Tagok >> frusciante >> Blog
Elgyengült a régi levegőcső a szokásos helyen. A cseréje kis megbontással(fél autó alul felül igazából csak a motorvédőt, coolercsövet, légbeömlőt, a légszűrőházról azt mittoménmit, akksit és akksitálcát kell kiszedni) plusz célszerszámokkal,( de tényleg minden is van nálam, lassan tényleg nyithatnék egy szerelő műhelyt) kB egy óra minden le és fel szereléssel eggyütt... Sziszegő hangot hallok a motortérből 2.000től felfelé azt hittem csak a cső a ludas miután megláttam a repedést rajta de sajnos nem... Szerintem a turbesz ledobta a láncot... Hiba keresés folyamatban... De már felkészítettem magamat lélekben és anyagilag a cserére, de remélem találok vmi mást... Holnap keresés folyt köv... Addig is köszönet az Elaforgnak ismét a gyors és korrekt árú gyári alkatrészért!
Bal hátsó tárcsám nagyon melegedett, a kerékagyon lévő rész kifejezetten. Leszedtem a féket kompletten akkor még nem vettem észre h az alsó csúszka be van rohadva, mert mozgott kicsit tökit meg nem nyomtam be és ki se akartam szedni mert nem volt útban úgy mint a felső. Az persze ki is jött szépen... A kerékcsapágy leszedéséről van fent egy videó autodocos csávó 9 perc alatt elvégzi... 😀 hát nekem kB 5 óra volt.
Ami a csapágy leszedéséhez kevés volt:
1:őserő.
2:őserő +2 méteres acélcső mint erőkar.
3:hevítés +őserő+2 méteres erőkar
4: acélfúró
A megoldást a jó öreg flex nyújtotta... 😀 persze ésszel nehogy a menetet vagy mást amire még szükség van megsértsek.
Fél kilós 🔨 és a csapágy le és fel ugrik a helyére mint a videóban... 😀 igaz a csávó azt kézzel csak feltette egy kicsit rálegyezett és fent is volt... Pedig én alá grafitzsíroztam mégis gyepáltam egy pár percig..
Az eredmény: a csapágy szuper a régi még lehet bírta volna de volt már benne 340k úgyhogy nem bánom h lecseréltem max azt az 5 órát ami elment az életemből potyára.. Holnap kicsapom a berohadt csúszkát a patkóból és a melegedés meg fog szűnni...
Az autót Bécsből hoztuk vezetett szervizkönyvvel, 152.000 kmel. 2 17'es aluszettel. Miután hazahoztuk lecseréltem az olajat összes szűrőt.Xado olajat és Mann szűrőket kapott. Átnéztük az alját. Most felújítottam a hátsó féket illetve lecseréltem a fékolajat, mert ezen is berohadt a hátsó fék mint eddig az összes 47esemen... Most már ki merem jelenteni, h típusbetegség... 😀 Brembo tárcsák és betétek kerültek fel... Az első amin nincs elrohadva a porvédő...
Nyáron behoztam egy piros Q2est magamnak amivel jött egy szett blackline és egy szett Q2es felni. Mivel nem volt elég 7szett alu ezért vettem még egy szett 17' Ducati corset is csak biztos ami tuti... Hibátlanok karcmentesek és nagyon szépek...
Így most már van 17'es blackline amihez kell ugyan egy mert sérült,
Egy 17'es gyári Ti
Egy17'es gyári Q2es
Egy 17'es Ducati corse
16' speedline
16' teledial
A többinek a nevét nem is vágom hírtelen de mindd gyári 47es felni...
Túl a 340.000en kapott nyárra egy szép Q2es szettet nagyon jó pirellikkel. A felni egy piros Q2esről van ami kicsit sérült és felújítás alatt van, de addig is a kerekei felkerültek a nagy túlélőre... azé jól mutat rajta... Szeretem ezt a kis dögöt kár, h már nem éri meg rendberakni a karosszériát... Kicsit sajnálom de valszeg jövő télen legkésőbb elengedem a kezét..
De addig is megkap mindent ahogy eddig és szép gurulókon szeli az utakat asszony keze alatt...
Vettem 4 új gyári Bosch gyertyát és kicseréltem őket... Csak egy volt gáz, de olyan kis tétel h nem éri meg spórolni a maradék 3on ha már úgy is ott vagy
Belerepült ismét 8500km az előző csere óta. Mivel most messze megyünk vele gondoltam az út elött lecserélem az olajat és a szűrőket is. A Xadoval meg vagyok elégedve ismét az került bele. A szűrő Mann lett mint a gázolajszűrő. Azt még valahogy kicserélem holnap...
A komplett futómű felújítás után megérett egy futómű beállítás és ha már ott voltam feltöltöttük a klímát is. A héten még lecserélem az olajat és az összes szűrőt így várjuk a 2100kmes utat hegyen völgyön keresztül...
Féltengely cserekor észrevettem, h az alsó lengők szilentjei kivannak gondoltam akkor egyben cserélem nem szórakozok szilentcserékkel mert utána a gömbfej miatt idő kérdése és úgyis cserélni kell majd őket... Ha már ott voltam cseréltem lengéscsillapítókat is... Hangtalanul eszi az úthibákat. Lengőkarok TRWk csillapítók magnetti marellik
Mivel a két kocsira összesen csak 5 szett felnim volt(igaz ebből egy szett vas felni..) vettem még egy szettet, h még kevesebb hely legyen itthon és még több cucc a kocsikhoz...
Így most van két 17'es két 16'os és lét 15'ös szettem... Van aki bélyeget én alfa felniket gyűjtök kényszeresen... Meglátok egyet jó árban és nem tudom ott hagyni....