VKG231!!! (156+75) - főkép

A tavaly vásárolt, max 10 ezret futott téligumik egy frissen vásárolt 15-ös tojástartós felniszettre kerültek, fateromnak jutott még belőle egy szett közepes téligumi is.

Az akksim már 2 éve is haldoklott, fogalmam sincsen hogy bírta ki ilyen sokáig, kellett egy másik a 71 AH-s Varta helyére. 74-es Exide-ot vettem, úgy pörög az önindító, hogy csak na :)

Volt még olajcsere, mert idén pörögtek szegénybe a km-ek, Liqui Moly 5w40-et kapott, ahogy szokott.

Most egyelőre ennyi, még lesz pár apróság, de másra kellett a pééz :)

Km: 293.000 :)

Kép: ilyen csodálatos időre sikerült időzíteni a kerékcserét, meg ofkorz az olajcserét is... gratulálok magamnak :D

>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V Multijet // 2018-06-10

In medias res:

Csöri azt mondta, hogy a tisztítás óta láthatóan nincs leragadva a geo, viszont mivel a táblán 1.6 bar nyomásnál már tiltás van, részterhelésen pedig nagyon ritkán bedobja a motorkontrollfaliórát, és ennek ellenére jobb megoldás lenne egy új turbo, mivel ennek nem lóg a tengelye, és más baja sincsen, ha már úgy van, hogy vinném Mankyhoz íratni, írjuk meg a táblát 2 barig, annyit ki kellene bírnia amúgy is.

*újraolvasva is szép ez a mondat, ha valakinek sikerül elsőre megértenie, jár a keksz!

Szóval elmentem, kidiagoltuk, az alapján sem kerek a geo, de nem nagy a vész. Írjuk meg...

Kéreseim: magasabb alapjárat (850-900-ra), EGR OFF, picit több erő, és ha lehet akkor nézzük meg, hogy tilt-e így is.

Kaptam még egy 5%-ig visszaszabályozós geot (gyárilag 16%-ig nyit vissza), meg egy másik gázpedál mapot, illetve a gyári 1.25 helyett 1.5 kért töltőnyomást.

Ákos nem igazán hitt benne, hogy jó lesz, de már amikor elindultunk látszott, hogy nem lesz gond. (PERSZE ÉN VÉGIG HITTEM BENNE, HOGY KURVAJÓ LESZ:))

Mivel tesztelve lett és simán 1.6- max 1.75-öt tölt (lehet, hogy a geo szabályozás állítása segített), mértünk egyet rajta fékpadon.

Az eredmény 175 ló, és 428 newtonméter. Hibakód nuku.

Nagyon pici füst van, kb. amennyi gyárilag volt.

Nagyon megérte, jól megy.

Hosszútávú tapasztalataim majd lesznek, de eddig mindenkinek pozitív az is :)

Hazafelé az m7-esen alaposan ki lett próbálva, simán megy 120-130-at ;)

Km.óra: 280.000

Márciusban napi 70 km-t kellett ingáznom, ezért kifejezetten rosszul jött ki, hogy egy nagy fékezés miatt elpukkant a fém fékcső. Nyilván elöregedett és ez volt az ok, de azért morcos voltam, mert 4 napra kiesett az autó. Legalább megtudtam, hogy a busz nem csak drágább az autónál, de 2x annyi idő alatt is teszi meg ugyanazt a távot :)
Csörihez vittem, mert bevált :) 1 napon belül megcsinálta, ezúton is köszönöm! Azóta jobb is a fék :)

Időszerű volt az olajcsere is. Liqui Moly Top-tec (vagymi) 5w40 ment bele, a Bárdiban sajna csak 5+1 lityós kiszerelés volt, és vettem mellé még torx T55-ös fejet is, mert valamiért nem a sima imbuszos az olajleeresztő csavarom.

Mindegy, ezt is csak egyszer kellett, ha máskor kell, lesz :)
Mindenesetre köszi Szabolcs a segítséget ezúton is :)

Ha már erre jártam, feltettem egy új emblémát is. Az előző nem volt normálisan rögzítve. Ez úgy van. Kép? Max az emblémáról :)

Ja és még márciusban vettem 4 nyári gumit is. Fuldákat.

Km.óra állás: 275.000

Szóval hát az elmúlt évben nem nagyon volt se időm, se kedvem blogolni Sportwagonkáról, mert a meló minden időmet elvette, azok után meg pláne nem akartam beleszaladni egy kárörvendő megjegyzésbe sem, miután egy közkedveltségnek örvendő "cartárs" azt bírta rá mondani látatlanban, hogy a 156-osok "legalja".

