Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 1.9 JTD >> Blog
- TĂpus:146 1.9 JTD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1999
- SzĂne:Piros
Az oda felĂ© vezetĆ fĂ©m ĂŒzemanyag csĆ a tƱzfal alsĂł rĂ©szĂ©nĂ©l megadta magĂĄt. CserĂ©lve mĂĄsik bontott darabra. Az alapjĂĄrat is ingadozott egy 100ast a cserĂ©ig, most mĂĄr jĂł :)
Eddig innen onnan össze szedett szĆnyeg volt bent hogy vĂ©djĂŒk a gyĂĄri szĆnyeget. Most kapott egy szett univerzĂĄlisat tĂ©lre :)
A felirat a kĂ©t elsĆ szĆnyegben bal oldal : "Melcsi", Jobb oldalon : "Tomcsi"
Mert amit rĂ©gebben csinaltattam szĆnyeget mĂ©g a mĂĄsik dieselbe annak a felirata jobb elĆl a : "Melcsi". EzĂ©rt most fordult a helyzet mivel az asszony autĂłja Ă©s Ă©n kerĂŒltem az anyĂłs ĂŒlĂ©sre ha az övĂ©vel megyĂŒnk :D

FagyĂĄllĂł erĆsĂtĂ©s : csak - 10°C volt, kĂ©sĆbbi mĂ©rĂ©snĂ©l kiderĂŒl kicsit erĆs lett:, - 50°C (Tavasszal kicsit visszĂĄbb veszĂŒnk...)
NyĂĄri ablakmosĂłt tĂ©lire cserĂ©ltĂŒk.
A tĂ©li gumik is mĂĄr egy ideje felkerĂŒltek a 156os dĂsztĂĄrcsĂĄival.


Ahogy a jobb oldalon Ășgy a bal oldali elsĆ fekcsĆ gumi cserĂ©s lett. SzigetelĆvel betekerve azĂ©rt az mĂĄr jelent valamit. Ide kapta az Ășj fĂ©kcsövet. Most itt nem ĂșjĂtgatunk, majd idĆvel. A hĂĄtsĂł fĂ©kcsövekre is vetettem egy pillantĂĄst, de azok rendben vannak.


A lengĂ©s csillapĂtĂł összerakva. A kormĂĄny összekötĆ porvĂ©dĆ le cserĂ©lve. Ăssze szerelĂ©s közben törtĂ©nt egy baki, ugyanis leugrott a villĂĄs kulcs mikor hajlĂtottam egy lemezen (mivel az volt kĂ©znĂ©l) Ă©s bele akadtam a fĂ©kcsĆbe đ az megrepedt Ă©s jött az olaj. ĂrĂŒltem hogy mĂ©g valamit lehet cserĂ©lni. Minden mĂĄs rendben volt, kapott egy hasznĂĄlt gumi fĂ©kcsövet ami hibĂĄtlan ĂĄllapotban van. A lengĂ©s csillapĂtĂł pĂłr vĂ©dĆje is bontott, de hibĂĄtlan. A kerĂ©k agy, a stabilizĂĄtor szilentek, a kormĂĄny összekötĆ kĂŒlsĆ, belsĆ rĂ©sze + pĂłr vĂ©dĆje Ășj. Ahova kellett kaptak Ășj bilincseket a pĂłrvĂ©dĆk. A hiĂĄnyzĂł motor felĆli kis mƱanyag is visszakerĂŒlhetett (bontott darab). Mindenhol kapott festĂ©st + a fĂ©knyereg is. Vissza kerĂŒlt a nyĂĄri gumi, a kerĂ©k összetartĂĄs is beĂĄllĂtva. A 16 csavar Ă©s azok menete fel lett frissĂtve menetvĂĄgĂłval. Kapott kerĂ©kĆrt is. A hĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄba kellett egy Ășj helyzetjelzĆ Ă©gĆ, mert az egyik amit mĂșltkor kapott az igen gyengĂ©n Ă©gett.









HĂĄt nehezen de szĂ©t jött a lengĂ©s csillapĂtĂł .Kap mĂĄsik pĂłr vĂ©dĆt + festĂ©st. A lengĆ kar gömbfejĂ©n is a pĂłr vĂ©dĆ ki volt szakadva, Ășgy hogy kicserĂ©ltem. A kerĂ©k összetartĂĄst is be kell ĂĄllĂtani. A lengĂ©s csillapĂtĂł, az agy, a pĂłr vĂ©dĆ lemez is festve.




