Mutasd

>> Szerviz2017-08-30

A króm nagyon csúnya volt így cseréltem. Utángyártottat vettem. Gyári 13000e darabja, utángyártott 4500 kedvezménnyel. 26e nem akartam kiadni két króm karikáért. Előtte-utána kép (1-2). Új régi (kép3-5). A két kis lemezkét kelett átrakni amivel bepattan a helyére (kép6-7).

 
>> Szerviz2017-08-30

Hangosan nyikorgott igy csere lett. Levettem a kárpitot. Utána a hangszorót vettem ki. 2-2 csavar fogta a határolót. Hangszoró alá nyúlva ki lehetett húzni a helyéről. Szerencsére nem kellett szétszedni az egész ajtó panelt. Kicsit szükösen fér ki a határoló a lukon, ki kelett forgatni a helyéről. Ősszerakás fordított sorrendben.

 
>> Autóápolás2017-08-17

Kicsit kopott volt, így itt volt az ideje. A könyöklöt 2 torzfejü csavar fogja, ami felhajtás után látszik. Egyben jön ki a tároló rekesszel. Utána ki kell nyitni a fedelet és 90 fokban elfordítani a nagy patentett. Utána le kell fúrni a 4 szegecset és lejön a fedél. Visszarakásnál nem szegecseltem, hanem csavaroztam így egyszerübb volt. Ráadásul bármikor könnyen szétszedhető. Úgy néz ki mintha gyári lenne a fekete csavarokkal. Kárpitos nem tudta összerakni mert nincs ilyen vékony szegecse...
Itt csináltattam
Azt írta 25év tapasztalat,magas minőség de összecsapta az egészet. Már amikor odaértem, volt egy megérzésem hogy nem ide kéne hozni. Amikor előttem szétkapta kapásból eltörte a müanyag patent fülét, és közölte a másik fele megtartja úgyis. Gondoltam rendben, szereléshez nem ért de kárpitozáshoz biztos. Otthagytam és pár nap múlva visszamentem. Nem volt ott, szomszédnál hagyta hogy odaadják. Már akkor láttam nem feszes a bőr a hajlatban eláll. Reklamálni nem tudtam. Amikor rápróbáltam az aljára, láttam egy helyen rövid a bőr, kilátszik a perem ha felhajtom a könyöklöt. Ráadásul az egyik ívben csak alágyürte a bőrt nem túl szépen. Visszavittem javítsa ki. Azt csinálta hogy hozzávart a hiányzó részhez alul. Bár felül most már jó lett, alul úgy néz ki mint frankenstein ősszevarva. Az lett volna a korrekt ha kicseréli az egész bőrt amit rövidre hagyott, nem pedig beletold. Úgy döntöttem így hagyom, nincs időm állandóan visszarohangálni hozzá, nem is esik útba. Felülről nem látszik, alját senki nem nézegeti. Mégegyszer nem megyek ide. Gondoltam bárki meg tud csinálni egy kis tenyérnyi fedelet, de tévedtem.

 
>> Szerviz2017-08-15

Eldurrant a bal cooler csővem. Újba 100e körül akarták adni kompletten felső résszel, automatába. Kéziváltósba 40e körül van. Szinte tök egyforma a két cső, mégis sokkal drágább. Bontott lett 5e. Pedig meg akartam venni az újjat. Külön nem lehet megvenni a gumi részt. Utángyártott csövet (gumi része) találtam a neten lengyel gyártmányt, 25e az ára.

 
>> Tuning és extra2017-08-15

Kicsit kopott volt a féknyereg, gondoltam lefestem. Furógéppel és forgó drótkoronggal a nagyját letisztitottam. Ahol nem fértem hozzá ott csiszolóvászon. Alaposan kimaszkoltam, hogy más hova ne menjen festék. 2 rétegben lefújtam, majd rákerült a matrica is száradás után. Végül hőálló szintelen lakkal lefújtam a matrica védelmére.

 
>> Egyéb2017-07-01

Rég ki akartam próbáli ezt a kocsit. Befizetem egy tesztvezetésre a Kakucs-ringen. Elég soká kaptam időpontot, jó előre kell foglalni. Volt egy meglepi amikor mentem. Aláirattak velem egy papirt, ha megsérül fizetnem kell a kárt. Azt mondták mivel versenypálya ezért nem érvényes rá a bizosítás. A pályára való bizosítás több millió ft. lenne, de akkor nem lehetne megfizetni a tesztvezetést. E miatt volt egy kis hezitálás, de bevállaltam. Azt kell mondjam brutál. Méltó a Godzilla névre. Nem a gyorsulás vagy a fék fogott meg hanem a tapadás. Azt hittem a 159 tapad jól de tévedtem. Brutális a kanyarsebessége és úttartása. Nyomtam neki, de egy 1mm se tudtam megcsúsztatni. Amerre fordítod arra megy. Még a 10 kör után se hittem el hogy be birtam vele venni, nagy sebességgel a szük kanyrokat. Egy másik dimenzió. Tapadásra kb. 3x tudja mint az Alfa. Remélem egyszer lesz egy ilyen kocsim.