Szerencsére amúgy ez kicsit sem bizonyosodott be, ugyan kellett rá költeni és még kell is, de az elmúlt egy év és 3 hónap bizonyította, hogy igencsak rendben van ez az autó ebben a konfigurációban.

Ami gond volt, és foglalkozni kellett vele (hiszen nem alfásé volt és nem szeretgetve dédelgetett autó volt):
1)
Az úgy volt, hogy túl magas turbónyomás miatt betiltott nagy gáznál. Erről az eladó nem tájékoztatott és mivel sajnos ki volt kormolva amikor elhoztam, nem látszott a lyukas turbócső sem. Mivel azonban elment a lyukon a túlnyomás, nem is tiltott be az autó... csak a felső turbócső kicserélése után (Erhardtól jött). Oké, hiba volt, amin az otthon végezhető műveletek egyike sem oldott meg.

Mielőtt ezt sikerült volna elintézni, volt még egy olajcsere és egy termosztátcsere is, szűrőkkel.

Ezt követően lettem figyelmes arra, hogy levett zajcsillapítóval igencsak csattog szegény. Meglett a ludas is, az egyik csúcs alatt lévő réz tömítés fáradt el. Na de ha ez ilyen egyszerű lenne :)
Csörihez vittem, mert Veszprémbe költöztem és ő a kézenfekvő megoldás. Kicserélte a tömítéseket. Ez is milyen lazán hangzik... pedig nagyon nem volt az, napokat ázott spéci tisztítóanyagban, nem akart mozdulni a csúcs, már majdnem le kellett szedni a hengerfejet. De szerencsére nem :) Ezúton is köszi

Utána jött még egy olajcsere (5w40 liqui moly természetesen), aztán pedig újabb kör Csöri mesternél, ezúttal a turbóhiba miatt.

2)

Teljesen össze volt gyógyulva a geometria, de nem lekormolódva volt, hanem kb. összerohadva. Mint minden csavar. Volt már piszkálva az autó arrafelé, de aztán összevissza csavarokkal, alátétekkel lett összerakva. Mindent rendbe tett Csörgő Úr, az utolsó estén 11-ig dolgozott az autón. Nagyon hálásan köszi!
Kapott még egy jobb első felső lengőkart, kézifékköteleket (az pont előző nap hányta el magát), meg egy vezérlést vízpumpával, az előzőben benne volt a 60 ezer km, nem szabad kockáztatni. A km óra ekkor 265.000-nél állt (csak, hogy tudjam 320-nál :)).

Ezen kívül elfogyasztott egy megmaradt szett téligumit, egy nyári szettet is, amit tavaszra pótolni is kell, idén télre pedig kapott vadonatúj, 5.000 km-t futott Hankook téliket gyári új lemezfelnin, ami szerintem elég jó vétel volt.

Az előző gazdi rakott bele féket. Nem tudom, ki engedi piacra a "TOP" márkájú első betéteket, de statáriális kivégzésre kellene küldeni. 1, azaz 1 nagyobb fékezés kellett hozzá, hogy leszakadjon az amúgy még vastag ferodol réteg a betétekről. A többes szám nem véletlen, ugyanis mindkét oldalon elengedte magát 1-1. Mondjuk 50%, az nem is olyan rossz...
Nagy mák, hogy a nagyobb fékezést követően haza tudtam érni vele. Kapott Textar betéteket, ami nem csak nem szakad le, de fog is, mint a zöld festék :)

Valahogy így állunk most.

Ja és egy aliexpresses embléma leesett elölről a mosóban... :(

És felpolíroztattam az első pilácsokat.

Hogy a legalja-e? Szerintem nem.

Hogy hibátlan-e? Közel...

Hogy bírja-e a napi 100 km melóba járkálást? Simán.

Hogy mennyit eszik? 6 és 6.5 közt, lábtól függően. Hogy sok-e? Nem. A 155 anno ugyanennyi lóerőt közel 35-40%-kkal több üzemanyagból csalt elő.

Hogy kéne-e bele még 20 ló a fenti tartományban? Nem ártana :)

Ja, vettem még egy szett gyári dísztárcsát is Tackrytól.

És bebőröztettem Kecskeméten a kormányt meg a váltógombot.

És utálom a kikapcsolhatatlan VDC-t... :)

Per pillanat itt tartunk, az összeg szerintem az élmény tükrében nem sok, és tisztességesen meg van végre csinálva.
Szeretem, mert csendes és kényelmes. Nem szeretem, mert 100-ig 2x is kell váltani :)

Vételárral együtt most van egymillióban, ami szerintem tudásához mérten nem sok pénz.

Mondjuk pont ma hányt bele a kutya hátra, úgyhogy megyek is kitisztítani :))))

(És olyan se volt még, hogy egy év alatt egyetlen alfatalira se menjek el. De hát... most lett.)