Ahogy eddig is szépen lassan írogattam hogyan áll az autó, úgy most is bepótolom a lemaradást. A jó idő beálltával fel kellet volna gyorsulni de egyéb munkák miatt a kocsi lassan halad, cserébe azonban már tényleg alig van valami hátra. Pontosan egy 20X3 cm-es sáv kilakatolása a csomagtartó bal oldalán, és már mehet is műszakira a kocsi. De hát mért is lenne ennyire egyszerű a dolog??! Tegnap kivettem a nyomtávszélesítőket és felraktam a 18" as felniket, elvittem futómű beállításra, minden szépen rendben halad, szaki mondja kész menjek próbáljam ki. Hát persze műszaki nélkül?? hátsó lökös nélkül?? egy forgalmas úton?? persze hogy nem. Mondom neki majd hazafelé a kis utcákban. Lényeg, hogy nehogy már minden jó legyen, látom a hőfok megy szépen felfelé, motor meleg akkor had szóljon ki kormoljuk. Szépen óvatosan kapott is, mire észre vettem, hogy 95 fokos a víz és a ventilátor nem megy, frankó!!!! Irány haza, víz 100 felett, motor leállít nézem a felső csövet, forró, alsó, hideg. Királyság leragadt a termosztátom. Úgyhogy műszaki előtt egyel nőtt a teendők száma. Csere darab megrendelve kedden megy a helyére. Reményeim szerint más nem jön közbe és mehetünk vizsgázni. Persze utána is lesz még teendő de az már inkább tuning és kasztni módosítás, mintsem műszaki felkészítés. Képeket később pótolom.
Az elmúlt időszakban sem tétlenkedtem túl sokat, szerencsére volt időm az autóval is foglalkozni. Mint azt az előzőekben írtam egy éve nem vezettem a paripát, de ennek most vége, szerencsére lekerült bakról és a próbaút is megvolt. Mondanom sem kell így futómű beállítás nélkül igencsak gyászos volt, szinte tengeri beteg lettem olyan szinten kóvályog, de ezt majd orvosoljuk. A hátsó lökös kivételével minden fent van az autón, az is csak azért pihen még mert a csomagtér jobb oldalán kell még egy picit kasztnizni mert az elkerülte a lakatos figyelmét úgyhogy vissza kell vigyem pótmunkára. Itt az oldalon sikerült találnom egy nagyon jó állapotú BOSAL kipufogt egészen a katalizátortól hátrafelé végig, amit természetesen fel is raktam kisebb módosítások után, nameg persze a többszörösen génmanipulált amőba testhelyzetek felvétele mellet mivel nem teljes autó hossznyi az aknám, így volt kínlódás. Kisebb alkatrészek festése felrakása is megtörtént, most a középkonzol van soron de már arról is csak a lakkréteg hiányzik és készen van. Két nap alatt sikerült a teljes műszerfalat ledesítenem, kivéve a klíma kapcsolóműszereket mert azokat egy villamosmérnök kollégámra bíztam ugyanis igencsak ki voltak hervadva benne a dolgok, de ígérete szerint meglesz hamar. Szerencsére itt a jó idő, az elmaradt féknyergek és munkahengerek festését, illetve a küszöbök alvázvédelmét megcsinálom, felteszem a hiányzó apróságokat és bejelentem műszaki vizsgára. Hát valahol itt tart most a beruházás, költségeket még nem írok mert pontosan nem számoltam össze de nem 2 forint az biztos :) de nekem nagyon megérte. Kicsit még ütött kopottnak tűnik, kicsit koszos is de ezt majd egy alapos mosás, majd egy megfelelő pillanatban telibe fényezés megoldja. A fentiek igazolása ként teszek fel egy pár képet.
Hát lassan de biztosan halad a beruházás, viszont ha így haladok akkor meg kell kötbérezzem magam mert a februári határidőd nem tudom tartani, úgyhogy műszaki is csak később lesz. Most van az a pont amit már biztos sokan tapasztaltak, hogy majdnem azaz majdnem minden kész, de mindenből hiányzik még egy kicsi. Ez a legrosszabb, mert a munkakedv, türelem, elszántság, na és persze a piszkos anyagiak is fogytán vannak, pedig már az autó orra befordult a célegyenesbe :) Mindent nem sorolnék fel az majd egy következő bejegyzés lesz, de kasztni, futómű, motor, beltér, egyéb apróságok kész - vagy ahogy írtam majdnem kész :). Majdnem pont egy éve van kivonva a forgalomból és már igencsak hiányzik az igazi autó vezetése mert csak off-osokat vezetek egy éve pfffff. Ami még hátra van kipuffogó csere, csomagtér bal oldalának lakatolása, végső összerakás és a legfontosabb MŰSZAKI vizsga, ami ebben az el.....szett rendszerben nem tudom sikerül-e mert a hátsó nyomtáv és kasztni szélesítésem igen feltűnő de szeretném ha maradna. Majd meglátjuk a vak is azt mondta és sosem látta meg. Na mindegy is ez a blog nem sikerült valami komoly műszaki tartalommal bíró bejegyzésnek de sebaj lesz ez még rosszabb is :) Addig is teszek fel egy két képet amik az építés alatt készültek, Sac per kb ilyen volt - ilyen lett sorrendben.
