Mutasd

>> Szerviz2022-02-08

Még tavaly belenéztem a szívósorba és az első 4 szívószelep olajosnak tűnt. A kipufogókon nem látszott semmi.
Ma nekiálltam az első hengernek.
Először is kipróbáltam egy trükköt amit már több szelepszár szimering cserés videóban is láttam. A szelepeket nem sürített levegővel támasztom meg hanem a dugattyú fölé betekert műanyag kötéllel. A dugattyút kb 1 cm-el a felső holtpont alá állítottam, majd kb. 30 centit belegyömöszöltem a kötélből. (1.kép) A végét persze összeolvasztottam hogy nem szöszöljön. A kötelet forgatva - vélhetőleg - csigavonalban helyezkedik el belül. Miután "megtelt" visszaemeltem a dugattyút. A kötél tarthat mert nem is sikerült a felső holtpontig feljáratni. Itt rögzítettem a főtengelyt.
Kibontottam a két szívószelepet. Elsőre úgy tűnik hogy a helyükön vannak, nem mozogtak a helyükön, szóval nem jöttek le.
DE!
A belsejük tele van nagyon koszos olajjal, olajsárral. Honnan került ide? :-O
Csak azt tudom elképzelni hogy ennyit bírt a Viktor Reinz és egyszerűen nem tömít...

Rátettem a bevágást, letakarítottam, zsírtalanítottam a felületet és a corteco szimeringre szavaztam a VA3 miatt.

Szóval kettőt összeraktam, jöhet a többi...