VKG699!!! (4x156+75) - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon 1.9 JTD 16V Multijet // 2018-07-22

Nem akartam én igazán nagyféket, nem akartam semmi tuningot, nem akartam költeni rá... Stb.
Hogy aztán végül így is lett, az viszont Csörinek köszönhető :)

Na de in medias res helyett...

Azt hiszem májusban tett fel Buksi egy hirdetést, miszerint ő eladná a 155-ről megmaradt 305-ös Brembo nyergeit, mert lecserélte őket. Konzollal, tárcsával, betéttel együtt mondott rá 50 ezer JMF-ot. Úgy voltam vele, hogy na jó, hát egyszer élünk, megvásárolom. Megbeszéltük, hogy mivel nekem a dolog eléggé ráér, majd Alfacityre elhozza őket, én közben gyorsan elküldtem az árát (mert Buksiéknak kellett a zsé), aztán megdumáltuk a dolgot, pipa.

Felhívtam még aznap Csörit, aki viszont nem volt elájulva az ötlettől. Álláspontja szerint annyival nem lesz jobb a 305-ös fék a 284-esnél, mint amennyi nyűg van vele, ő inkább a 330-asra cserét javasolja. Na de ahhoz meg minimum a 17-es felni... Én meg egyelőre hanyagolnám azt az utak miatt...

(Eközben egy párhuzamos univerzumban) Amikor elvittem június elején Attilához az autót, azt mondtam neki, hogy amit tud nézzen át, hogy megbízható legyen és ne nagyon legyen vele gond egy darabig. Ő egy nap elteltével hívott. Idézem a beszélgetést: "Te Viktor, akárhogy is nézem, eléggé ki vannak a betéteid elöl is, a tárcsáról nem beszélve. Lecserélhetem?" Mire én: "Persze, ha már nálad van, csináld meg!" Megcsinálta. Nekem eközben valószínűleg az evésen járt az eszem, mert rohadtul nem maradt meg ez a nagyfék projekt. Az autó elkészült, vadonatúj féktárcsa-fékbetét ugye bent figyel.

Miután eszembe jutott a probléma, és Buksi elé tártam, úgy alakult, hogy meg is hirdettem Facebookon a nálam még soha nem járt Brembo fékszettet, ami aznap el is kelt. Egy Toyotában fog jó szolgálatot teljesíteni :) Buksi odaadta a vásárlónak, visszaküldte az árát nekem, én meg el kell, hogy fékezzem ezt a szett betét-tárcsa kombót, utána meg ki tudja mi jön :)))


Így alakult, hogy volt is Brembo fékem az SW-n, meg nem is :)

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-06-10

221.703 km-nél. Túlszaladtam :(

AL-CO levegő ill olajszűrő került fel, eddig is AL-CO volt a légszűrőm, az olajszűrő Knecht volt, de most ez van.

L-M 10W60 GT1 Synth... Csak a szokásos :)


Magamnak: 12-es imbusz kell az olajleeresztő csavarhoz, vegyél majd!!!

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-06-03

Mielőtt elhatároztam a kárpitcserét, megrendeltem a patentdepo.hu-ról 20 darab új patentot, amik az összes ajtókárpitot fogják, most egy darabig remélem, hogy mindig lesz, ha kell. (Marklartól is van egy pár darab)

És ha már ez megjött ma, akkor úgy döntöttem, hogy kitisztítom a hátsó ajtókárpitokat is, csak szebb az úgy. Napokon belül úgyis megcsinálom azt a felét is.

Ja, a bolhák jelzése 10-322, és a vicc az, hogy alapból is "drága" (58 ft/darab), de az utánvét költsége 910 forint? Hát azért az szép... :D


Hmm, egyébként be is kerültek a hátsó kárpitok is, csak azóta nem tudtam lefotózni. De majd....

Illetve leszereltem az első ülésekről is a kárpitot, várja a csodatévő kezeket! :)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-06-03

Összeszedtem magam, és a fényezés - lakatolással (másik bejegyzés lesz) együtt lefújattam az Afritól kapott vadcsiúj, alumínium balos kilincset is.

Ha már lefújták, betettem.

