Mutasd

>> Szerviz2019-08-10

Első körben a régi, még nem klímás vezérlő táblát kicseréltem egy klímásra.
Utána a fűtés csapnál látszódott némi szivárgás, ott újra lett pasztázva.
Harmadikként pedig, a klímás verzióba közepén a box alatt megy egy + szellőző cső, ami az utastér hátsó felét hűti.
Vettem még egy klímás fl verziós fűtés boxot, és arról kezdtem átrakni a dolgokat.
Volt ami nem egyezett, így hát magam oldottam meg. Sok kedvem nem volt most keresgélni, hátha valaki leszedi a sajátjáról amit bont. A 6.-7. Kép a FL verziós, gyári megoldás.
Én levágtam az alsó cső végét, majd hőfovóztam kör alakúvá hogy egy vízcsővet rá tudjak rakni. Majd ennek a másik vége csatlakozik a fűtés boxhoz.
A fűtés boxon is ki lett olvasztva az eredeti helye, majd meghagyva a kis darabot belőle és hőfuvóval befelére meghajtottam, hogy jobb legyen a levegő áramlás, mivel a FL verziósokon azt vettem észre hogy kevésbé megy a levegő hátra. Ezen a csövön csak hideg levegő tud áramlani, mivel a fűtés rakapcsoláskor elzárja ezt az utat.

 
>> Szerviz2019-08-09

Belső világítás :

Mikor még 2012.ben vettem az autót, akkor már nem működött a belső világítás, gyújtás ráadássával sem, még az olvasó lámpa sem volt használható. Akkor rá lett kötve egy gyújtás +, úgy már jó volt, de télen sötétben mikor épp nyitottam az ajtót nem volt a legjobb hogy semmit sem látni, csak ha direktbe kapcsolóm. Úgy működött gyújtás nélkül. Na most neki álltam ki keresni a baját, mert azóta megtudtam hogy a hátsó ülés alatt van a vezérlője, az a kék kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezően, cseréltem vezérlőt hátha, de nem történt semmi. Akkor ki akartam mérni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit és hol csináltak vele előttem. Biztosíték az összes jó, ellenőrízve.
Így hát vittem neki fix gyújtás nélküli + az első lámpa kábelére, persze biztosíték előtte. A hátsó lámpa kábele más körön van, mivel ha nyitóm az ajtót elől akkor be csukás után még 15mp-ig világít a lámpa, a hátsó ajtóknál viszont egyből kialszik.
Az eredeti nem működő képes vezetékről lekötve, és húztam a tető kárpit alá a hátsó lámpához át vezetéket az első lámpáról. Így mindig együtt működnek, és a hátsó ajtó be csukása után is világít még gyújtás nélkül 15mp-ig. Ajtó nyitvahagyáskor körülbelül 2 és fél percig világít. Gyújtással és gyújtás nélkül is egyformán működik, annyi különbséggel hogy ha gyújtáson van az autó akkor egyből ki alszanak a lámpák, ha az összes ajtó csukva van. Nem kell várni 15mp-et.
Így sikerült helyre rakni a lámpa kábelezését, és működik a vezérlő is, mivel időzítve van minden.

Üzemanyag fűtés :

Múltkorokban bele raktam a gyári üzemanyag elő fűtést, csak nem kapott sosem áramot. Sem hideg indításnál se máshogy.
Vissza felé ki kerestem a reléjét, és a relét egy + vezérli, a vékony fekete kábel. Kerestem tovább vissza felé hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert más terveim vannak. A sarut ki cseréltem, és majd gyújtás + kap, és negatívval lesz vezérelve a relé. Kapcsolón lesz.

Hideginditáshoz dúsító kar használata:

Eddig egy kábel darabbal húztam fel a dúsítót télen, csak ahhoz mindig egy motorháztető nyitással kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolón, gondolom a Tipo végett, de eredetileg elektromosan állítaná a 146. Ez nem működik, és nem is akarok vele játszani. Emlékeim szerint volt aki próbálta javítani, de nem lett siker.
Én egy fényszóró magasság állítót be szereltem, saját kis egyszerű készítésű tartóval. A kábelezése egy bontott autóból vásárolt kábel köteg, amiből ki fűztem a fényszóró magasság állító kötegét.
A fényszóró állítás, ha ég minimum a helyzetjelző és le húzod a tekerő kapcsolót, akkor automatikusan leviszi maga elé a világítást, még a 3as fokozaton túl. Ezt akkor csinálja, hogy ha a motor egyik kábele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasználva, szintúgy a kapcsoló nullás fokozaton lesz, ez lesz az alapjárat, és ha vezérelve lesz rá egy negatív, akkor fel húzza az alapjáratot.
Ez ugyan azon a kapcsolón lesz mint az üzemanyag elő fűtés.
Az adagoló és a motor között egy bowden lesz. Így lett le próbálva és sikeresen működik oda vissza.

 
>> Szerviz2019-07-25

Egy sorozat kép ;-)

 
>> Szerviz2019-07-25

Először a egy toldatot kellett rögzítenem aba bilincsekkel, hogy ne tudja szétnyomni a víz csövet.
Aztán a fényszórómosó még a múltkorokban kapott egy “Y“ elágazást, és utána egy vissza csapó szelepet hogy amikor a mosás véget ér, akkor fel tudjon levegősödni a rendszer, mert különben kiszívja az összes vizet a tartalyból.
Na most olyan erős a motor hogy egy vissza csapó szelep nem bírta megfogni hogy a semmibe nyomja a vizet, ezért került rá + még egy. Így már nem ereszt.
Erre jött a szigetelő szalag, hogy ne sérüljön a festék a toronynál.

