Ismét eltelt 10.000 km, ismét olajcsere. :) Nyaralás előtt meglett már a kívánt kilóméter így friss olajjal mehettünk a 640 km es túrára.
Természetesen most is Selénia 20K olaj került bele. Nem mondhatnám hogy zökkenő mentesen ment az út sajnos, mert elkezdett szórakozni az ABS ... ki ki villan néha a hibajelző és ilyenkor a kilóméter mutató is lemegy 0 ra.... nem kellemes. De érdekes ha megmozgatom a kockánál a csatlakozót jó. Mikor hazaértünk végignéztem a kábelt, csatlakozót, és megállapítottam hogy magában a kockában van a bibi.... sajnos. Valami érintkezési hiba lehet , ugyhogy holnap megy a vas egy villanyászhoz hátha meg lehet javítani. Ha már ott vana légzsák hibát is megnézetem vele..... ABS is légzsák is.... külön külön sem jó de együtt ....hmm hát nem túl jó páros... :) DE !!!! levitt és haza is hozott gond nélkül :) és ez a lényeg. nagyon meleg volt végig klímával, 7,5 literes átlagfogyi .
Km: 266.834
Eddig tartott az öröm és a boldogság... egyik reggel hoztam haza édesanyámat és 3 kollégáját a munkából amikor egy nagyobb kereszt lukat sikerült megtalálnom. felütött a futómű mivel 4 emberrel már úgy ült az alja mint ha minimum 10 en ültünk volna benne. Persze nem viselte jól a likat... elkezdett lassan lassan zörögni valami hátul... egy re jobban és jobban . Nem hagyott nyugodni így szétszedtem és megnéztem mit látok. Szét szedés után ért a meglepi... toronyszilent szét van rohadva... rugó sem az igazi már. ugyhogy csere.
Ahhaaa.. jah csak hogy toronyszilent sehol nincs... sehol... legalábbis én nem találtam, így marad a bontott. Sikerült találnom Innen is köszi Tommy sk .
Egy kis drótkefe és festék... mint az új ;)
Dzsozy köszi a fuvarért !! :)
Vettem új rugókat is és miután alvázvédővel lekezeltem a tornyot ment vissza a felújított gólyaláb. Lengéscsillapítót nem kelett bántani mert jó.
Egy napi szopás után jöhetett a próba . oylan feszes lett mint állat de sajnos valami még mindig kopácsol :( kicsit sok volt most ez ugyhogy így marad.... már csak a híd szilentek nem újak... lehet az lesz?
Ejnye Bejnye....
Km: 266.230
Az egész úgy kezdődött hogy a 3 éves gumiknak a belső fele kezd eltünni... Tudtam hogy ez nem normális el is vittem futómű beállításra amikor kiderült hogy a hátsó kerekek dőlése jóval a megengedett érték felett van.
Elkezdtem kutakodni hogy mi mennyi hol....
JAH és fontos a hátsó lengőkarba nem jó a poliuretán szilent.... én így vettem a kocsit hogy az volt benne de mint kiderült nem jó oda ( én sem gondoltam volna ) Így ezek is cserélve lettek Uniballra.
Alkatrész beszerzés után elvittem egy ismerős szerelőhöz aki ki is cserélt mindent amit kelett.
Amik cserélve lettek.:
- Csonkálvány GL szem
- "Y" lengőkar Gl szem , hátsó szilent
- Kitámasztó rudak 2db
csere után futómű beállítás ... és ... éésss... a hátsó tengely dőlése tökéletes.... na jó nem tökéletes de minden a zöldben van, Öröm és boldogság !!
Km: 266.120
Eljött az ideje egy kis törődésnek. Lakatos után a küszöb le lett fújva matt feketére, ami nem igazán volt feltűnő de engem zavart, így hát kevertettem színt itt Győrben, és magam végeztem el a szükséges kozmetikázást. :) Szóval le lett fújva a fényszóró mosó fúvókája, a küszöb, és elöl a lökhárító sarka ahol meghúzták régebben.
Utána kapott egy polírt is a gép hogy szépen egybe hozzam a lakkot.
