Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- Típus:146 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Kék
Kapott egy új fa utánzatú váltó fejet, mivel ez tökéletesen passzol többi elemhez, a színét és mintáját tekintve. Régi fa váltó fej meg bekerül a TS-be.
Először is kupak le az aljáról, 12es fúróval felfúrni a belsejét, majd egy rossz váltó fej beáldozása (kopott), el vágni és rá helyezni az alját. Én itt rá is ragasztottam, bár szorosan fogta, és végül mehet fel a helyére.
Így a váltó szoknya is rögzíthető rá.
És még kettő dolog javítva.
Az egyik a kilométer óra és egyben a sebesség mérő nem mindig működött az utóbbi 2 hétben. Leginkább nem ment. A jeladó csatlakozóján volt egy kicsi sérülés, erre gondoltam a hiba okának, úgy hogy cserélve. Utána próba, de nem mozdult ki. Cseréltem jeladót is és újra próba. Most már működött, de így utólag belegondolva, lehet hogy az első próbán nem eléggé gyorsultam fel vele, csak nekem tűnt úgy a kis utcában és becsaptam saját magamat vele. Most már mindegy is :)
A hátsó ablak mosó csőve szétjött a csomagtartó csatlakozásánál, most kapott egy hosszabb csövet toldásképp hogy ne feszüljön.
TS-ből átkerült két db hangszóró előre (már nem az eredeti) + gyári hangszóró rácsok amik eddig hiányoztak.
A bal hátsó ajtóba is cserélni kellett mivel megadta magát a membrán, de oda még egy eredeti került vissza.
A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)
Az ülések plüss anyagból + oldalán műbőr kárpitozással. Az első ülésekben ülő és háttámla fűtés. A fűtés két fokozatú, az egyes zöld, a kettes piros színben a kapcsolón. Kipróbálva és teljesen rendben van ;-) + teljes belső takarítás
Sokat gondolkodtam rajta hogy a nemrégiben beszerelt 'ti' ülések maradjanak, vagy inkább valami más. Szépek ezek a jelenlegi ülések nagyon, de kettő dologban nem passzol. Az egyik hogy a plüss ülések szerintem lényegesen jobbak tapintásra, a másik hogy a fekete padló szőnyeggel és a szürke ülésekkel kicsit színét vesztette belül. Úgy hogy vissza kapja a gyári üléseit, legalább is amivel én vásároltam. A 'ti' üléseket meg elrakom későbbre, mivel nagyon szép darabok.
Az első ülésekben lesz fűtő lap, az alsó részén és a háttámlában.
Az első ülések alsó részét fel cserélem egymásra, hogy az ép fele legyen nyúzva innentől, és hogy kifelére tartson többet az ülés. Bár nagyon nincsen rossz állapotban egyik sem, de egy minimális/kezdetleges kiülés látszik a vezető oldali ülésen.
Most így az anyós ülés lett megcsinálva, és eztán majd a vezető oldali. Egy helyen a gyári varrás el volt szakadva egy 2 cm-es szakaszon, úgy hogy feleségem által javítva lett ;-)
A képeken úgy látszik hogy eléggé foltos tán koszos az ülés, de a valóságban nem, csak a plüsst így dobja vissza a telefon kamerája. A végén azért beültem az ülésbe csak így a szobában, és egy jó 5-10 percig csak élveztem azt a kényelmet amit ezek az ülések tudnak nyújtani :))
Csütörtök este valami szétment az önindítóban. Csúnya fémes hangja lett. Ma idő került rá, és az önindító cserélve egy bontott darabra. Király lett ismét... A kiszedett meg megy a polcra, hogy ha kell akkor majd fel lesz újítva szakember által.
Felkerültek az idei téli kerekek, ami téliről télire történt, mivel a TS-re került az ezen lévő kerék szett. És csak mert így volt tetszőleges a választás ;-)
Kerék cserekor egy gyors ellenőrzést megszoktam ejteni, fékcső repedezettség és egyéb apróbb hiba/gond, így most hogy már fél év állás idő után már használva van az autó, láttam hogy a féltengelyen a pórvédő gumi harang bilincse nem a legjobb, úgy hogy hamar cseréltem.
A fagyálló is meg lett nézve, és csak - 14°C fokos volt, így egy kis hűtő víz leengedés, és kapott 1 kg koncentrátumot. Az eredmény majd kiderül. + ablakmosó folyadékba is került már téli.