Tagok >> frusciante >> Blog
Múlt héten csütörtökön párommal nekiindultunk Visegrádnak megnézni a várat, meg csúszni egyet a bobon. A 11ezen baleset volt ezért be kellett mennünk Szentendre "szegénynegyedébe" fel a dombra... A bob után felmentünk a várhoz leparkoltam. Indulás után a parkolóban 1es alapjáraton gurulunk ki a parkolóból amikor egy durranást hallottunk. Megálltam mondom asszonynak biztos rámentem egy öngyújtóra. Visszatolatok ránézek mi volt... Hát a kocsi meg sem akar mozdulni... Kiszálltam a kocsi mögött olajnak hitt zsírtócsa... Mondom zsír.. Alánéztem és azt láttam ami a képeken van... Hazavontattuk... Erhardtól beszereztem az új SKF féltengőt és nekiáltam kicserélni. Sajnos nem tudtam felálni aknára mert az emelkedőn van... Mivel az előző tengő a külső harangban tört el a levétele nem kos cumi volt. Először is a csavar a kerékagyban rá volt verve a féltengőre érthető okokból ugyan de a levételt nem egyszerűsítette meg, illetve miután leflexeltem azt a részét a csavarnak és a tengőnek rá kellett jöjjek, h az anya nem sz@rt még ma... 36OS csőkulcsal és a nagyobbik yatoval nekiáltam semmi a yatora rátettem egy kétméteres!!! csövet erőkarnak semmi... Na mondom ennek a fele sem tréfa... Elővettem egy acélfúró készletet és nekiáltam elfúrni az anyát... Ezzel a megoldással lemászott a helyéről. Ha már ott jártam körbenéztem és cseréltem a kormány gömbfejet felső lengőt illetve a stabkart is. A féltengő behelyezése így nem volt már komolyabb tétel illetve összeszerelés végén én is gondosan rávertem az anyát a tengő végére le ne akarjon mászni nekem...
14én lemegyek a szerelőmhöz azért megmutatom neki a törött tengőt amin egyébként újszerű volt a gumiharang valószínűleg azt cserélte az előző tulaja miután gondolom az eredeti rajta elfáradt, viszont sokalta az új tengő árát...
A tetőkárpit tavaj elengedte a szövetet. Megpróbáltam visszaragasztani de elég gyászos lett. Csabo Cartárstól beújítottam a tetőkárpitot meg mindent sallangot (majrévasak, lámpák, napellenzők). Be is építettem. A tetőkárpitra ráfért egy kis takarítás. Pluszba elhoztam a küszöböket is... a végeredmény szép lett igaz normális képet nem tudtam róla csinálni.
Hátsó fékek után belelkesedve felújítottam az első fékeket is. Illetve megtudtam, h nem rontottam el a rendelést amikor szenzoros betétek érkeztek előre.... Ezek szerint a paripa visít ha elkoptak a betétek.... Ettől azért még messze volt de cseréltem a betétet is illetve a nyergek és a patkók is kaptak kis fényt... Nem lakkoztam sem elöl sem hátul. A cél nem az volt h virítson a nyereg, hanem h ahol rozsda van ott szünjön meg létezni... Elöl nem nagyon volt rozsda inkább kosz... Mindenesetre jobb lett mint volt... :)
Rally után másnap nekiáltam befejeztem a hátsó fékek felújítását. Porvédők gyári újak patkók cserélve lefújva, újra zsírozva, nyergek felújítva tömítések cserélve, tárcsák rozsdásodó része, rozsdamarózva lefújva. Így már nem bántja a szemem semmi hátul. Küszöb beszerzés folyamatban utána megy küszöb cserére. Utána megcsinálom az első fékekkel is ugyanezt... Bár ott nincs rozsda csak kicsit le kell takarítani a nyergeket.
Hátsó féktárcsák, a patkók, illetve a porvédő lemezek rommá vannak rohadva, biztos nem azért mert osztrák a drága.... :) ugyan csakvegy rövid délután maradt rá, de elkezdtem a felújítást. Komplett fék le, porvédő maradvány le. Tárcsa rozsdamarás, festés... Patkó van párban szép állapotú, felújítókészletből gumik felhasználása, aztán rozsdamaró, bár erről inkább a kosz jött le még nem volt rozsdás, aztán festés. Végül a porvédőből is felkerült a gyári új... Rally után küszöbök aztán fényezés és ha visszakapom befejezem a másik oldalt és ezen a féknyerget is lefényezem... Pár képet rakok fel... Azért csak szebb le sz...
Egymás után elhalt a két első alsó hangszóró, cseréltem őket, illetve tavaj előtt le akartam bőrözni a kárpitot de nem sikerült.... Így cseréltem mindkettőt. Szép lett az eredmény ráadásul újra van hang elöl... :) patenteket itt is cseréltem ami nem volt jó.
Beraktam mindegyik ajtóba plusz 1 csipogót, ha már volt itthon és kicseréltem minden kicsit is viseltes patentet. Illetve megérkeztek a hátsó tárcsák zsír új gyári porvédői. Most már csak le kell fényeznem a patkókat és a nyergeket és cserélek mindent rozsdamentesre...
Anyóson kattogot a hangszóró... Rendeltem Bose alsó és felső hangszórókat, mert ha csak az egyiket rendelem meg tuti, h a másik a szar.... Nos a gyári Bose rendszerben a felső csipogó nincs.... Ugyanis rá van építve gyárilag az alsó hangszóró elejére... Nekem ez okozta a kattogást, ugyanis a csipogó mágnese levált és beleesett a nagy hangszóró membránjába... Kicseréltem plusz beraktam a felső helyre is egy csipogót... Biztos ami biztos, vagyis inkább ha már itt van legyen haszna... Hétfőre ideér még 3 csipogó meg kettő nagy hangszóró, ugyanis a benzinesben is leszállt korábban az anyós alsó... A bal ajtóban Egy csavar kiesett a helyéről az ott lévő műanyag rezgett... Csavar megtalálva visszacsavarozva... Csenddd... Megfizethetetlen... Végre kuss van... :) közben kezdek rájönni, h pályát tévesztettem... Gyakorlatilag nincs olyan szerszám amit alfák szereléséhez gyártottak és nekem nincs.... Leszámítva a vezérlés cseréhez szükséges dolgokat az az egy dolog amit nem merek magamnak csinálni... Asszony szerint is jó nézni mikor szerelem valamelyik gépet, mert megszáll valami... Kisimul az arcom... :) érdekes, h a legtöbb szerelö köpköd ha olasz autót kell szerelnie engem meg megnyugtat... Lehet hülyén vagyok bekötve.... :)
Végre elkészültek az első ülések. Romjaikból lettek feltámasztva ugyan, de ez már nem látszik rajtuk... Röpke 11 nap és csekély pénz(148.000) ellenében újra gyönyörűek. Így a belső szépítkezést egy időre lezárjuk. Selénia Rally után megyünk küszöb cserére és teli fényre... Szóval a nyárnak már elvileg rozsdamentesen, és kívül-belül megszépülve fogjuk kezdeni
Igaz, vagy 5 éve el vagyok maradva a Ts blogjával, de innen folytatom, illetve majd elkérem a szerelőmtől is az elmúlt 5 év anyagát. Most egy sima olajcsere volt szűrőkkel.