Nem profi munka, de szerintem király lett! :)
Sikerült beszereznem jó áron egy szép állapotú Fekete MOMO bőr belsőt !
Egyik barátom írt hogy nem érdekel e ? .... de ! hogyne ! Megegyeztünk az árban és már mentem is érte.
Motoros memóriás, fűthető, deréktámaszos. hmmm :)
Íme !..
Na készen van végre a gép ! volt vele munka rendesen több mint gondoltam volna, de szerencsére nicnsen szét rohadva , csak a küszöbök voltak... :)
Egy jó barátom csinálta a piszkos munkát, amit innen is nagyon köszönök Szabó Gábor !! Profi munkát végzett mint mindíg, lelkiismeretesen és nagyon szépen megcsinálta. Ha le lesz festve nem is látszik hogy hozzá lett nyúlva :)
A probléma inkább a hátsó emelési pontoknál volt , de az elsők is meglettek csinálva és átnézve , megjavítva itt ott ahol kell. Le lett kenve gyári PVC el, utána alvázvédő. az üregek védelméről is gondoskodtunk egy kis viaszos üregvédővel. reméljük többet nem lesz gond :) Már csak egy alapos mosás kell neki
Km: 263.350
Miután eladtam a 145 öst megszüntettem a biztosítást mondván hogy ismerőstől veszem az autót és így nem sürgős átíratni. Lejelentettem a biztosítónál hogy megszűnik és akkor mondta az ügyintéző hölgy hogy 2 évig lehet átvinni a bónuszt másik autóra. Na ez a bónusz most járt volna le így döntöttem úgy hogy átiratom a nevemre. Így tiszta.
Szóval elöször is kötöttem másik biztosítást, utánna megírtuk az adásvételit, jöhetett az eredetvizsga, és utána okmányiroda.
Kis bonyodalommal de sikerült átiratni az autót. A kis bonyodalom abból adódott hogy még rajta volt az Opciós jog amit még 2006 ban lett rátéve. No problem szerencsére megvan a papír ami alapjár le is vették, ezután már nyomtatták is az új forgalmit.
Így a mai nappal a nevemre vettem a Bellát , hivatalosan is az enyém vagy !! :) ;)
17 év nem múlik el nyomtalanul szokták mondani... hát nálam sem. gondoskodás ide vagy oda a rozsda itt is felütötte a fejét. Beszéltem egyik lakatos ismerősömmel hogy csináljuk meg a küszöböket .
Levettem a műanyag burkolatot a küszöbről akkor tárult elém a szomorú valóság. A két hátsó emelési pont a vészesebb de egyébként annyira nem vészes mint gondoltam. A probléma abból adódik hogy a műanyag burkolatban megáll a sárlé és az szépen lassan eszi meg a lemezeket. Szóval ha meglesz csinálva a küszöb fél évente le fogom venni és kipucolni.
Pár kép:
Kapott a verda egy kis Llumar fóliát.
Régóta tervben volt már egy mert szerintem nagyon jól néz kis , kettő az UV védelem miatt is B oszloptól hátra plusz előre egy kis csík.
Otthon levettem a hátsó ajtókárpitokat hogy ezzel is időt sporoljak nekik meg magamnak is :)
A fóliázást Győrben a Centrum fóliás srácok csinálták. Csak ajánlani tudom mindenkienk mert szépen és gyorsan dolgoztak.
Km: 263.120
Mivel felkerültek a nyári kerekek ,és észrevettem hogy picit félre van kopva a gumi elvittem egy futómű ellenőrzésre, állításra. Nem hagytam munka nélkül a fiúkat :) a hátsó tengelynek pici befele dőlése van amit sajna nem lehet állítani. Ennek majd még utána járok hogy mitől lehet. De ami a nagyobb gond volt hogy befelé néztek a kerekek. Na ezt most beállították. Első tengelyen is volt egy kis befele dőlés de az még határértéken belül volt így azon csak egy pici összetartást kelett korigálni szintén.
Most már talán nem kopik félre a gumi. Ez a hátsó futómű nem hagy nyugodni, pedig nem rég volt felújítva.... és megint kezdi.... Eddig bírta a poliuretán ?!??
Km: 262.846