Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- Típus:146 2.0 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Kék
-Új akkumulátor, BANNER POWER BULL 74Ah 680A
-Jobb első hangszóró cserés lett
-1 db új izzitó gyertya
-Matricák leszedése műszakira
-Pótféklámpa 4 db izzó csere
Még két éve vettem újonnan egy érintő képernyős lejátszót, most eljött az ideje használni is..
A lejátszó alatt 5 db kapcsoló foglal helyet, bal szélső és jobb szélső az első ülés fűtés kapcsolói, amit három fokozatban lehet kapcsolni, alul egy enyhébb fűtés, középső állásban kikapcsolt, és a felső állásban egy erőteljesebb ülés fűtés.
A második kapcsoló szolgál majd a hideg indításhoz, ami rá adja a dúsítót és az üzemanyag elő melegítés.
A középső egy nyomó gombos kapcsoló, ami a majdani riasztó szirénáját szólaltatja meg.
Az utolsó előtti kapcsoló a led lámpa kapcsolója lesz, ami a lábtérnél fog világítani mind a 4 helyen.
A mérő óráknak is kerestem helyet, így a szivargyújtó került ki, de lehet hogy csak máshova, majd kiderül.
Ki olvasztottam a szivar gyújtó helyét, mivel nem tudtam volna úgy szétszedni hogy ne roncsoljam, és inkább a szivargyújtót mentettem meg és itt úgy is kellett a hely a vezetéknek.
A le nyíló lapból is kellett levágni, persze ez egy olyan hamutartó darab, ami már nem csukodott vissza. Lehet lehetett volna javítani, de az ép darabot meghagytam és inkább a 'rosszat' el vágtam.
Kellett itt-ott alakítani, majd egy ki faragott lemez lap, arra egy magas kopásálloságú anyag. Az órák aljához került egy kapcsoló, hogy a mérő órák világítását ki lehessen kapcsolni, akár egy filmnézés miatt.
A vezetéket bekötve a csatlakozóig. Már csak a csatlakozó után kell bekötni az órákra és mehet vissza az alsó műszerfal is.
Az órák elhelyezkedése, balról a turbó nyomás mérő, a középső az olaj hőfok mérő, és a jobb oldali az olaj nyomás mérő.
Már régóta elfolyt a fék folyadék, de csak akkor ha nem volt használatban az autó. Egyszer keresgéltem is hogy hol ereszthet, de nem volt nyoma sehol. Most szintúgy elengedte, de mindig csak egy bizonyos szintig ürült le a tartály.
Mivel a tartályban fentebbről táplálja a kuplung részét a fék olaj mint maga a féket, ezért csak is a kuplungra lehetett gyanakodni.
Most legutóbb is szerelés közben, már láttam hogy a kézifék lámpa nem aludt ki, tudtam hogy megint elengedte. Úgy voltam majd később után töltöm, de amikor nyitottam le a biztosíték táblát, ahhoz be kellett nyomni a kuplung pedált hogy teljesen le lehessen nyitni. Akkor még egyből nem, de később feltűnt hogy az bent is maradt, és csak segítéssel jött vissza, amit már a rugó végzett.
Kivettem az aksi tartót hátha felbukkan a hiba, meg hát amúgy is ha nem, ki kell légteleníteni, de végre meglett a ludas, mert nyoma is volt, a váltón lévő kuplung munkahenger volt a hibás.
Még a múltkorokban hoztam egy bontott munkahengert, az került bele, remélem sokáig jó lesz.
Bekötésre került a klímához kapcsolódóan a hőfok szabályzó relé, ami 5°C alatt kikapcsol, és 15°C felett vissza kapcsol. Ennek eredetileg a fehér csati ellenkező darabja vinné tovább a kompresszorhoz, de mivel nekem ilyenem nincsen, ezért a pozitív kábelre forrasztóttam egy másik kábelt, ami megy bele a hőfok szabályzó relébe, és onnan ki a motortérbe, ahol lesz egy sima relé, és így kapcsolja ki-be a kompresszort.
Az ülésfűtés kábelek is bent vannak, már csak rá kell dugni a csatlakozót ha bent lesznek a fűtő lapok az ülésben.
És végül, a műszerfal tetején, a szélvédőre fújó műanyag elem kis lába el volt már egy ideje törve. Ez két verzióban létezett, a sima műanyag tüskés, és a fém. Nekem műanyag volt, de ki pattintottam belőle és egy törött, de fém tüskés verzióból átraktam bele a kis tüskét. Már csak vissza kell tenni a helyére..
A kormány vissza került mindenestül, és a kereszt merevítő mögé a szivacsok is.
