Itt a jó idő ami azt jelenti hogy nyári gurigák fel. Még lehet picit korai de már nem birtam magammal . :) Azé jobb mint a téli lemez... :D ha meg netán hideg lenne újra van mivel járni.
Mivel városban lakom így sokat áll a ház előtt úgy döntöttem hogy beszerzek idén egy kerék őr szettet ,jobb félni mint megilyedni elv alapján. :) fel is raktam nagyon király nem is látszik ha a kupakot rárakom.
u.i : Le került a gépről a kipufogó, a sokhosszú út miatt... lehet öregszem de nagyon hangos volt ....
Téli szezonban megtett kilóméter : 5.480 Km
Vásárlás óta megtett kilóméter : 29.280 Km
Vásárlás óta eltelt idő : 23 hónap 18 nap ( 1 év és 11 hónap )
Km: 262.800
Karácsony alkalmával megleptem magamat na meg persze Alfit is egy kis tuningal .:)
A 145 Ben volt egy kis muzsika ami nekem a 166 bol nagyon hiányzott . Ezért úgy döntöttem hogy megveszem egyik cimborámtól az ő mélynyomóját . Egy kis méricskélés bontás építés és lám már szól is , méghozzá nem is akárhogy :) már most imádom végre lett egy kis mélysége a zenének. Nekem nem arra kell hogy addig puffogtassam amíg szét nem esik az autó hanem hogy tudjam élvezni azt a zenét amit éppen hallgatok :)
A gyári fej egységre lett rákötve, egy ISO áttalakitoval amit a gyári erősítő kimenetele kötöttem rá. Az átalakító másik vége RCA innentől ugyan az mint egy sima rádióról vezérelt erősítő .
A másik meglepi egy paragi kipufogó volt . a gyári kipufogó vége kerek viszont a lökhárítón ovális a kivágás . Hónapokig nézegettem es valami nem az igazi .... ezert megrendeltem egy ovális véggel ellátott kipufogót . Egyik haverom fel is tette fél
Óra alatt. A látvány magáért beszél . Nekem nagyon bejön . Bár a hangja eléggé mély nem gondoltam volna hogy ennyire de hát szokni kell :)
Km: 260.030
Nemrég voltam egyik havernál hogy kössük gépre a kocsit nézzük meg mit ír mert hidegen dadog . Hát irt is . Lambdaszona fűtés szakadás , és lambdaszona nyitott áramkört irt . Így hát el is ballagtam az Unix hoz hogy meg vegyem de ha már ott jártam vettem egy termosztátot is mert a víz nem ment fel 90 fokig , csak városban.
A. Csere zökkenőmentes volt miután a csöveket leszedtem róla csupán 2 db 13 as fejű csavar fogja . Régi ki új be es máris 90 fokra szegeszték a mutatót . :) öröm es boldogság mert végre nem fázok ;)
A lambdaszona csere is egyszerűnek bizonyult . Csak egy akna kelett hozzá , meg egy 22 fejű kulcs .
Visszakerült a gépbe minimum 50 LE . Remelem hidegen sem fog dadogni.
Lambdaszona : Bosch 21.000 Ft
Termosztát : EPS Facet 11.000 Ft
Km: 258.400
Bejöttek a hideg idők és reggelente mikor inditom a kocsit hallom hogy a hidrotőkék picit csattognak . Hát ezért döntöttem úgy hogy rakok bele Xado revitalizáló gélt . Mikor öntöttem bele picit fura volt mert ilyen pici piros "magok" voltak benne . :) a papírja szerint 1000 km múlva épül be rendesen a motorba . Majd meglátjuk eddig pozitívak a tapasztalatok talán mint ha picit csendesebben járna a motor .
Km: 258.377
Egyik nap feltűnt hogy ha hátra menetet kapcsolok nem csippan a radar ahogyan szokott . De nem is működött nem érzékelte a tárgyakat mögöttem . Pont egyik nap olvastam hogy az átvezetőnél a csomagtartóba megtörnek a kábelek ez típus hiba a 166 nal. Megnéztem és szerencsére tényleg ott volt eltorve a kábel . Gyorsan meg forrasztottam , és láss csodát működik :) ez is pipa
Elérkezettnek láttam az időt hogy átgumizzam a nagyvadat. Reggelente eléggé hidegek vannak már, jobb félni .. :)
A nyáriakat szépen elmostam és kiszedegettem a maradék kavicsot belőle , ezután elraktam őket télire.