Elég régen volt már helyzet jelentés a kicsike állapotáról, de hát az ünnepek, evés-ivás-buli-miegymás azért kell néha. Viszont az elmúlt hét eredményes volt minden szempontból. Sikerült végre lefóliáznom ( carbon fólia ) a C oszlopok kivételével minden oszlopot, és még egy két apróságot. Ezekkel és sok mással együtt így aztán összeállt a beltér a középkonzol kivételével mert ott még vannak feladatok de az már semmiség. Hétfő óta szinte a garázsban lakok a szerelőmmel együtt, ( ezt ne tessék félreérteni ez kizárólag munkakapcsolat :D ) úgyhogy jelenthetem a teljes futómű átalakítás/felújítás elkészült. Gyári sportcsomagos lengéscsillapítók bent, tárcsák felszabályozva, munkahengerek felújítva, összes fékcső kicserélve+vadi új fékbetétek beszerelve. Ezen kívül szükséges szilen blokkok, gumiharangok és rögzítő bilincsek társaságában kicserélve. Egy darab tőcsavart még kell esztergáltatnom, és a féket is le kell még légteleníteni, viszont ezeket leszámítva minden kész.
Akkor röviden összefoglalva: kasztnizás, alvázvédelem, motortér korrózióvédelem+festés, motor upgrade, hiányzó alkatrészek beszerzése, teljes beltér felújítás, futóműcsere kipipálva
Ami még hátra van: csomagtérben elmarat rohadás kilakatolása+korrózió védelem, lökösök felszerelése, kipuffogó csere egészen a középdobtól, lambda szonda csere, és egyéb kis esztétikai apróságok illetve a legfontosabb egy műszaki vizsga, ami 2013 január óta nincs a kis autón :D és hogy ki ne hagyjam természetesen egy telibefényezés de ez szigorúan műszaki után mert nem lesz olcsó mulatság.
Egy valamit hagytam a végére és az nem más mint 4 darab alufelni. Ezeket le akarom még műszaki előtt cserélni. Jelenleg 18" lakkfekete Binno felnik vannak alatta 225/45 ös gumikkal de menniük kell, 17eseket szeretnék. Tudom ez egy blog és nem hirdetés, de ezért is hagytam ezt a végére. Ha bárki vállakozó szellemű önként jelentkezne, hogy szeretne velem felnit cserélni, vagy megvenné az enyémeket akkor az megkönnyítené a helyzetemet ( ami nem fényes mivel már egy éve nem vezettem a kicsikét csak off-os autókat ) :D Na tehát viccet félretéve alakul a masina már nincs sok hátra. Természetesen képek is lesznek, amint tudom pótolom az elmaradást.
