Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- Típus:146 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Kék
A stabilizátor két belső szilentjei úgy tűnt hogy már nem az igazi, úgy hogy neki álltam a cserének.
Nem volt egy könnyű feladat, pedig a két két csavar ami alulról fogja, könnyen kiszerelhető volt, de viszont a kiszedése után sem mozdult semmi, gondolván lehet össze van kicsit rohadva.
Dorni és kalapács, hátha megindul, de semmi.
Akkor le oldottam a stabilizátor két végét a lengőkarról is, aztán úgy már mozgott, de a felső és az alsó fém tartó a szilentel egyben.
Sok játszás után, miután lent voltak a első kerekek, hidegvágó + nagy kalapács segítségével szét tudtam nyitni hogy ki vegyem a szilentet. (addig vissza lett kapatva mind a négy csavar)
Az oka hogy egy fém persely van benne, amitől nem tudtam szétszedni. Most már ezt is tudom :)
Kicseréltem a szilentet mind két oldal, de alig hozzá férhető rész ez, aztán jött az összerakása.
Az sem volt semmi, mivel a csavarok be tekerése sem egyszerű, hogy a helyén legyen minden , olyan kicsi a hely a tűzfal és a kormánymű között , de ez még elmegy.
Amikor meg kellett húzni a csavarokat akkor jött az igazi szívás, mivel a fém perselyeket pontosan ugyan oda kellett vissza rakni hogy össze pattanjon a felső és alsó része, de ott nem olyan egyszerű mozgatni félig meddig betekert csavarokkal, mivel az is szorít már, úgy hogy pajszer segítségével amennyire oda lehetett férni, a helyére igazgatni.
Végül össze állt a kép, de ha legközelebb csinálnám kell bármelyik autón, akkor már le köszörülném róla a fém perselyeket, mert nagyon meg nehezíti az egész dolgot.
Első körben kapott egy festést a legutóbbi blog után, az olaj hűtő tartója, és még a lökhárító tartó nyúlványok is.
Alapozó + szín. A képeken kékes színű a festés, de száradás után fekete lett.
A tavaly vett első lökös fényszóró mosóval kompletten átkerült, nem furkáltam a régit össze, meg valahogy ezt tudom igazítani hogy ne lógjon a lökhárító az előzőhőz képest, pedig látszatra semmi különbség.
A fényszóró mosóhoz nem volt cső, ezért azt vettem hozzá + bilincseket is.
A ködlámpa magassága is be lett állítva, mert idáig maga elé nézett csak. Nemrégiben jöttem rá hogy azt is lehet állítani, ezért nem is volt eddig beállítva.
A lökhárító alsó része a későbbiekben színre lesz fújva.
Így alakul a kis TD a tervezet szerint ;-)
Még a valamikori 2 évet kibiró újonnan vett olaj hűtő ki lyukadt, ezért ki lett szerelve, és össze lett kötve a két cső. Persze ideiglenesnek indult, de el húzódott a mai napig.
Már kétszer sikerült szét lökni a csatlakozást. Legutóbb szombaton, úgy hogy ez így nem maradhatott tovább.
Úgy hogy elmentem venni rendes toldót, bilincsekkel és neki esni.
Olaj hűtésre két verzióm volt, vagy a TS szervó olaj hűtő csővét használnám, vagy a boxeret.
A TS-nek megy oda vissza a víz hűtő mögött, a boxernek pedig egy spirál alakban.
A boxer mellett döntöttem, bár mindegy is lett volna.
Össze raktam, le próbáltam, eddig okes minden. Majd hamarosan újra ellenőrzés hogy minden rendben legyen.
Festést ki hagytam mert hamarossan úgy is ápolgatni kell máshol is, úgy hogy majd egyszerre.
A 8 db porlasztóból az összes jól működik.
Annyi különbség van köztük hogy 5 db 130 bar-os működésű, a másik 3 db 180 bar-ral dolgozik.
Az 5db 130asnak az eredeti jelölése : 115, 130, 130, 130, és egy 150 báros
A 3 db 180asnak : 150, 150, 150 báros jelölése van.
Most próbaképpen balról jobbra haladva, az első hengertől a harmadikig 180as, a negyedik hengernél 130as porlasztó van.
Most így 10 fok felett, és dúsító ráhúzásával szépen járt hidegen, nincs egyenetlen alapjárat, se füst és még enyhén csattanó mellékhang sincs.
Aztán vissza húztam a dúsító kart és úgy is minden jó volt.
A porlasztók alatt új alátétek vannak, aminek db-ja csak 475 Ft volt.
Az ilyen 0 és - 5°C közti indításnál majd kiderül mit produkál.
u.i.: úgy néz ki jó lett, igaz 0 fok körül jártunk az egyik éjjel, de indítás után már nem füstölgött, és az indításnál is csak normális füst volt.
