Tagok >> frusciante >> Blog
Amikor megvettem a gépet nem cseréltem vezérlést mert szinte új szettel kaptam.
Ami cserélve lett:
-Hengerfej tömítés
-Szelepfedel tömítés
-szelepszarszimeringek
-par hidrotoke
-kipuf tömítések az összes
-szivocso tömítések
-valto oldali motortartobak
-generator feszszabalyzot
-vezerles szett femlapatos vizpumpaval
-osszes lengőkar elől hátul alul felül mind trw
-hosszkitamasztok
-toronyszilentek kayaba és trw
-egy katica a 4-5-6os henger leomloben
-ket kipifcso melyekben a rezocsovek vannak
-rugok gatlok állítható novitecre
-kozep és hátsó dob Supersprint
Ha a szervíz árához hozzá adom az általam vitt alkatrészek árat (összes lengőkar, hosszkitamasztok, a novitec szett, és a supersprint valamint a kipuff többi része) akkor páran leülnenek...😃😉😎 De minden forintot megér.
-tuti van amit elfelejtettem de a nagyját szerintem leírtam.
Ja kapott új felnit frissen fényezve új pirellikkel.😃
2020.05.08.
Km: 114.200.
A 47esek szivargyújtói nem a típus erőssége. Tekintve hogy nálunk senki nem dohányzik egyik autonkban sem felesleges is volt. Így beépítettem a helyére egy dupla usb portot. Nagyon jó megoldás és csak azt bánom H korábban nem jutott eszembe. A yatournak hála már volt usb port a kocsiban de abban folyamatosan van is egy usb amiről a párom hallgatja a zenét így most van még két port egy telefon töltésre egy a dashcamnek...
Megsajnaltam a GTA ülésszettet és úgy döntöttem hogy bekerül a Q2be... Kicsontoztam, kiporszivoztam a belteret és bekerültek. Előtte lévő héten pedig lecsaptam egy szett gyári 18as ducati Corse szettre. Ez is felkerült. Így most már tetszik a gép az 1es számú pilótának is... Az asszonynak.
Szerettünk volna a kocsiban usbn keresztül zenét hallgatni úgy hogy az ne menjen se a belső esztétika se a hangminőség rovására. Így az egyetlen értelmes megoldas a yatour beszerelése volt. Szépen befaragtam a kesztyűtartoba. Kormányról is vezérelhető és az oracsoporton is megjelenik mintha gyárilag is ilyen lett volna...
Tegnap befejeztem a teljes belső ápolást Autoglym cuccokkal tisztítva és balzsamozva a teljes bőr állomány. Csak dicsérni tudom ezt a termék csoportot.
Amióta megvettem 90%osan ismertem az autó teljes előéletét új kora óta. Pár napja viszont sikerült beszélnem az autó első tulajdonosával (helyesebben mondva a 2. Tulajjal aki az első tulaj fia). Az autó a fiat alfa Romeo Magyarország bemutató autója volt. Az Autóház Boldizsár helyezte forgalomba 2003.07.10.en. Tesztautokent jópár újságcikk készült róla. Innen került át a Csíki Begeekhez akik 2006.04hoban értékesítettek 22.000kmel a Béla Epespajanak. 3 év gondtalan használat után elszakadt a vezérlés( sajnos Béla bevallása alapján is ennek a cseréjét hamarabb el kellett volna végezni rajta). Az autó ez után 3 év pihenésre kárhoztatott. 2013ban Béla átvette Édesapjatol és Robert Geierek találtak hozzá egy donort aminek a hátulja sérült de a hajtás teljesen épp. Az osztrák gép(ami még mindig ott van Roberteknel legalábbis ami maradt belőle) is hasonlóan keveset futott alig volt benne 70.000km. A komplett hajtasat megkapta.( Ezt a gépet én személyesen is megnéztem, lekérdeztem illetve amit lehetett még kimentettem belőle de erről már írtam blogot). 2018ig használta . Ebben az évben eladta annak a tulajdonosnak akitől én vettem. Neveket azért nem említek itt részletesen mert nem kérdeztem meg őket arról hogy megemlithetem e őket a blogban.2019 óta én intézem a sorsát és mentem meg az enyészettől...😉
