Mutasd

>> Szerviz2018-10-08

Elindultunk a TS-be a bőr ülésekért mikor a múltkori hengerfejezés után ott maradt a blokk hátulján egy fekete rongy, és így a városozos 400km után mikor épp meszire mentünk volna, elkapta a hossz bordás szíj a rongyot és vitt mindent.
Feltekerte a vízpumpara és az nem tudodt tovább forogni, el kezdte égetni a szíjat és elszakadt. Ez kB 10mp alatt történt, éreztem is az autón mikor elkapta a rongyot hogy egy picit megfolytotta, de akkor még így hirtelen gondolni sem lehetett arra hogy az mi volt. Az ékszíj is sérült, így hát kapott ma új ékszíjat és hossz bordás szíjat. Most újra jó, már csak negatív sarut kell cserélni mert közben az el öregedett és elrepedt. Hát szerencse a szerencsétlenségbe hogy még itt helyben történt, nem több száz kilométerre.

 
>> Szerviz2018-09-22

-Kábelek becsövezése és rendezése a két nyúlványon és a vízhütő mögött az adagoló körül
-új víz tartály
-ventilátor motor védő burkolata is felkerült (eredeti szép darab)
-találtam itthon gyári üzemanyag fűtőt, be is került de még rá kell jönni miért nem kap áramot. Lehet hiányzik valahonnan relé vagy csak a hideg érzékelő van benne. A csati már bent volt hozzá eredetileg
-kapott akkumulátor védő burkolatot, gyári csak fordítva lehet felrakni, de nem gond. A kivágások helye így passzol.

A klímám kiderült hogy a párologtatónál ereszt, úgy hogy lesz egy műszerfal kibontás

A hengerfejezés is jó lett az eddigiek szerint.
Az hideg indítások nem túl meggyőzőek voltak, mintha fel levegősödőtt volna az üzemanyag rendszer, ami simán elképzelhető, ennek eredményeként hidegen kopogós hangja volt és magasabb fordulaton füstölt a próba úton.
Először adagoló beállításra gondoltam mivel ilyen sokáig nem lehet levegős gondolván, de mikor lekerült az üzemanyag szűrő akkor látva hogy csak félig volt üzemanyaggal. Feltöltöttem.
A tegnapi nap jól is indult, nem is volt kopogós hangja és a tükörben semmi füstöt nem lehetett látni.
Majd a folytatás kiderül hogy csak ennyi volt a probléma, vagy csak tegnap jó napja volt :)

A váltó olaj szint rendben van, később ránézek hogy esetleg a bal féltengelynél minden rendben van szivárgás ügyileg

A Kipufogó csatlakozó : össze hegesztés helyett maradt a bilincses megoldás. Eddig jó, és nem fúj ki.

 
>> Szerviz2018-09-12

Újra összeállt a motor. Be indítás után járt egy 20 percig és a buborékok nem jelentkeztek. Még pár dolog van amit megcsinálok és újra az utakon ;-)

 
>> Szerviz2018-09-10

.

 
>> Szerviz2018-09-10

Akkor szétszedés...
Holnap ha minden a tervek szerint alakul akkor ketyeghet.
Amik kellenek a javításhoz:
-Új tömítések, csavarok
-3 db új szelep
-8 db új szelep szár szimering
-4kg fagyálló /hogy inkább több legyen mint kevesebb

Szelepek záródása ellenőrizve / becsiszólva

 
>> Szerviz2018-09-04

Hát a szervó olaj is sikeresen tiszta lett. Kapott egy átmosást.
A szivattyúnál tölcsérbe töltöttem az olajat, a másik fele meg egy flakonban végződött, és így átmostam a szervó rendszerét. Volt segítségem aki tekergette a kormányt ide-oda :)

A hűtővíznél már mondhatni sima desztillált víz van csak többszöri átmosással és ugyan olyan módszerrel mint a szervó esetében, csak itt nem járt a motor. A beltérbe vezető vízcső lett megszakítva és innen onnan kapta a vízet, közben a hűtő alsó részénél le volt oldva az alsó vízcső ami egy gyűjtő edénybe végződött.