Mivel egyre hidegebb az idő, így egyre inkább csinál az ember benti munkát, mivel a garázsban már hideg van de nagyon. Én is inkább bent dolgozgatok, mondjuk előbb utóbb erőt veszek magamon és befejezem a futóművet....! De ma nekiálltunk cimborával a beltérnek, és azok alkatrészeinek. Előkerültek az A B C oszlopok burkolatai, szike, olló, hőlégfúvó, carbon fólia, no meg egy kis házi alma pálinka csak a mihez tartás végett. Mindezen eszközök előszedése és egy jóleső feles után elkezdtük fóliázni az alkatrészeket. Mondanom sem kell az első vágásnál az ujjamban kötött ki a szike ( ezért ne dolgozz ha ittál :D na mindegy ). A képeken jól látszik meddig jutottunk nem is kell róla többet írnom szerintem mert nem egy nagy dolog ez a fóliázás csak sokat kell vele vacakolni. Azon egyszerű oknál fogva nincsen minden befejezve mert elfogyott a fólia. Jövőhéten veszek fóliát és jöhet a folytatás. A technikáról csak annyit ha valaki bele akar vágni akkor jobb ha növeszt még plusszban egy két kezet mert a gyári kettő az kevés :D
Hát már elég régen írtam ide utoljára, de mentségemre szóljon legalább az autó jó úton halad. Én még nem annyira, de a szerelő aki a segítségemre van már állítja, hogy látja a fényt az alagút végén! Mióta bakra tettük az autót elég lassan de biztosan szépülget. Az első futóművet már rendbe tettük teljesen, már csak a hátsókon dolgozik a szaki, és amíg ő azon mesterkedik, hogy az autó stabil legyen és meg is álljon, én azon dolgozom, hogy menjen és szép is legyen. A motorteret teljesen kipucoltam, rozsdát kicsiszoltam, majd jöhetett a WÜRTH- ös csodaszer a rozsdaátalakító folyadék. Ezek után korrózióvédő alapozó, majd matt fekete fújás. Apróságokat, műanyagokat természetesen pirosra fújtam ( hát milyenre lehetne ha nem pirosra :) ). Alul is minden le lett festve, levédve a korrózió ellen. Közben Ell Cartársnak köszönhetően bekerült egy szinte új hűtő is a helyére ezzel majdnem megkoronázva a motortér felújítást, még egy két apróság és ezt ki is pipálhatom. Természetesen a szakival kicserélünk minden szilentet amit csak kell, viszont nagy meglepetésemre nagyon sok elég jó állapotban van úgyhogy nem nyúlunk hozzá. ( ez utóbbi sor biztosan szúrja egyesek szemét, pláne akik azt vallják hogy ha csere akkor párban és mindent és hajajj. Én is precíz vagyok ilyen téren de a mi jó azt minek bántsam??! Majd ha nyerek a lottón ). Mikor mindezekkel megleszek: Kasztni, motor, futómű, akkor lesz folytatása a Beltér írásnak is de arról most elég annyi, hogy azt használom raktárnak, mert szinte nem férek el a garázsban.... A képek szerintem szemléltetik az állást. Az elkészült futóművekről majd később teszek fel képeket, amikor teljesen kész lesznek.
Tegnap sikerült rendesen haladni a kis autóval, de persze mindíg minden menet közben derül ki. A karosszériás szép munkát végzett, a bal oldala teljesen ki lett cserélve, ez többet nem rohad :) remélhetőleg :/ Sikerült kicsit barbárnak tűnő megoldással ugyan, de megoldanom a pajzs, és környezetének szebbé tételét. még egy kis üvegszálas kittért kiáltanak a vágott csiszolt műanyagok de az is meglesz egyszer. Ilyen ha valaki szinte egyedül újítja fel a vasat, egyszerűbbnek gondoltam de már látom hogy nem lesz az. A képek azért szerintem magukért beszélnek. Már csak a teljes alváz, és üregvédelem van hátra, valamint a komplett futóműcsere. Ha az égiek is és a szerelőm is úgy akarja augusztusra ezek is meglesznek.
Szokták mondani, hogy mindig jobbat vár az ember!! Hát ez most nálam is bejött. Amint az a képeken is látszik a paripa bal oldala teljesen, hogyismondjamhát, átment nagy lyukúba- amit sajtból szeretünk, de autóból már nem annyira ( pláne ha ez egy alfa ). Így hát a kasznisnak kicsit több dolga lesz mint ahogy azt gondoltuk, de hát ilyen az élet. Igaz ezeken a képeken nem jön át teljesen az érzés de a lényeg látható. Legtöbb helyen csak az alvázvédő tart kívül, valahol még az sem. Május végére van időpont a doktor úrhoz aztán halad tovább a művelet. De ne menjünk ennyire előre előbb legyen zárt a kocsi ott ahol zártnak kell lennie :D.
Hát akkor ennek is eljött az ideje! Elkezdődött a felújítás. Kasztnishoz kell vinni a vasat, hogy a nem kívánt szellőző járatokat befoltozzuk, szépséghiba csak az, hogy ehhez teljesen ki kell pakolni a belteret, de hát a szépségért meg kell szenvedni! Csekély két óra alatt jutottam el abba az állapotba ami a képeken látszik. Hát lesz még mit csinálni rajta az biztos, de legalább már meg van hozzá minden ami kell! Ezúton is Köszönet Védi Józsi ( Vdj ) Car-társnak, és szerelőjének amiért biztosították számomra a donorautót! Bejegyzések és képek még várhatók a felújításról lehet, hogy nem naprakészen de majd igyekszem. Ha másért nem is, akkor azért hogy én képbe legyek hol is tartok :)