindenhol.Már azon gondolkoztunk hogy biztosan gyűrű-törött csak a helyén maradt a törött gyűrű.Már majdnem leszedtük ismét a hengerfejet,ekkor jött fater ötlete hogy hova szelllőzik(hova tolja ki a rásegítőből elszívott levegőt a vákumpumpa.) hát a vezérműtengelyből kapja az olajat az utolsó csapágy olajzó furatán,és a kiszívott levegőt a vezérműtengely alá nyomja.A szelepfedél alá.És itt jött az ötlet hogy mi van ha kiszakadt a fékrásegítő és onnan tud korlátlan mennyiségű levegőt szívni és azzal tölti a kartert. A fékrásegítő szájjal szívva(profi műszer nélkül ez maradt) éppen érezhető nyomásváltozást mutatott,nagyon lassan elfogyott az összeszívott vákum. Próbaképp ledugóztuk a vákumpumpa csövét,és akárhogy járatva pörgetve abbamaradt az olaj "okádás".Szóval így alig van alapjáraton kartergáz,fordulaton pedig abszolút nincs!(305ezerkm van benne). Ha kiveszem a dugót akkor pedig a fordulattal arányosan nő a kartergáz! Szóval nem volt más előre mint hátra kellett szerezni egy fékrásegítőt.Végig jártuk a környék összes szerelőjét bontóját,de mivel ez az alkatrész az esetek igen nagy százalékában (101,5%) nem szokott kelleni mert a zsigulikon kívül másban nem megy tönkre így mindenki kidobta a MÉH-be.Aztán teljesen véletlenül Koncz Úrnál sikerült találni egy félig elbontott 96-os barava td100-ban. Beszereltük a próbakör alatt nem produkált hibát,de még kell egy vezérmű szíjkerék mert el van benne nyalódva az ék hornya így nem pontos. Szóval így szívat meg a fékrásegítőd egy öreg tádéban:)
Made in china,ebayről 2 ezer forintért,meglátjuk meddig bírja.Kikerültek a 8000 Kelvinesek.Eladók!
Miután beszereltem az új betéteket és közlekedtem kb. 500km-ert azóta,bal előlről cicergésre lettem figyelmes,újra zsíroztam kb egy hete a csúszkákat betét éleket,aztán tovább folytatta,mai nap egy alaposabb szemrevételezés következett,és a hiba amit eddig sikerült nem észrevennem az bizony,az hogy elgörbült a féknyerget tartó felső fékcsúszka,csere egy Cromából kimentett darabra,némi átalakítással.Betétről a feltükrösödést durva papírral lecsiszoltam,a hiba megszünt.
Költségek:egy sör a szerelőnek:D jahh az én vagyok,és nem is iszom,szóval akkor semmi:D
Likvidálásra került a katalizátor,most még csak egy rövid kört mentem vele,de már érezhetően javult a rugalmasság. A többi majd kiderül:)
Nero cartárs jóvoltából sikerült beszerezni egy Kiyo E-255 Black Edition-t.Köszi itt is:)
Kicseréltem az első fékcsöveket,fékbetéteket.
Első fékbetét Remsa: 6500Ft
Hella WP 20 ablaktörlő lapát: 2300Ft
Fékcső: 2925Ft/2db