Tagok >> szabi.r10 >> 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet >> Blog
- Típus:156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero Metal
Elkezdett kattogni a kuplung pedál egyik napról a másikra, majd arra lettem figyelmes, hogy nem jön teljesen vissza a pedál.
A kuplung pedál rugóra gondoltam, hogy eltörött, megnéztük, hát nem az okozta a hibát.
A főhenger végén lévő szilent kikopott és kiesett a helyéről, így kénytelen voltam a főhengert cseréltetni. TRW került bele.
Nekem továbbra sincs olyan érzetem a pedállal kapcsolatban, mint előtte, mintha most sem jönne fel teljsen a pedál, van talán 2 mm-es holtjátéka.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100562t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100563t.jpg)
Fél év alatt belement ismét kicsit több, mint 10 ezer km, úgyhogy megejtettem a szokásos olajcserét, levegőszűrő cserét, az olaj a szokásos Selenia Wr diesel.
Km óra állása: 287082 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100560t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100561t.jpg)
Készülve a nyári szezonra, újrafényeztettem a nyári alu szettet.
A fényezést Bányai Sanyi csinálta, innen is köszönöm, a szép végeredményt!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100306t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100307t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100308t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100309t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100310t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000100/0000100311t.jpg)
Mivel a nyári gumik kukák lettek, beszereztem 4 új gurulót a nyári szezonra.
Méretet váltok, 215/40 helyett 215/45.
A téli szintén ez a méret, kényelmesebb vele autózni, és ezzel a mérettel nem csapom oda az asztfalra az alsó motorvédő burkolatot.
Gumi: Kormoran, 215/45R17 2020 46. Heti dot szám.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099635t.jpg)
Cserélve lettek az alsó motortartó bakok (Birth), és a váltótartó bak, mert nagyon rázott már, alapjáraton és üresben.
A rázkódás enyhült, de nem szünt meg teljesen, üresben most is érezhető még.
Az egyik bakból, amire a nagyobb terhelés megy, gyárit kell vennem úgy érzem, hogy ez teljesen megszűnjön.
Cserélve lett a 2 első gumifékcső (TRW)
Illetve kezdett tökösödött a bal oldaldi külső féltengely gumiharang (Spidan), ezért ezt megelőzés céljából cseréltettem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000099/0000099634t.jpg)
A nyári gumik kukák lettek, így korábban felkerült a téli szett.
Km óra állása: 280187 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098903t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098926t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098927t.jpg)
Ma meglátogattuk a szerelőmet, mivel január óta ismét belement, közel 10 ezer km az autóba.
Cserélve lett az olaj (Selenia 5w40 wr diesel), olajszűrő, levegőszűrő és az üzemanyagszűrő.
Km óra állása: 276468 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098001t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098002t.jpg)
Megcsináltam a szokásos éves pollenszűrő cserét, és elnyomtam egy klímabombát benne.
A pollenszűrőn nem sok kosz volt.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000097/0000097188t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000097/0000097189t.jpg)
A 2 és fél éve vásárolt, kinyíló fejegység már hónapok óta befagyott, élvezhetetlen volt zenét hallgatni miatta a kocsiba.
Most egy egyszerű, de nagyszerű Sony fejegységre esett a választás. Usb és aux csatlakozási lehetősége van, telefont usb-n keresztül lehet csatlakoztatni.
Amire használom, arra pont tökéletes, szép hangzása van.
Sokkal szebben szól, mint a noname, elődje.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000097/0000097037t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000097/0000097038t.jpg)