Végre eljött a tavasz már nagyon vártam :)
Felébresztettem téli álmából őnagyságát. Télen azért amikor jobb idő volt egy-egy kört gurultam vele, így a téli pihenő alatt azért össze hoztunk 527 km-ert. :)
Mivel most már használgatni fogom, ezért gyorsan meg is csináltam rajta az olajcserét.
Mann Filter olajszűrőt kapott egy Filtron levegő szűrőt és Selénia Racing olajat. Szerencsére az alján semmi borzasztó dolgot nem láttam csak egy kis olajszivárgást, ami fentről a szelepfedél tömítéstől jön .
Ezt nemsokára orvosolni fogom.
Szóval kezdődhet a szezon
km : 282.068








Felkerültek a téli kerekek , bár télen nem tervezem sokat használni, de azért jobb ha fent van , meg tavasszal úgy is kap új gumikat .
A nyári szezonban 3432 km-ert tettünk meg együtt.
Km : 281 541



Már régóta a garázsban figyelt az erősítő és a mélynyomó, amit még ezer évvel ezelőtt vettem ki a kocsiból mielőtt eladtam volna. Most volt egy kis időm arra hogy vissza kerüljön méltó helyére .
Rendeltem egy új kábel szettet , valamivel vastagabb és jobb minőségű mint ami benne volt.
Beépítés egyszerűen ment. Az RCA jelet ( mivel a gyári fejegységen nincsen RCA kimenet ) egy ISO RCA átalakítóval oldottam meg. Ha jól tudom ez a fejegységen a CD-tár helye ( kék színű ISO csatlakozó)
Onnantól csak hátra kellett vinni az RCA kábelt. Szépen a küszöbök alatt a gyári vezeték kötegben vezettem el, csatlakoztatás után már életre is kelt a technika.
Kellemes mélyet ad megfelelő beállítás után.







Eljött végre a várva várt esemény újra ! :)
Utoljára még a Muffin-nal voltunk cityn , azt is nagyon élveztük, és a mostani is nagyon jó volt köszönjük a szervezők sok sok belefektetett munkáját.
Nagyon jó idő volt már már túl meleg is, de a jó kaják ,jó kiállítók na és persze a színpadi programok elterelték róla a fókuszt, egyszóval mi nagyon jól éreztük magunkat.
A Juniorral kapcsolatban vegyesek az érzelmeim. egyszerre tetszik és nem tetszik. :) Az biztos ha szembe jön velem egy azt megismerem már messziről.
Az autó jól bírta az utat, nem volt semmi gond egy kis hiba lámpácskát leszámítva. Egyik körforgalom után kigyulladt a légzsák lámpám. Nem tudom miért , lehet a porszívózáskor kontakt hibás lett valamelyik ülés légzsák, majd kiolvasom hogy mit is ír pontosan.







Szombaton Alfacity, így gondoltam hogy kitakarítom a verdát kívül, belül. Kipróbáltam az Auto Glym bőrápoló cuccát hát azt kell mondanom hogy eddig ez a legjobb amit valaha próbáltam. Miután beszívja a bőr a cuccot nagyon szépen le mattul picit , és nem az a fényes csúszda lesz belőle mint az előző szereknél általában. Szóval azt hiszem én megvagyok, ennél maradok. A következő ápolásnál beszerzem a bőr tisztító cuccot is és ápolás előtt meg is tisztítom.
Természetesen felkerült a találkozós matrica is , és a regisztered matricák . ( Köszi GT )
Szóval megtankolva ,kitakarítva várja a garázsban a szombati találkozót.





