Benz - főkép
>> SzervizAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-04-20

Történt hogy észrevétlenül egyre hangosabbak lettek az út egyenetlenségei. Tompán huppant egyet mélyebb gödröknél. Hagytam a dolgot ennyiben. Aztán hátul elkezdett kopogni valami. Na ezek a dolgok egyre erősebbek lettek. Gondoltam , hogy itt a tavasz átnézetem.
El is vittem egyik autószerelő cimborámhoz hogy nézzük meg mi a helyzet. Hát kicsit meglepődtem amit láttam. Hátul a lengéscsillapítóból ki van csúszva a szilent elöl meg a stabilizátor szilentek nincsenek a helyzet magaslatán. Sürgős cserére szorultak. Meg is rendeltem az alkatrészeket, és mentem Dzsozy barátomhoz hogy kicseréljük ezeket.
Gondoltam max egy délután és megvagyunk vele, háhááá hát nem. A külső stabilizátort kicserélni nem volt nagy kunszt, de a belsők már annál nehezebb. A bölcső leengedése nélkül is meg lehet oldani igaz, kell hozzá türelem. De sikerült megoldani végül . Hálás köszönet Piritu cartársnak. Az ő blogja alapján fél óra alatt megvolt a csere. Nagyon precíz leírás. :)
Én nem tudtam hogy a stabilizátor szilentet összefogó bilincs össze van préselve gyárilag, és a visszaperemezett részt kell szét ütni. Miután szétjött le kell csiszolni, és már össze is lehet csavarozni, teljesen jól összefekszik.
Ezen megpróbáltatások után következett a hátsó lengéscsillapítók cseréje. Itt mondhatni minden simán ment egy 15 ös krova fejet leszámítva ami sajna beleesett a hátsó nyúlványba. Azt hittem zörögni fog, de egyenlőre semmi hangja :)
A végeredmény csendes suhanás és brutális út tartás. Végre nem szitál a hátulja a kocsinak.
Köszi az ismételt segítségért Dzsozy !!

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-04-11

Történt hogy egyik napról a másikra az autó nem akart elindulni elsőre, csak másodikra, volt hogy csak harmadikra... és hidegen kb 1 km ig annyi erő volt benne mint egy 50ccm-s robogóba.... és gázadásra rángatott , prüszkölt, meg minden. Elég gázos volt a helyzet, sőőőt még ez nem volt elég neki meleg motornál nagyon ingadozott az alapjáratom volt hogy 500 és 1500 között. Ezért döntöttem úgy hogy veszek egyet.
Korábban néztem már és láttam hogy egy GM márkájú univerzális szonda volt benne. Most kapott Bosch-t.
Pár nappal korábban kicseréltem a levegő szűrőt is mert régen volt már.

Lambdaszonda : Bosch 20000 Ft
Levegő szűrő : MANN FILTER 2000 Ft

Csere menete:
- Motor burkolat leszed ( nem muszály de én így láttam hogy merre megy a kábel )
- Fekete csatit lehúz ( 4 pólusú)
- 22-es kulcsal meglazít ( Ha jól emlékszem :) )
- Régi ki új be és ugyanez fordítva.

Első tapasztalataim nagyon pozitívak. Pöccre indul, és az alapjáratom brutálisan beáll 900 ra meleg motornál. Hidegen sem rángat ott is van ereje, és alacsonyabb tartományban is nagyon jól húz. + 40 LE minimum :)

Km : 131 430

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-03-25

Kicseréltem a kiegyenlítő tartályt, mert észrevettem hogy a régi már a végét járja. Az igazat megvallva szúrta is a szememet mert elég ronda volt szegény, de a fő ok nem ez volt hanem az hogy megvolt repedve az oldalán. Jobbnak láttam kicserélni. 10 perc alatt megvolt a csere 7-es fejű csavarok tartják 2 elől egy pedig hátul. A csöveket lehuzigáltam és már kint is volt. Vissza pont így.
Az új sokkal szebb és a feladatát is sokkal jobban ellátja.

Km: 130 450

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-03-24

Már tavaly is szerettem volna lefújni őket, szerintem sokat dob a kocsi kinézetén. :) Hétvégén volt is rá egy kis időm foglalkozni vele.
Alapos tisztítás és zsírtalanítás után kicsit megcsiszoltam, majd lefújtam két réteg fehér alapozófestékkel utána pedig szintén két réteg piros féknyereg festékkel. Szerintem űber király lett. :)

Km: 130 450

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-03-19

Végre sikerült beszerezni egy 6000K-es H1 Xenon szettet . Ezért köszönet Szosza cartársnak, akivel ma délután futottunk össze Győrbe, pontosabban levadásztam :) Kollégámmal mentünk a belváros fele amikor láttuk hogy egy szép Brera áll előttünk még meg is jegyeztem hogy akivel ma találkozom neki is ilyen van. Akkor jött az ötlet hogy mi van ha ő az ? :) Gyorsan rá is telefonáltam, és tényleg ő volt. Meg is történt az átadás.
Siettem haza és be is pattintottam a gépbe :) Hát ég és föld a különbség. :):) Végre látok valamit :)

 
>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-03-19

Nem tudom hogy mikor és hol mert jártam pár helyen ma, de elég erős a gyanúm hogy a temető parkolójában, mert előtte nem vettem észre. De most komolyan milyen ember az aki egy temető parkolójában próbál feltörni egy autót? Száradna le a keze az ilyennek , mit gondol ?? mi jár az eszébe?? húú fekete szép autó biztos tele van pénzel?? ha nincsen akkor csak simán szét b*om?
Hiába vigyáz az ember az autójára, simogatja, szépítgeti ha jön egy ilyen bunkó paraszt és neki esik. Szerencsére nem sikerült neki a művelet .
Így hagyja az ember az autóját akárhol ... Magyarország én így szeretlek....