Közben már most az elmúlt időszak óta egyre jobban mutatkozik hogy hengerfejes szegény, mivel elkezdett enyhe kis pezsgőfürdő lenni a kiegyenlítő tartályban.
Úgy hogy még nincs vége a mókának :)

A váltó olaj szint ellenőrzés és a kipufogó csatlakozás össze hegesztése még így tolódik.

 
>> Szerviz2018-08-28

Turbó és generátor eddig cserélve. Új tömítés a turbó és a leömlő között. Indításkor jónak tűnik, a többi majd kiderül közúton ;-) még pár dolog elmaradt.... Addig is most pihen még :)

 
>> Szerviz2018-08-25

Újra kékes füstöt nyom szegény alfi.
Utolsó próbálkozás a turbó csere. Ha így sem lesz jó akkor sajnos hengerfej gond lesz. A turbó ami felkerül az nagyobb mint volt, elméletileg 164es alfáról való, de utólag egy 46oson volt.
A turbo után a leömlőben és az első dobban olaj található, remélem hogy nem a turbó előtt dolgozza bele a kipufogóba.
A másik jel ami utalhatna hengerfej problémára a habzó fagyálló, csak váljon mentségére hogy a pár napja leszedett fagyálló ami flakonban van megrázva is habzik, úgy hogy lehet a fagyálló ideje járt le. Kap egy átmosást aztán új fagyállót.
A szervó olajam szürke színű, ami régi probléma. Még megvételkor is olyan volt, kapott egy átmosást, aztán új szervó olajat még 5 éve, de az is egyből szürke lett. Most van tiszta levett bordó szervó olajam, amivel szintúgy át lesz tisztítva. Majd kap újat és ha az is szürke lesz akkor úgy marad 5 évig :)
Kikerült a generátor, de már másik kerül vissza mert hidegen nyikorog vagy csúszik a szíj, kB 2 percig. A szíj nem olyan régi és meg van feszítve még is van ilyen probléma. Cserés darab majd kiderül mit produkál.
A múltkori balos féltengely csere után most észre vettem egy csepp váltó olajat a féltengely és a váltó csatlakozásánál. Lehet hogy csak meg állt ott a váltó olaj szerelés közben, vagy szivárog :/ mindenesetre váltó olaj szint ellenőrzés lesz
Hétfőn folyt... Jó kis nap lesz :) + új tömítés a turbó és a kipufogó csatlakozásnál, és a rezor - első dob között is.
Ha majd belefér az időbe akkor az első dob után a kipufogó csatlakozásánál össze lesz hegesztve a kipufogó, mivel kicsit kifúj ez az egyik a másikba csúsztatott csatlakozó

>> Szerviz2018-08-20

A baloldali lámpa magasságát akartam volna feljebb állítani, de nem akart feljebb menni, viszont le sem esett, hogy maga elé világítson. Kiszereltem, aztán lámpa búrát le és kiderült hogy eltört a ház amiben benne van az állító fej vége. Csere bontottra.
A kábelek szigetelése is rossz volt, ledobta a gyári védőréteget. Be lett tekerve szigetelő szalaggal a biztonság végett.
A jobb oldali lámpa szigetelése is néhol rossz volt, de sokkal jobb állapotban mint a bal oldali, szintúgy szigetelve.
A jobb első index lámpa búrája leesett kiszerelés közben, az újra lett ragasztva.
Végül be lett állítva a lámpa magasság is. Most már jó :)
A füstölés végett egy picit visszább állítottam a füstcsavaron, most aligha látszik valami füst lepadlózáskor. Kicsit lomhább, 2500as fordulattól kezd el húzni igazán. Városban teljesen jó lesz így :)

 
>> Szerviz2018-08-20

A múltkori csere után kiderült hogy az egyik porlasztó alatti alátét már nem olyan jó, és ki szivárog az üzemanyag. Most ki lett cserélve és eddig okes. Már kevésbé füstöl a kis TD. Mondhatni hogy egészségesen.... Remélem így is marad :) mindenesetre kapott új Üzemanyag szűrőt és még 50km-rel ezelőtt a Liqui moly-tól egy üzemanyag rendszer tisztítót. Majd szépen kidolgozza magát és meglatjuk.