Az asszony neki ment egy padkĂĄnak, a gumi oldalĂĄn egy dudor szĂĄll szakadĂĄs vĂ©gett, Ășgy hogy az a gumi kuka đ. Mivel Ășgy vettĂŒk az autĂłt hogy jobb elöl a csavar menetek egyediek voltak, Ă©rtem ez alatt hogy a 4 csavart nem lehetett felcserĂ©lni, Ăgy hĂĄt tervben volt az agy csere. Most egy kicsit elĆbbre hoztuk, mert fel akartam rakni neki a tĂ©li gumikat, de az acĂ©l felnit nem akartam fel fĂșrni nagyobbra hogy ĂĄtmenjen a csavar rajta ezĂ©rt voltam Ășgy vele hogy akkor kicserĂ©lem az agyat komplettan, ideiglenessen egy nem abs-es agyra, mert az volt kiszerelve itthon, de mint kiderĂŒlt az anyag vastagsĂĄgba egy pĂĄr helyen vastagabb a JTD-jĂ©. Akkor mĂĄr a fĂ©knyereg sem lenne jĂł Ășgy hogy felejtĆs volt. Amikor kiszereltem az agyat, hĂĄt nem csak az volt a gond, a fekcsĆ szigetelĆvel betekerve , kĂŒlsĆ gumi repedĂ©s vĂ©gett. LĂĄttam hogy a kormĂĄny összekötĆ gumiharangja ki van szakadva, akkor kiszereltem, a kormĂĄny rĂșd is elĂ©ggĂ© oda volt, a kĂŒlsĆ kormĂĄny gömbfej is, a stab. szilent alsĂł felsĆ szĂ©t repedve + a lengĂ©s csillapĂtĂł pĂłr vĂ©dĆje sem az igazi. Egy mƱanyag takarĂł hiĂĄnyzik a kerĂ©kjĂĄrati ĂvbĆl, a kisebb, a motor vĂ©dĆ mƱanyag. Akkor most egy picit kötelezĆ karbantartĂĄs, következĆ hĂ©ten alkatrĂ©sz rendelĂ©s. Szilentek, kormĂĄny összekötĆ rĂșd + kĂŒlsĆ gömbfej Ă©s harmonika por vĂ©dĆ, Ășj agy, Ășj fekcsĆ + hogy kĂ©sĆbbiekben mĂĄr meg legyen , vettem egy Ășj motor vĂ©dĆ alsĂł mƱanyag burkolatot, annak örĂŒltem hogy lehet mĂ©g kapni, mert a rĂ©gi az mar javĂtott, össze vissza tört. TehĂĄt agy, kormĂĄny rĂșd kiszerelve + lengĂ©s csillapĂtĂł is. ElĆ bĂșjtak a rohadĂĄsok, Ă©n meg nem rakom össze Ășgy hogy legközelebb szedjem szĂ©t hogy kilakatoljuk, Ășgy hogy akkor legyen meg az is. A fĂ©ltengely kĂŒlsĆ gumi harangot vĂ©letlenĂŒl a lengĂ©s csillapĂtĂł ki szerelĂ©se közben kiszakĂtottam Ă©s Ăgy ki kerĂŒlt a fĂ©ltengely is a helyĂ©rĆl, de pĂłr vĂ©dĆ mĂĄsik volt itthon. A gumisnĂĄl volt hasznĂĄlt 195/55 1 pĂĄr Dunlop gumik, Ăgy vĂ©gĂŒl a nyĂĄri kerekek kerĂŒlnek vissza. Ezt az elejĂ©n is lehetett volna, de most Ăgy alakult Ă©s legĂĄlabb rendben lesz egy kis rĂ©sze. Bal elöl ugyan ez lesz meg hĂĄtul is, csak ott kevesebb melĂłval talĂĄn. HĂĄtul pĂłr vĂ©dĆ lemezeket kell cserĂ©lni Ă©s jobb hĂĄtsĂł agyat is kicserĂ©lem hasznĂĄltra, mert igaz Ășjra cserĂ©lte az elĆzĆ tulaj, de azĂłta nem mƱködik az abs, a felni is nagyon nehezen megy fel, valĂłszĂnƱ valami utĂĄn gyĂĄrtott valami lehet. Ăgy hogy lesz blog, jĂł kis padka volt ez âș igaz köze nincs hozzĂĄ.âș
1. KiegyenlĂtĆ tartĂĄly cserĂ©je ( el volt repedve a felsĆ csatlakozĂł nyakĂĄnĂĄl )
2.MotortĂ©r kĂĄbelok Ășjra szigetelĂ©se a mƱanyag motor burkolat alatt
3. Kapott ablakmosĂł folyadĂ©kot, tele âș
4.Csomagtartó gumi kéder cseréje szakadås végett
5. HĂĄtsĂł lĂĄmpĂĄkba kettĆ darab helyzet jelzĆ Ă©gĆ
6.BiztosĂtĂ©k tĂĄblĂĄba megfelelĆ erĆssĂ©gƱ biztosĂtĂ©kok ( valahol kicsit erĆsebb volt bent mint kellene)
7. AnyĂłs oldali napellenzĆ cserĂ©re szorult belsĆ törĂ©s vĂ©gett
8.MƱszerfal kårpit elemek
9. TetĆkĂĄrpit takarĂtĂĄs korĂĄbbi beĂĄzĂĄs vĂ©gett (antenna rosszul szigetelt)
RĂĄkerĂŒlt aknĂĄra, pĂĄr foltot fog igĂ©nyelni, padlĂłlemez vĂz lefolyĂłk Ă©s hĂĄtsĂł emelĂ©si pontok megerĆsĂtĂ©se.