Miközben garázsdísszé avanzsálja a tél a GTAt azért csöpögnek hozzá csendben az alkatrészek és apróságok. Elég sok cuccot halmoztam már fel így szeptember óta és még úton is van pár csomag. Tavasszal lesz egy nagy szervíz amikoris mindezek beépítésre is kerülnek. Érkezett két novitec cucc amiket viszont külön blogban említek mert inkább talán a tuning kategória mint a szervíz. Az egyik egy novitec stradale gátló rugó szett a másik meg egy novitec hátsó lámpa sor. Utóbbi miatt ki is álltam a garázsból hogy beepitsem és mellékesen kicsit járjon a v6 mert már 3 hónapja vagy talán még régebb óta be sem indítottam... Közben érkezett még egy szett 18as multospoke is nagyon szép állapotban de még agyalok rajta hogy tavasszal erre vagy a 17es GTA szettre ültessük rá a gépet... Tavaszig még van idő megálmodni...😉
Kapott új szilikon és alu szivocsovet. A gyári hibátlan azt el is tettem. Mellé jött egy kn légszűrő betét illetve simota kartergazszuro. Illetve van még egy teli csomagtartó alkatrészekkel olajjal szűrőkkel amiket be kéne építeni illetve cserélni ha lenne rá idő..kapott 18as multispokeot is, ja és az injektor híd is kapott új fényt illetve a szivocsovek új Victor reinz tomiteseket. Készülget a következő szezonra csak sajnos kevés időm marad rá...😒
Megvan az első közös 10.000 ennek örömére megkapta a nálam szokásos olaj és szűrők cseréjét. A folyamatot megspékeltem egy kis kellemes légszűrőház cserével mellé egy levegőcso csere is befigyelt ami a turbó és a legtomegmero közt van illetve a váltó tetején lévő rudazatot szedtem szét cseréltem a gumi gyűrűit megzsiroztam és osszeraktam... Ja és kapott két új gyári ulesfuteskapcsolot.
Olajat xadot kapott Mann filtereket, a többi gyári új alkatrész volt...
A felső motortarto bakom/motorstabilizator szilentjei eléggé gatyak voltak. A kocsi nagy gazadaskor balra elvetelnel jobbra indult. Rendeltem piros strongflex szilenteket hozzá amiket be is tettem. A művelet adott pár kihívást de nem volt ultra szívás.
1x ki kellett vágni a régi szilenteket. Ezeket én patyolatra kiszedtem mint utóbb kiderült feleslegesen. Ugyanis a stabilizátor gyári szilentjei egy plusz fém karikaba vannak ragasztva és úgy lettek bepréselve.
2. A szilentek után a belső karikákat is el kell távolítani ugyanis a strongflex szilenteket akkorára mereteztek h azok a belső karikakba nem a kulsokbe viszont pontosan passzolnak.
3. Bepréselni az új szilenteket. Én ezt egy nagy satu segítségével oldottam meg.
4. Venni kell egy nagyobb alatetet ugyanis a motor felé menő csavar fején az új szilent képes lemászni ezt owneren egy tulaj videón is megmutatta.
5. Beszerelésnel a stabilizátort tartó konzol csavarjait le kell lazítani mert a két csavar kicsit másképp fog állni az új szilentekkel.
6. Rakjuk be így a két csavart majd húzzunk meg mindent nyomatékra és kész is vagyunk.
Eredmény:
A motor beton stabilan áll a helyén. Egyik kartars szerelője által felvetett "így nem csillapítja a rezgést" felvetést megcafolom. A rezgés kézzel kitapogatva az első szilenten érezhető ez minimálisan továbbadja a stabkarnak ami továbbadja a második szilentnek ahol a rezgés eltűnik. Utana sem a csavaron sem a tartó konzolon sem a kasztnin nem érződik rezgés.