 
>> EgyébAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-03-07

Itt van újra...
vagyis remélem, mert nem bírtam ki, és felraktam a nyári kerekeket. Mivel a MOMO szett elég rossz állapotban volt ezért elhatároztam hogy felújíttatom, de amikor láttam hogy görgőzni és homok fújni is kellene festés előtt, eltántorodtam kicsit, és számolgatni kezdtem. Jobban jöttem ki a dologból egy új szettel. Rá is találtam nagyon jó áron hozzájutottam ezért le is csaptam rá. A gumisnál csak ámultak bámultak hogy milyen jó állapotban vannak, és tényleg. :) a legnagyobb súly amit rá kellett rakni az 5 gramm volt. Pedig használtan vettem.
Hátra vettem két darab Goodyear Eagle F1-es gumikat 195/50 R15 ös méretben. Elöl maradtak a Vredestein Sportrac 3 mivel szinte újak :)
Nekem nagyon bejön ez a gyári szett rajta.

Egy kis számvetés:
Felni : 32 000 Ft + Posta 4000 Ft
Gumi : 15 000 Ft
Felrakás + Centírozás : 5000 Ft

Km: 129 720

 
>> Tuning és extraAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-02-22

Ma lefóliáztam a ködlámpákat szép sárga színűre. Több oka is volt ennek,szerintem tök jól néz ki plusz még a ködlámpát is óvja a kisebb kövektől, és elvileg ködben jobban is látni vele. Majd meglátjuk :)
De többnyire azért mert kaptam Giotti155 2.5V6 cartárstól. Innen is köszönet érte ;) Közben megcsodálhattam Rossi&Zsu kocsiját is, ami szintén szép darab csak úgy mint a 155 :) és az a hangorkán ami belőle jön... :)

Ime a végeredmény ! nekem tetszik :)

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-02-15

Ma végre megérkezett a várva várt gyertya szett amit innen is köszönök uaz146ti Cartásrsnak. Gyorsan be is pattintottam őket a helyére. Mikor vezmód cserén volt a kocsi Laci barátomnál felhívta a figyelmemet hogy a gyertyáim már nem a legjobbal. Reggelente már volt kicsit fulladozott is indításnál.
Mikor kiszedtem láttam hogy nem hogy nem a jók, de egyenesen szar állapotban vannak. Kicsit elszomorított a látvány, mert a kisebb gyertyák elektródái szinte elfogytak már ... mivel 130 felé közelítünk szerintem ezek még a gyári gyertyák voltak benne.
Most kapott Champion Copper Plus gyertyákat. Igaz csak egy pólusú de annál biztos hogy jobb mint ami benne volt és jó árba hozzájutottam.
a képek magukért beszélnek...

Még annyit hozzátennék így utólag, miután mentem a kocsival hogy valami eszméletlen a változás !! visszatértek a lovak a kocsiba. Brutális! alig bírom visszafogni:) Sokkal vidámabban pörög a motor és csendesebb is lett szóval mindenképpen megérte sőt !! :)

Km: 129 021

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 Twin Spark // 2014-02-13

Egy ideje hallom már hogy sikít valami a szíjak felől, és nemigazán tudtam mire vélni a dolgot, ezért nem is foglalkoztam vele. Gondoltam ez ilyen. De ültem Dzsozy kocsijába, nála semmi ilyen hang nincs... Utána egyre jobban halottam és nagyon zavar. Bár szerintem rajtam kívül más nem nagyon foglalkozna vele, de én már eljutottam arra a szintre hogy sírógörcsöt kapok tőle.
Na ezért első körbe vettem új szíjat és feszítőgörgőt is.
Miután levettem a kereket és a takaró műanyag borítást elém tárultak a szíjtárcsák. Innentől kezdve mondhatni gyerekjáték. feszítőt meglazít és már lent is van a szíj.
Mindent végigforgattam kézzel hogy mi adhatja a hangot. a Generátornak elég furcsa hangja van, kicsit súgó csikorgó... szerintem az lesz a ludas. Elindítottam a kocsit a szíj nélkül és olyan csend volt a kocsiban hogy huuu... majdnem ráindítottam mégegyszer .... :)
Szóval szerintem Generátorfelújítás lesz a következő a listán ;)
Miután kicseréltem a feszítőgörgőt ( ha jól emlékszem egy 13 fejű csavar fogja a blokkhoz,) vissza fűztem az új szíjat.
A hang megmaradt.... ami nem újdonság mivel a generátor lesz csapágyas. :) , de legalább tudom hogy új szíj van rajta.
folyt köv...

Km: 129 000