Még nem nyúltam hozzá eddig, minden gyári volt. 14 évesen gondoltam ráfér, és ráéreztem. 2 héttel a tervezett csere előtt, leszakadt a bal lengéscsillapító rugótányér. Elrohadt. Bal lengéscsillapító, gyorsba cserélve lett. A többi 2 héttel később. Kiszerelésnél kiderült a másik is szét volt rohadva. Bármikor eltörhetett volna. Alsó lengőkarokon, lifegtek a gömbcsuklók. Felső lengőkarok, nem voltak vészesek, ott inkább szilentek voltak elhasználodva. A legnagyobb szívás a stab rúd cseréje volt, azt kihúzni a helyéről. Jobb oldalt a szilent rongyáment rajta.
Amit cseréltem: alsó- felső lengőkarok, stab rúd, stab pálcák, lengéscsillapítok, toronycsapágyak. Vettem axiál csúklót és kormány összekötöt is, de nem lett cserélve. Azt mondta a szerelőm, annyira jók voltak, ne piszkáljuk, meg az gyári.
Sokkal feszebb lett a kocsi úttartása, keményebb a fútóműve, picit szokni kell. De sokkal precizebb lett a kormányzása. Felújitás 257.500 km nél.
Következő körben majd a hátsó jön.
A visszarakott régi kompresszor, nem volt jó. Vettem egy másik bontottat. Így egy hónap szaunázás után, újra van klímám. Pont a legnagyobb melegben romlott el.
Első ablakok, kicsit nyüszögtek mozgatásnál. Levettem a kárpitot, és a kis szerelő nyilásokon át bekentem. Illetve a hangszoró alatt, fértem hozá. Most halkabb lett. Felfele is jobban megy.
Elrepedt a kis levegő cső jobb elején. Olyan kemény volt, hogy már tört. Kapott bontottat. Az jó rugalmas.
Csomi teló elkezdett gyengülni, így csere érett lett. 6éve cseréltem utoljára. Stabilus került bele, az a gyárija. Ez a jó mert visszacsillapit. Régen vettem olcsó utángyártottat, de az nem csillapit vissza. Felcsapódik, ki akarja tépni a zsanért. Ugyan az mint a gyári, csak nincs rajta alfa jel. Autodoc on vettem akcióba 6e/db áron+ szállítás. Fiat-ba darabja 15e lett volna.
Első meleg, nem megy a klíma. Vissza került a tavalyi kompresszor. Azt hittem rossz, de klímahütő volt a rossz. Így volt egy kompresszorom pluszba. Megint cseréltünk száritót is, a régi el volt dugulva. Ezúttal lefestettem a száritót feketére, mert ami előtte bekerült, az is ezüst volt, és kilátszódott. A gyári fekete volt benne, eredetileg.
------------
Update. Klíma gyengén hűt. Ez a kompresszor is szar. Lehet újat veszek, nem tudom.
Az alsó burkolatom mindig nagyon lógott. Pár éve kapott egy utángyártottat, de már az is leér mindenhol. Elővettem a régi gyárit, és raktam bele,egy fém merevítést. Egy salgó polc lábából csináltam. Most ez van fent, nagyjából jól áll. Az utolsó 2 képen látszik, mennyire logott. Most nagyjából jó. Kicsit hajlítani kelett rajta, mert beleért a kipufógóba.
----------
Update: Kivettem, mert belért a kipufogóba, és mindig zörgött.
Felső króm pajzs rész, már csúnya kavicsos volt. Nagyon rég cseréltem, így megérett rá. Ködlámpa takarót,vettem 2 gyárit. Utángyártottak egy év után már szarul néznek ki. Próbáltam felújítani őket. (króm spray, ezüst festék) sajnos egyik se volt túl tartós. Találtam olcsóbban gyárit. Megint fiatalkatrészek.hu-n. Így remélem tartós lesz.
A hátsó fékbetétem, nagyon el volt már kopva. Porvédőm is csúnya volt. Kapott új Zimmerman tárcsát, Samko betétet, új csúszkákat. Porvédőt lefestettem. Féknyergen, kijavítottam a festést. Most szép és új.
Elkezdett folyni, a nyomó csövem. Mint kiderült típus betegség. A szervó feletti, kis gumi részen. Vettem egy bontottat. Beszerelés után kiderült, az is folyik, nagy örömömre. Felhívtam egy javító céget, 20-30 e körüli javítás díjat mondtak. Picit túlzásnak éreztem. A gyári új 70e forint lett volna. A fiatalkatrészek.hu -n találtam 52e gyári ujjat. Így azt vettem meg.