A hátsó ablak mosó régóta nem működött, most megkerestem a hiba okát.

 
>> Szerviz2019-07-25

Hát nem találtam a fényszóró mosóhoz oda való relét, vagy ha igen, akkor drágán, amit ha meg is vettem volna sem biztos hogy ténylegesen jó lett volna. Újonnan is 12.000 Ft körül mennek, de az sem kimondott Alfába, hanem más márkák, úgy hogy inkább kicsit dolgoztam vele, és nem került semmibe.
Az eredeti tudtommal úgy működik hogy minden 5. alkalommal mossa a fényszórókat ablakmosáskor. Emellett csak ha ég legalább a helyzetjelző.
Na most erre a számolós dologra nekem nem volt szükségem, mivel úgy is a bajusz kapcsolót először csak párszor röviden meghúzom, hogy felérjen a víz, és csak akkor mosom folyamatosan ha már permetezi a szélvédőt.
Kimértem minden, és kicsit átalakítottam egy 2 relés megoldásra, ami ugyan úgy csak akkor moss ha ég a helyzetjelző legalább.
Ehhez kellett két relé befogadó ház. Egy is megtette volna, csak nekem eltört az eredeti az autóban és így cserélve lett a törött.
Csináltam egy nagyon komoly tervrajzot hogy könnyebb legyen le követni szerelés közben :) :D

 
>> Tuning és extra2019-07-20

A duda működik.
Légzsák ellenőrző próba következett. Itt csak rá kellett dugni a csatlakozót, mivel ugyan az mint a 146-é.
Ezeknek a 156 kormányoknak betegsége lehet hogy az íves részén a meleg hatására kiegyenesedik az anyag.
Hő fuvóval vissza lehet hajlítani, de csak az első forró nyári napig jó. Úgy hogy meg lett kötve befelére.
Kellett sajnos hézagolni is, mert nagy volt a rés. 3 db ilyen légzsákom van, és mindegyikkel így nézett ki, hogy belátni a légzsák oldalához. Ez a profil csak be van tömve oda, és a feszülés végett ott is marad. Nem kellett ragasztani.

Az átalakítás hátránya ha ez hátrány, hogy kB. 3 cm-el közelebb került a kormány fogása, és ugyan úgy a bajusz kapcsolók távolabb, de én még így is simán elérem a bajusz kapcsolót egy indexeléshez. Majd ha használva lesz az autó, kiderül hogy mennyire lesz kényelmes a vezetés.

 
>> Tuning és extra2019-07-20

Rá mértem a csavar lyukak helyét.
Kapott alátéteket a kormány hátoldala a hézagoláshoz, mert a így az alátéten támaszkodik fel a kormány, nem a közte lévő kárpit anyagon amin úgye nem lehet meghúzni a csavarokat, mivel előbb utóbb összébb szorítja az anyagot és a csavar meg lazulhat.
Csavarok bele.
2 kontra anya, bár eredetileg csak így simán 4 csavar fogta, de biztos ami tuti alapon.
Jött a kárpit anyag rá, belülre is, mert ott egy fém fül támaszkodik fel, és jobb ha nem érintkezik.
Majd felrakás után a duda át kötése.

Folyt. Köv.

 
>> Tuning és extra2019-07-20

Első körben a légzsák tekercset cseréltem, mert a régin a 3 tartó fülből csak egy volt meg.
Egy külsőre nem szép állapotú kormányt be áldoztam a szétvágáshoz.
A fa kormány kiszerelhető belsejét is alakítani kellett hogy a felesleges útban lévő részek lekerüljenek.
Folyt. Köv.

 
>> Szerviz2019-06-18

Klíma cső javítva, + 1 tömítés is ludas volt. Szivárgás kereső spray-el mutatta baját. Idővel kiderül hogy jó vagy sem. Előtte negyed óra alatt elvesztette a nyomást. Most egy óra elteltével még meg maradt.
A fényszóró mosóhoz is bejött a 'b' terv, és a motorról felfelé a tartály vízszintje felett van egy 'Y' elágazás, aminek az egyik fele a szóró fejekhez folytatódik, a másik egy vak vágány amibe csatlakoztatva van egy vissza csapó szelep, és így már csak akkor jön a víz a szóró fejekből ha a motor dolgozik, és nem szívja ki az összes vizet a tartályból, mivel levegőt enged neki, amikor nincs nyomás. Más motort is próbáltam, de abban sem volt záró szelep, igaz az nem ehhez a típushoz való volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az másképp működött.
A beázás is megszünt úgy néz ki, kB 10 liter víz a szélvédőre öntöző kannából és semmisem folyt be az utas térbe.

 
>> Szerviz2019-06-11

Az előző klíma párologtató eresztett, hallani lehetett. Kapott másikat, szép hibátlan darab. Evvel ott nem ereszt, de közben találtam még egy lyukat, a motortérben egy kis cső darabka, apró tű vastagságú pontban. Már ki lett szerelve és megy el hegesztésre. Utána remélem a legjobbakat.
A beázás oka is kiderült. A víz lefolyó cső mellett el folyt a víz és így be a tűzfalnál az utastérbe. Ezért volt a padló két helyen ki rohadva.
Vissza került, de már tömítő pasztával.
Volt egy felületi rozsda a víz elvezetőnél, javítva.
A pollen szűrő is új, sajnos jó ára is volt, mert mikor vettem csak gyártót néztem árat nem. KB 3x ára volt a többihez képest. Persze egyből hármat vettem, miért is ne :D
Úgy hogy a levél rács össze lett rakva, hogy ne legyen gond ha esne az eső. Eddig okes, majd kiderül mit alkottam :)