 
>> Szerviz2017-04-27

Többször jártam úgy hogy megálltam valahol és utána nem indult a kocsi. Belül a relé kattogott ,de önindító nem forgatott. Általában melegen csinálta. Általában fél évenként jött elő a hiszti és sokszor egymás után. Ilyenkor általában várakozás után sem indult be nekem, csak ha rábikáztam. Amióta meg van a kocsi azóta szenvedtem vele. Megpróbáltam a végére járni. Először az önindítót szedtük szét, de újszerű volt a belseje.
Utána rákötöttünk egy szál vezetéket az önindítóra egy leddel és felhoztuk a szélvédőre hogy lássuk megy-e rá áram (Kép 1-2). Indításnál világított mindig tehát ment rá áram. Amikor nem indult be, ezt a kábelt hozzáérintettem a pozitív pólushoz és ekkor pöcre beindult. Tehát önindító tuti jó. Utána megmértem mennyi áram megy az önindítóhoz. Amikor indítóztam 10v-nál beindult. Ment volna feljebb is de a műszer lassú volt hozzá. Amikor nem indult láss csodát 6.5-7v feszültség volt a kábelen. Nem volt elég áram megforgatni az önindítót. Így beraktam egy relét az önidító elé. Meg lett előtte szakítva a kábel és felhoztam bal oldalra ahol közé került a relé (Kép 3-4). Így ha nem megy elég áram a kábelre akkor is beindul, mivel a relét be bírja húzni. Így mindig 12v megy az önindítóra. Három hónapja csináltam meg ,azóta mindig indult. Kapcsolási rajz (5kép).

 
>> Tuning és extra2017-04-26

Rendeltem egy kínai univerzális antennát. Színbe érkezett, így festeni nem kell. Antenna tetejére kell rátenni, egy 5mm-es csavarral bekötni a kábelt az antenna helyére. Ebben egy sima kábel van, de létezik olyan is amelyiknek nyáklap van a végén. SanyiJTD is rakott fel ilyen antennát, de nem feküdt fel mert nagyon íves az alja. Rányomta erősen de egy idő után középen elállt neki (kép3), elengedte a ragasztó. Én úgy oldottam meg, hogy síkba csiszoltam az alját. Főleg az elülső része volt ívesebb (kép4-7). Az alját gyakorlatilag teljesen síkra csiszoltam, csak egy pici ívet hagytam, ami a tetőnek is van (kép7). Így szépen felfeküdt,eltünt a rés. A kivágás peremét kiszélesítettem elől (kép2), mivel enyém Gps-es antenna így kicsit szélesebb. Mivel elég keskeny a pereme, egy kis ragasztóval megerősítettem két szélső peremét belülről (kép6). Feltettem rá a kétoldalas ragasztót (kép8). Beállítottam a pontos helyét, ragasztócsíkkal, bejelölve (kép9). Majd rögzítettem a kábel 5mm csavarral (kép10). Majd felragasztottam (kép11-12).
Élőbe jobban néz ki mint a képeken. Feldobja a kocsit.
Első tapasztalatok: kicsit gyengébb mint a gyári antenna. Azok az adok amik jól jöttek most is jól szólnak. Ami gyengébben jött adó annak hullámzik a vétele, vagy bejön vagy nem. Használom pár napig azt meglátom hogy marad-e.
Update: Lekerült 1 hét után, mert gyengének találtam.

 
>> Egyéb2017-03-27

A frissen festett felni mellett csúnya volt a rozsdás csavar. Vettem cink-spray-t és lefestettem. Előtte (kép5), utána (kép4,6). Drótkefés fejjel jól lecsiszoltam, majd 2 rétegben lefestettem. Sokkal szebb lett az őszkép. Remélem tartós lesz, ha nem veszek új csavarokat.

 
>> Tuning és extra2017-03-25

Sikerült végre vennem 18" kereket. Gpek cartástól vettem 130.000.-ft-ért. Szakszerűen becsomagolva küldte (kép1). Picit karcosak voltak amúgy jó állapotban. Ismerősöm lefestette 30.000.-ft-ért, Így 160-ba volt frissen festve. A színe M-es Bmw felni színe, azt mondták szép lesz, az lett. Gumit 2 félére szűkítettem, ami belefér a keretbe. Közép kategóriást néztem, kínai szart nem akartam. Gondolkodtam használton is , elég siralmas volt a felhozatal.
A két gumi:
Barum Bravuris 3 HM 235/45/18
Kumho Solus XC KU26 235/45/18
Jókat olvastam mind a kettőről. Végül az ár döntött. Mind a kettő 30.000.-ft körül volt átlagban. Már majdnem megrendeltem a Barum-ot amikor egy weblapon találtam Kumhot-t 23.200.-ft-ért. Gondoltam túltárolt vagy ilyesmi, hogy ennyivel olcsóbb. Max nem veszem át ha valami nem jó. Azt írták 7 nap a szállítás mert külföldről jön, 4 nap múlva megkaptam. Szerencsére minden renden rendben volt 2016 34 heti volt 3db, egy 2016 42 heti. Eddig jónak tűnik a gumi. Nem hangos,szépen fut.