Mutasd

>> Szerviz2021-02-27

Szép sorban mindegyik hajtórúd új csapágyakat kapott. GLYCO-ra szavaztam (11.kép), a kivettek is azok (10.kép), tehát Csöri is ezt rakott bele két éve.
Természetesen mindegyik kapott motorolajat bőven.
Miután finoman beolajoztam a gyűrűket a szorítóval összenyomtam őket majd irány a blokk. Könnyű eltalálni hogy mennyi olaj kell a gyűrűkre, mert onnantól könnyen forgathatók a horonyban.
A szorító belsejét is bekentem olajjal, illetve amikor benne volt a dugó még a széléhez ment pár csepp a dugó és a szorító fala közé.
A berakás előtt a henger felső élét is megolajoztam.
Az olajáteresztő két szélső gyűrűje nagyon vékony ezért amikor a dugattyú alja pozíciót adott a hengerbe magát a szorítót finoman ráütögettem a hengerre hogy körbe pontosan illeszkedjen. Ha már körben fémes volt a kocogtatás a kalapács nyelével beütöttem a dugattyút a helyére. Miután bement a hengerbe a dugó széle újra kapott egy kis olajat hogy a henger felé ne legyen száraz.
Még a gondos illesztés mellett is kétszer megakadt az alsó gyűrűje az olajáteresztőnek. Ilyenkor szorítót old és újra kezd.
Nagyon oda kell figyelni és óvatosan kell "kalapálni", a gyakorló motoron először - tapasztalat híján - sikerült eltörnöm egy gyűrűt. Szóval az a bizonyos zabszem ott volt végig ahol a mondás szerint lennie kellett...
A főtengelyt körbeforgatva minden rendben. Utána még egy kis olaj a dugó és a henger közé, mert az olajlehúzó gyűrű teszi a dolgát...