Most ismét pihenőre kerül a kis TD, mivel kiszereltem a porlasztókat.
Fater kollégája elvileg meg tudja nézni melyik a jó és melyik nem.
A 4 kivettből az egyik igencsak fekete volt, úgy hogy az már ott vérzik.
+ volt itthon még 4 darab, azt is elviszi, és a 8ból talán kerül ki egy jó szett, ami hidegen is jól dolgozik, már ha az a baja a füstfelhős indulásnak.
Lassan műszaki, úgy hogy nem várok vele.
Most folyamatos munkák zajlanak :)
Már a 6 és fél évünkkel megtettünk 70.000 km-ert.
Szerintem megérdemli :)
Mind a két oldalra felkerültek a műanyag küszöb borítások.
Bal oldalon a 4 éve kezelt küszöb felületi rozsdát hozott, amit drótkorongal leszedtem, majd alapozó, tömítő, és alvázvédővel kentem. Majd felkerült a műanyag küszöb.
Jobb oldalon ugyan úgy, csak ott az anyós ajtó alatt a küszöböt hegeszteni kellett, mert megült ott a sár.
A jobb hátsó kerékjárati ívben is kellett egy helyet hegeszteni, + vissza kapta a műanyag dob betétet, amit még kB két éve leszedtem, csak idáig nem került vissza.
Hátul már elgyengültek a rugók kissé, már egyszer cseréltem, de az előtte lévő is ugyan ilyen volt, az elejéhez képest, és utánfutó ha tele volt pakolva akkor rendesen koppon volt, úgy hogy tettem bele hátulra légrugókat.
A gyári ütközőt kivettem, és kaptam a légrugóhoz oda való gumi tányért.
Mikor helyeztem be, véletlenül sikerült leszakítanom a fejét, úgy hogy meg próbáltam egy másikat, de az sem vált be, mert azt sikerült a rugó belsejébe helyezni, de olyan rideg az anyaga hogy a helyére nagy erőlködés árán sem ment be úgyhogy úgy döntöttem inkább vissza rakom az eredetit aminek rugalmas az anyaga és levágtam belőle hogy az legyen a felső támasza a légrugónak.
Bal és jobb oldalt is készen van.
Alapból 0,5 bar az ajánlott, terhelésnél 1.2 bar a maximum.
Most 1.1-1.2 baron van a tesztelés idejére.
Kemény is lett a rugózása, de majd csökkentem.
Kapott még szelep hosszabbítót hogy ne keljen alá feküdni, csak legugolni az autó mellé.
Még egy Speciál Edition bontásából vettem 1 pár küszöb borítást, tipikus hibákkal. Pl. : csavar felfogatás alatti reped műanyag, vagy bolha tartó repedés...
Ezt orvosoltam össze olvasztassal és + kapott rá két komponenses ragasztót is.
Rá került mindegyikre a víz lehúzó gumi, az új csavarok is meg vannak. Már csak fel kell pattintani a helyére, de előbb küszöb ápolás ahol szükséges.
Előre valamikor beleraktam a boxer rugóit, hogy kicsit lentebb legyen az orra, de most így az évek alatt rájöttem hogy hosszú távon nem kényelmes, mivel a boxer egy 100 kilóval könnyebb, és kevésbé erőssek a rugói, mint a gyári TD.
(A piros színű volt bent...)
Előre már felkerültek így a tél közepe-vége felé a téli kerekek, hátha jön még valami nagyobb hóesés :), hátra is felkerül majd nemsokára...
A kerék összetartás sem volt jó, mert tavaly kicseréltem a jobb oldali kormány összekötőt, de nem lett pontosan beállítva egyből, mivel nem volt aknán az autó, és hát halogatva lett.
Most hogy állítottam, láttam hogy a belső kormány összekötő a külsőbe nem sokat fogna, ha elállítanám, így hát kitekertem teljesen hogy mennyi az annyi, + bal oldal is (ott majdnem teljesen bent volt, és elosztottam bal és jobb oldalt, hogy ugyan annyit fogjon. Végül beállítátottam pontosan az összetartást, csak most így a kormány nincs pozícióban, de majd ha egyszer úgyis felmegy a fa kormány akkor az is középre lesz állítva.
Végül az olaj nyomás mérő óra sem mért semmit, de csak azon az eredeti anyáját hagytam el amit sajnos csak kézzel szabad meghúzni (ez fogta oda a sarut) , mert könnyen megszakad a menet, vagy letörik. Nekem az utóbbi volt már. Most kapott másik anyát, ezt jobban viselte, és egy nagyon nagyon picit ráhúztam kulccsal :)
Még egy két dolgot meg csinálok rajta, addig is pihen a kis TD :)