Közben a motorhaztető nyitó kiakadt a helyéről szerelés közben, bár nem tudom hogy sikerült mivel vissza rakni nem sikerült a helyén. Ekkor az ellen darabját, amiből kiakadt, gondoltam ki szedem és majd kívül könnyebb lesz. Ezt két csavar fogja, addig okes, de még 4 db kis fül is, ami szinte hozzá férhetetlen helyen van. Ezt amíg szét nem sikerült törni, addig nem volt tisztán látható. Akkor cseréltem egy bontottra, mivel már tudtam csukott szemmel is hogy mi a helyzet. Azt egy 10 perc játszás után véletlenül sikerült ki pattintani a helyéről. Fotóztam az ép darabot. Ha már kint volt akkor gondoltam vissza akasztóm a nyitó kart, de nem jött össze. Éreztem hogy ha nagyon erőltetem akkor ez is törni fog. Így hát a felső álláshoz nézve, kicsit le faragtam belőle, hogy be csússzon a helyére. Ki nem tud akadni, mivel a bowden nem engedi olyan magasra fel, ahol ez ki akadjon. Így sikerült össze rakni.
Utána vissza került a műszerfal felső része.
A hátsó lábtérnél az eredeti szőnyeg kicsit oda volt, de bent hagytam. Alatta minden rendben van a padlóval. Kapott rá még egy szigetelőt, így a kettő ér egy másfelet alapon. Ha a szőnyeg nem viseli el, akkor kikerül a csúnyábbik. Aztán egy kis takarítás és jött előre a hangszigetelő. Majd a sebváltónál szintúgy, és bekerültek a szellőző csövek hátra felé.
+ a közép box tartója ki lett cserélve fl verziósra, mert majd fl box megy középre.
Cserés volt a kereszt merevítő legfelső pontján található menetek, ezek rögzítik a műszerfal felső részét 1.-2. Kép
A légzsák tartó és a műszerfal alsó részét rögzítő menetek csak egy frissítést kaptak. 3.-4.-5. Kép
Aztán a fő feladat, a kereszt merevítő felső rögzítési pontjai. Mivel én eddig soha nem szedtem ki, ezért most kiderült hogy előttem már igen, mivel eredetileg 6os csavar fogja mind két oldalt ezt a merevítőt, de a bal oldalon átesett rajta a csavar, a jobb oldalon meg nem lehetett meghúzni. Ezt úgy orvosolták hogy átmenő csavar, és a levél rács alatt pedig anya. Korábbi blog, ahol még a kesztyű is oda volt csavarozva.
Én a múltkor már ezt össze raktam a levélrácsot beázás elkerülése végett, és nem akartam újra így megoldani, inkább szenvedtem egy órát a két menettel.
Így a kis helynek köszönhetően menetvágó segítségével 8as csavaroknak lett a menet megcsinálva.
4 db menetvágó, lépésről lépésre és végül tökéletes lett. Kézzel behajtható a csavarok, és meg lehetett húzni mindegyiket. 6-10. Kép
A 11.nél még látszik, sok a dolog. :/
Állító motor keresgélés közben egy két emberrel beszélgettem, hogy minél előbb találjak az autóhoz alkatrészt. Így hát volt másnál is, ezért azt is meg vettem, ma jött meg.
Ezek csak tartalekba lesznek, ha már nem volt egyszerű szerezni. Ebben benne van a klíma vezérlő panel, a tekerő panellal együtt, + kábelok és a 3 kábelos motor. Meg van egy kettő kábelos motor, ez volt a meglepetés ajándék.
Az állító motort most még ki tudnám cserélni erre a fajtára, de marad az ami már bent van, mivel halkan és jól működik.
Vettem bontottan egy állító motort, csak történt vele a postán egy kis gond. Letört egy darabka belőle. Először cserélni akartam, de ilyen méretű fogaskerekem nem volt, úgy hogy javítva lett. Majd próba. A próba alatt kiderült hogy hangos a motor, így hát vissza került az fl verziós motor, ami annyit takar hogy az két kábelos, az fl előtti viszont három kábelos. A három kábel egy pici vezérlőre megy, és utána megy a motorra. Újra szétszedtem a motort, ezt a vezérlőt kivettem, majd szigeteltem és így került rá az fl verziós motorra. Így most halk, és működik, csak elég maszek, de nem nézegetni lesz. Most már tudom folytatni az összerakást...
A fűtés box hátulja következett. A párologtatóhoz került egy hőfok mérő, amit magam állítottam be. 5 C°-nál kapcsoljon ki, majd 15 C°-nál kapcsoljon vissza. A fekete csatlakozó a külső belső levegő állító motor csatija, a fehér pedig a klímájé, amit ez a hőfok szabályzó szakít meg. Ez kimegy majd a motortérbe, és ott egy relét fog működtetni, ami pedig a kompresszort.
A fűtés box behelyezése előtt, a klíma cső vége kapott új tömítést. Később a többi helyen is új tömítések lesznek.
A motor vezérlő burkolatából hiányzott egy kis darabka, cserélve egy ép állapotúra.
Be került a box.
És végül..., a két küszöb belseje kapott üregvédelmet.