Itt a tavasz, vagy inkább kora nyár ?!
A lényegen nem változtat, fel kerültek a Bellára a nyári gurulók. Szokásos módon ki vettem a dob betéteket is és alatta is alaposan kimostam , kiszárítottam. A féknyergek kicsit megkoptak ezért felújítottam őket egy kis piros festékkel . Nekem tetszik :)
A gumiknak az utolsó szezonjuk lesz, de ha időközben látok valahol jó áron akkor lehet hogy kap egy szett újat majd.
Végül kapott egy tank 100-as benzint is.
Most már jöhet a jó idő!
Km : 278.109






Bár picit megkésve , de mégis úgy kerek a történet ha így itt leírom. Szóval mikor megvettük az autót a rövid távok miatt kellett egy Benzines, ugyanis akkor kezdte a kislányom az óvodát a szomszéd faluban. Konkrétan még át sem volt íratva az autó amikor kiderült hogy a "nagy" lányomnak tesója lesz . :)
Eddig minden szép, mert nyilván elfér két gyerek a kombiban , na de itt jött a csavar, ugyanis nem tesója lesz, hanem tesói. :) :) Szóval egyből nagy családosba csöppentünk, és nyilván való volt hogy sajnos 3 gyerek ülés már nem fér el az Alfában :(
Így meg kellett hoznunk a döntést családilag, a családért hogy egy időre el kell engednünk az Alfa kezét és kell vennünk egy nagyobb autót.( nem kell mondanom hogy a szívem megszakad, de ugyanakkor nagyon örülünk. )
A választásunk egy Seat Alhambrára esett 2011-es évjárat 2.0 Cr Tdi és DSG váltóval van szerelve. Nagyon jól felszerelt ( xenon, panoráma tető , DSG , navigáció , stb stb .)
egyenlőre nagyon jól muzsikál, és elférünk benne. de hát na...
Ami biztos hogy 1-2 éven belül újra lesz Alfánk, 2. autóként. már most keresgetem hogy milyet is kéne ... :) Addíg is maradok lelkes olvasója a blogjaitoknak. köszi hogy elolvastátok. :)

Ennyi eddíg bírtam. :) Vissza vásároltam a 166-ot. A történet úgy kezdődött hogy megkeresett a Pisti azzal hogy lehet eladná és hogy nem érdekelne -e ? Na hát itt kezdődött az agyalás, számolgatás érvelés, ellen érvelés stb stb és kijött az eredmény hogy egyáltalán nincs rá szükségünk. De hát szeretni ésszel nem lehet , szeretni csak szívvel lehet :) ugyhogy úgy döntöttünk hogy akkor legyen !
Nagyon boldog vagyok hogy úrja van Alfa a garázsban, ráadásul a legkedvesebb autóm mind közül.
Sajna azért az idő vas foga nem kímélte a vasat, de szépen lassan mindnet megcsinálok rajta.
Szóval ez egy hosszú út kezdete , illetve folytatása :)
Isten hozott itthon ITN ! :)




A történet még télen kezdődött , hogy hidegen a garázsból kijárva a szervó szivattyú hangot kezdett adni, de ez jellemzően hamar abba is maradt.
Idővel a hang egyre erő teljesebb lett , és tovább tartott. Mostanra eljutottunk odáig hogy szinte mindig halottam a hangot, ezt megelégelve jártam utána a dolgoknak és ástam bele magam.
Sok helyen olvastam hogy maga a szervó tartályban lévő szűrő tömődik el, és ez miatt erőlködik a szivattyú.
Én is ezt a megoldást választottam kezdetnek. és rendeltem is egy új gyári tartályt a netről.
A csere nem igazán nagy dolog. 2 db csavar fogja és 2 db bilincs. Én megemeltem a kocsi elejét, és többször kitekertem a kormányt gyújtáson,hogy a maradék olajat a nyomó oldalon kinyomja magából.
Felszereltem az új tartályt, és tettem bele olajat és a műveletet megismételtem, egészen addíg míg már az új , friss olaj jött. Ezután vissza tettem a csöveket a tartályra, és feltöltöttem.
Miután ki nyomta magából a maradék levegőt is elcsendesedett.
Eddíg egész jó. remélem ezzel meg is szűnt a probléma.
Km : 191.938






Elérkezettnek láttam az időt arra hogy lecseréljem a téli gúnyát a szerintem sokkal szebb nyári gúnyára.
Gumik teljesen rendben vannak 4 éves Bridgestone.
Felrakás után egy alapos tavaszi mosás következett.
km: 191.195
A téli szettet 187.020 - nál tettem fel amikor vásároltam az autót. így a téli szezonban összesen 4.175 km-ert tettünk meg.