A Dísztárcsák is visszakerülnek majd, csak még vadászok egy darabot... :) megint :)
Lássuk a számokat. :
Nálam töltött idő :19 hónap és 3 nap
Futott km: 23.730km
Idei nyáron megtett km: 7.100km
Km : 257.330
Pár hónapja lett cserélve ez a szervó csövem, akkor úgy gondoltam hogy ezzel sem lesz gond többet. hát nagyot tévedtem. Sajnos az új cső elkezdett szivarogni, ott ahol a gumi cső és a fém össze van sajtolva.
Szerencsére sikerült szerezni egy hibátlan bontott darabot , ezt meg majd visszaviszem hogy roppantsanak rá újra , és akkor lesz egy tartalék :)
A csere jobban ment mint a múltkor mert most volt aknak :) Köszi a segítséget Dzsozy na és persze az aknát.
Próbáltam felfogni az olajat ami kijött, mivel új olaj , de egy picit így is öntöttem rá .
Km: 257.300
Van egy barátom aki fényezőként dolgozik., és maradt egy pici festéke , kidobni nem akarta így hát ez lett a végeredmény. :)
Csiszolás után került rá két réteg alapozó és két réteg lakk is . :)
Olajcsere alkalmával fény derült pár problémára , de ezzel akkor nem számoltam. Miután megtörtént az olajcsere és egyebek, leraktam a garázsba, és mikor pár nap múlva lementem láttam a cseppeket alatta. alánéztem és láttam hogy ez bizony hűtővízz !! :( Elkezdtem nyomozni hogy honnan is jöhet, és láttam hogy a hűtő sarkából szivárog ... elfáradt , cserélni kell .
Gyorsan el is mentem az unixba , persze nem lehet kapni ... Mentem tovább a Bárdinál szerencsére van . Meg is reneltem .
Elkezdtem kiszerelni.
- műanyagok lebontása körbe
- felső összekötő elem lebontása, ehez van hozzá csavarozva a hűtő is.
- hűtőcsövek leszerelése
- Ventillátor keret leszerelés ( klíma konenzátor is ehez van hozzácsavarozva )
- lökhárító leszerelés , szervó olajhűtő és klimahűtő leszerelése.
- és már kint is a hűtő ... :)
Mivel az alsó hűtőcső gyorscsatlakozós, ezért azt a helyén nem tudtam leszedni, csak miután kiszedtem a hűtőt. De sajnos mikor szenvedtem kifele valami elvágta ezt az alsó csövet. :(
Elugrottam az unixba hogy vegyek... természetesen nincsen ... Bárdinál ... nincsen ... telefon a körzeti bontóknak ... nincsen.... felhívtam itt Győrben egy Fiat alkatrészboltot tudtak is volna rendelni de csak gyárit 17.000 ért.... és két hét mire megjön olaszból...
Mikor már kezdtem agyérgörcsöt kapni felcsillant a remény és a Veszkényi bontóba sikerült találni egy bontott darabot... Köszi Dzsozy hogy elhoztad ! :)
A visszaszerelés szerencsére zökkenő mentesebben ment mint a szétszedés. minden klappolt és minden a helyére került idővel. Kapott természetesen új fagyállót is . légtelenítés után tökéletes. Szerencsére.
Legalább most már ez is új benne ;)
Jöhet a szervó cső csere. :)
KM: 257.250
Elröppent 10 ezer km így hát ledobtam belőle a fárdt olajat. Természetesen most is Selénia 20K Alfás olajat raktam bele MANN FILTER szűrővel.
Az első meglepetés akkor ért mikor levettem az alsó motorvédőt. Tudtam hogy picit csöppenik a motor és a váltó közül az olaj, de nem volt eddig vészes. Na most egy egész emberes olajfolt volt a motorvédőn. Nagyon örültem.... elkeztem nyomozni hogy honnan jön mert az előbb leirt csöpögés még mindíg nem volt vészes. Nézegettem és láttam hogy Piros !! :( Szervó .... Fa**a. A nemrég felújított szervó csőből csöpög a szervó olaj.
Tovább nyomoztam és láttam hogy a Klíma kompresszora is csupa olaj zöld olaj. elengedte megát a tömítés.
Szóval lesz mit javítani.
Az olajcsere zökkenő mentes zajlott. Cserélve lettek a következők :
- Olaj : Selénia 20K for Alfa 5L
- Olaszűrő : Mann Filter
- Levegő szűrő : Müller Filter
- Pollen Szűrő : Müller Filtert aktív szenes
- Hűtőfolyadék : AZ Meisterteil -35
Hiba lista :
- Kipufogó tartó
- Szervó cső olajszivárgás
- Klímakompresszor olajszivárgás
- Termosztát ( lassan csereérett szerintem )
- Váltó oldali szimering olajszivárgás
- Lambdaszonda hidegen nem az igazi.
Km: 257.074