Ebből jött az az apropó, hogy betegyem a Q4 (első) ajtókárpitokat is.
A bal első ajtónál csak a szövet részt cseréltem le, visszaragasztottam jó erőssel, a műanyag nem volt az igazi a Marklartól származón.

Kisikáltam szappannal, körömkefével mindkét elsőt.
Kicseréltem "rácsosra" a Q4 kárpiton az ajtózsebet, az jobb mint a "tele", mert lehet benne látni, hogy mi hol van.

Na mindkét oldal kész, mire visszatettem a jobbos kárpitot is, addigra visszazárt a központi... De úgy, hogy előtte nem csinálta, mikor csak a balos volt fenn. Leszedtem nem vicc, ötször a komplett balos kárpitot, mire rájöttem, hogy elég lesz a zárnak egy kis tisztogatás...

Aztán mire visszatettem a jobbost is, az elektronyos ablak verte ki a biztosítékot (kicsit túlhúztam a felső két csavart szerintem, megindult, aztán megállt, visszalazítottam, azóta jó.).

De hát nem a többi biztinél van ám annak a biztosítéka, hanem a kiegészítő táblán, fölötte a műanyag alatt, amin a magasságállító van... De hogy miért?! Jó, hogy kinyomtattam az egész manuált...

Váá... :/ Elfogyott a végére a türelmem... :D De a szépsége az, hogy legalább már tudom, hogy hogy kell az ajtókárpitot leszedni meg visszarakni... :)
Majd valamikor a hátsókat is kicserélem.

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-05-14

Afri cartárs hirdetett egyet, igaz, vég nélkül. De nem baj, legalább végtelenül jó lesz... :) (Úgyis undorító a kipufogóm mióta megvan az autó...)

Teljesen gyári, hát majd meglátjuk... :) Mindenesetre ennyivel is kevesebb :)

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-05-07

SanyiJTD hirdetett a facebookon fóliát... Addig nem jutott eszembe a megoldás a túl világos új indexburákra, de már tudom :)

Az előnye az, hogy bármikor visszaalakítható, és ameddig fent van, addig is védi a pilácsot a kavicsoktól.
És nekem nagyon tetszik.
Ha már volt fólia, akkor 13 ezer helyett +0 Ftból az oldalindexeket is megsötétítettem...

Valamint az utóbbi idők legbosszantóbb műszaki hibáját is megjavítottam, Ricambi Originale alkatrésszel ( azaz patent.. by Marklar)

S némi spättel ugyan, de most felkerült a buon compleanni centocinquantacinque matrica is. Nem tudom, hogy marad-e .

>> Tuning és extraAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-04-19

Elhoztam Marklarlandből a fekete szőnyeget, még két első Q4 ülést (a jóból sosem elég...), 4 Q4-es ajtókárpitot meg egy nagy doboz csavart, patentot, alátétet, biszbaszt.

Szeretném, ha minél hamarabb összeállna most már a két első ülés is.

>> SzervizAlfa 155 2.0 8V TS // 2014-01-17

Mikor az ember épp készül a "szokásos" 1400 km-es körére (Gödöllő - Koper - Gödöllő, közben egy-egy Trieszt, Piran, Rovinj, ilyesmik), akkor igazán jó érzés az indulás előtti délután meglátni a féklámpahiba visszajelzőjét a műszerfalon. Főleg, hogy a szlovén rendőrök kevésbé tökölődnek...
Nézegettem az izzókat, de azok jók, hát akkor mi a fene lehet?! Nem is biztosíték volt, mivel egy bizonyos pontnál felvillant... Kontakthiba? Áá, az se.

Kiszedtem a féklámpakapcsolót, és úgy tűnt, hogy semmi fizikai baja nincs (tehát a rugó sem volt eltörve...), de valami mégsem volt vele rendben, kimérésnél csak egy ponton működött és ott be is szikrázgatott.

Jó, délután 5 óra, Unix nyitva van hétig. De ott nincs, csak holnapra lesz (reggel 5:30-kor indulás...). Bárdi: Van hát, 2500 ft, menjek érte, mert mindjárt zárnak.

Hát így... :)