A bal hátsó ABS jeladó hibát jelzett (Incorrect number of teeth on phonic wheel), először a nemrég kicserélt kerékcsapágyra gondoltunk, hogy az okozhatta, így ki lett cserélve egy másikra.
Sajnos a hiba ez után is fennállt, így egy kicsit elnapoltuk a dolgot, elkezdtünk ABS jeladót keresni. Idő közben néha elaludt a visszajelző, ilyenkor az ABS is működött. Most pár ezer kilométer óta tünetmentes a beteg, úgyhogy örülünk... :)
A kerékcsapágy cserével együtt kapott még új hátsó betéteket, a tárcsák is fel lettek szabályozva, illetve a bal oldalra egy új féktárcsa porvédő lemez is bekerült, mert az előző már szét volt rohadva (a jobb még várat magára)
Pár kiégett izzó is cserélve lett a műszerfalban, így már minden jól látszódik. :)
270000 km
Most egy kis Liqui Moly-t kapott.
Vettem még hozzá bontóban 2000 ft-ért egy kerékkulcsot, mert nem volt gyári a kocsiban.
265770 km
A bal hátsó féklámpa nem mindig akart világítani, az izzó foglalata kontakthibás volt, így vettem hozzá egy bontott, jó állapotú lámpát. A foglalatot kicseréltem 2 perc alatt, és még egy burám is maradt tartalékba.
A csere óta tökéletesen működik.
Az egyik indításnál zörgést hallottam a motortérből, így azonnal le is állítottam az autót. Felnyitva a motorháztetőt azt láttam, hogy a hosszbordás ékszíj egy része hosszában le van szakadva. Letéptem, illetve levágtam a lógó részt, így kb a bő 3/4-e fent maradt a tárcsákon, majd indultam a szerelőhöz.
A szíj újnak nézett ki, egyáltalán nem volt kopott, valószínűleg gyártási hibás volt.
Egyre hangosabb lett a jobb hátsó csapágy is, így az is cserélve lett.
261500 km
Kezdett elég erősen kotyogni a felfüggesztés, így ez is javításra szorult. Sajnos a stabpálcákon kívül a stabilizátor rudat is cserélni kellett, ami nem volt olcsó mulatság.
258300 km
Sikerült beszereznem egy szett 15"-os alufelnit (tojástartósat), így felkerülhettek a nyári abroncsok. Dunlop BlueRepsonse 185/65-ös gumikat választottam végül sok-sok olvasgatás után.
Csak pár kilométert mentem velük, így még nincs tapasztalatom a gumikkal kapcsolatban.
257500 km
Még a nagy melegek előtt meg szerettem volna javíttatni a klímát (úgy vettem, hogy nem működik, kompresszort cseréltek, gondoltam, csak nem töltötték fel gázzal...).
A szervizben legalább egy órán át keresték, hogy miért nem indul be a kompresszor, mint végül kiderült volt egy kis zárlat a reléknél, illetve a kormányoszlop melletti biztosítékok közül az egyik el volt szállva.
Sajnos már a hibafeltárás végén látszódott, hogy néhány tömítésnél ereszt a rendszer, illetve a hűtőnél is. Egyelőre hagyom így, mert egy hűtő cseréje és a töltés elég drága lenne. :(
A hétvégém egy részét arra szenteltem, hogy megjavítsam a folyamatosan beragadó jobb első kilincset. Az ajtó szétszedése néha okozott némi fejfájást, de végül sikerült. A kilincsnél nálam is a gumigyűrű adta meg magát, úgyhogy azt cseréltem, visszapakoltam mindent, majd kiderült, hogy a zárnak a rúdját nem jól raktam vissza, úgyhogy szedhettem szét újból, ekkor már egész könnyen és gyorsan ment minden... :)
Jövő héten lehet, hogy szétszedem a bal első ajtót is, hogy megnézzem, miért nem nem lehet egyáltalán kulccsal nyitni/zárni. Attól tartok, hogy maga a zár belseje adta meg magát. :S
Kicseréltettem az üzemanyag-, lég-, illetve pollenszűrőt, no meg a ventilátornál az ellenállást is (most már működik az első fokozat is), úgyhogy a vásárlás utáni fontosabb dolgok le vannak tudva, jöhetnek az apróságok. :)
255800km
Hosszú hónapokig nézegettem az autókat japántól elkezdve németen át, mindent néztem, míg nem megláttam egy 156 SW-t, ami képek alapján nagyon megtetszett. Szerelem volt első látása, mondtam is, hogy Ő kell! :)
Elmentem megnézni. A kocsit Ausztriából hozták be, voltak hibái (nem működött a távirányító, csak jobb oldalról lehetett kinyitni a kp-i zárat, csomagtartót pedig csak belülről. A váltó karja nem ugrott be középre, csomagtérnél a roló is rossz volt. A bal hátsó féklámpa sem működött, de mint utólag kiderült, csak ki volt lazulva az izzó), egyébként szép állapotban volt, így megvettem március 7-én.
Sajnos már a hazafele úton feltűnt, hogy elég magasra szökik a hűtővíz hőmérséklete. 100-110 környékén járt, amikor jobban megerőltettem (emelkedőn felfele). Nem tudtam mit tenni, szép lassan hazavezettem, úgy nem volt gond, beállt 90-re a vízhőfok.
Amint tudtam, elvittem olajcserére (Selenia WR 5w40), illetve a szerelő ránézett a hűtőre is, az 1-es venti nem működött, ezért emelkedett fel a hőmérséklet.
Következő szerviz alkalmával üzemanyag-, lég-, pollenszűrő cserét tervezek, illetve a ventit megcsináltatom. A többi apróságot meg ahogy pénzem engedi.
ui: a váltó egyre gördülékenyebben működik :)
255000km