Eltelt megint 10.000 km pontosabban 12,923km picit több mint 10.000 , sajnos ez most így jött ki, de cserébe kapott mindenből gyári cuccot. Olaj , levegő és pollen szűrő is gyári lett bele.
Természetesen az olaj most is Selénia mint mindíg abból is a Racing 10w-60. Most már boldogabban gurulunk bele az újabb 10.000 km be. :)
A csere szokásos módon zökkenő mentesen ment. Találtam egy kis olajszivárgást az olajhűtőnél, ez a következő cserekor orvosolva lesz.
Óra szerint: 247.221
Valós Km: 301.541 IGEN átléptük a 300.000 de sajnos az óra csere miatt lemaradtam róla :(
Szóval a következő csere : Óra szerint : 257.221
Valós szerint : 311.541
Nagyon régóta világít a légzsáklámpa az autóban ami nem csak a műszaki kor gond hanem alapból is... már nagyon zavart .
Keresgéltem hol lehet a hiba többször is de most lehet végleg rájöttünk. Ugyanis az óra csoportban hátul a figyelmeztető lámpánál szét volt égve az alaplap. Marektól sikerült be szereznem egy órát kedvező áron ami ráadásul fekete :) így egyszerre lett morcosabb és biztonságosabb a verda .
A csere zökkenő mentesen ment mivel a kormányt is levettem előtte . Kivesz betesz és kész :) sajnos a km óra állás nem egyezik. Másnap elgurultam a haveromhoz Győrbe ahol töröltük egy hibatárat . Es eltűnt :) öröm boldogság sajnos a km ert nem tudtuk átírni úgyhogy marad ez benne . Természetesen ezt valahogy dokumentálni fogom és műszakin is szólok .
Viszont az is érdekes hogy az agyában kevesebb km van mint az órában volt . Na mindeg mindent fotóztam .
Azóta kb 1 hete használom és szerencsére nem jött vissza eddig , remélem ez így is marad :) el sem hiszem végre csak zöld lámpa világít az arcomba :)
Km : 298.378
Új Km: 244.058
Munkába menet sötétben , esőben sikeresen bele mentem egy nagy kátyúba amit nem láttam sajnos :( tele volt vízzel és jöttek szembe is. Lehetőségem sem lett volna kikerülni . Mivel siettem a munkába nem volt időm rendőrt hívni sem így elkároltam egy gumit . Szerencsére a felni nem kapott nagyot csak minimálisat.
Másnap elmentem a gumishoz ahol még lehetett ugyan ilyen gumit kapni ami rajta volt így csak egyet kelett venni hátra.
Köszi jó magyar utak :(
Kicseréltük a kipufogót ( megint ) Azért megint mert nem is olyan régen cseréltem ... pár éve. Sajnos ennyit bírt az utángyártott MTS dob. Mivel nincs más ,
most is ilyet kapott . Keresgéltem de vagy arany áron találtam gyárit ( tényleg arany áron ) vagy csak helyettesítő terméket amit faragni kelett volna .
Levételkor már láttam is a kb ujj hegynyi lukat , de nem ez volt a legnagyobb gond. Elkezdtem rázni és jött ki a bele :) mint ha egy homokozó lenne benne . Megérett a cserére ez tény.
10 perc alatt megvolt a csere szerencsére jól illeszkedik az új MTS is :) indítás után végre ismét gyönyörű a hangja :)
Km: 297.020
Megjött a matrica végre :) gyorsan fel is pattintottam a helyére . Már várjuk ;) ezért kapott egy külső belső mosást is a gép :)
Ugyan már régebben de felkerültek a nyári gurulók :) A télieknek az utolsó szezonjuk volt ez , mert már régiek. Csere szokás szerint zökkenő mentes volt :) jöhetnek a forró nyári napok ;)
Km: 295.455
Picit jobb idő volt a héten ezért gyorsan kitakarítottam bellül a kocsit. kívülről nem , mert másnapra már esőt mondott meg hát el pepecseltem az időt a Bőrápolással :)
Szóval megtörtént az ablakok tisztítása, műszerfal és bőr ápolás, és egy jó nagy porszívózás . Most már sokkal jobban érzem magam benne.
Eljött az idő hogy lecseréljem az olajat a bébiben. Mikor cseréljek ha nem akkor amikor " jól esik " ? :) Sikerült azt a napot választanom a műveletre amikor a legjobban szakadt a hó. hurrá .
A választásom ismét a Selénia Bosch kombóra esett.
Mivel a 2literes motorokhoz már a gyár is a 10w 60 as olajat ajánlja ezért én is ezt vettem. Csere közben végre sikerült pótolni a légszűrőház elveszett csavarját, így ismét 4 db fogja :) Egyúttal a szelepfedél tömítést is cseréltem mert alul engedte picit az olajat.
Csere után minden OK ! :) jöhet az úljabb 10.000 km
Km: 288.618
Alfa city előtt egy héttel úgy gondolta rám ilyeszt a drága és behisztizett kicsit. Történt ugyanis hogy vasárnap épp anyósékhoz mentünk ebédre egy jól sikerült szombati kerti party után , mikor egyszer csak begyujtotta a hiba jelző lámpát és elkezdett rángatni, majd hirtelen eltűnik. Szépen megyünk tovább. Aztán a falu előtt kb 50 méterrel begyujtotta ismét a lámpát majd leesett a fordulatszám alapjáratra és nem reagált a gázadásra .... mi a *** majd egyszer csak leállt.
Begurultam a faluba félreállítam , majd ujra indítottam. Indult szépen mint ha misem történt volna .
Elmentünk gond nélkül . Megettük az ebédet utánna indítok mondván megyunk haza pihenni, hát ő nem úgy gondolta . Nem indult vagy ha mégis akkor csak alapjáraton de közben durrogott rángatózótt és ha gázt adtam azonnal le fulladt . Eljátszotta ezt 5x majd mint ha misem történt volna elindult es hazavitt minket .
Haverral rá kötöttük a gépet és egyértelműen a levegőmennyiség mérőt írta . Fasza ...
Másnap vettem egyet kb 10 perc volt a csere . Csere után tökéletes. Nem gondoltam volna hogy ennyit számít . Most ujra minden ok ! Vigyázz alfa city jövünk !!! :)
Megint eltelt 10.000 kilométer , meg egy pici :) . Ami azt jelenti hogy olajcsere . Az eddigiekkel ellentétben most a selenia Racingra esett a választásom. Lali mester azt mondta annyival nem kerül többe mint amennyivel nagyobb védelmet nyújt a motornak . így nem hezitált ám meg is rendeltem a szeretet pakkot az albaalkatresz.hu rol . Hamar meg is érkezett.
A csere minden gond nélkül történt . Természetesen az olajszűrő levegő és pollen szűrő is cserélve lett.
Dzsozy köszi a rendszámtábla keretet :D
Km: 277.529