Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 1.9 JTD >> Blog
- TĂpus:146 1.9 JTD
Mindent errĹ‘l a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokolják a tĂpust - Évjárat:1999
- SzĂne:Piros
Csomi szárny felfogatásánál valĂłszĂnűleg beszĂvárgott a vĂz, zárnál látszĂłdott. IllesztĂ©shez tettem tömĂtĹ‘t.
... és csak hogy legyen mert akkor úgy sem kell, lett bele 1 kg poroltó is ;-)


2 dines ÉrintĹ‘s lejátszĂł kivettem, gyengĂ©bb hangteljesĂtmĂ©ny Ă©s a rádiĂł állomások vĂ©tele miatt is. Ăšj lejátszĂł, ehhez kellett pluszban átalakĂtĂł csatlakozĂł. TárolĂł rekesz vissza kerĂĽlt. Ăšj fejegysĂ©ggel sem volt jĂł a rádiĂł állomások, viszont a hangzás sokkal jobb lett. Vettem Ăşjonnan tetĹ‘antennát, Ăşjra kábelezve. 2 rádiĂł állomást szĂ©pen fogja, másik kettĹ‘ viszont gyengĂ©bb, valĂłszĂnűleg a hely miatt. EgyenlĹ‘re csak idehaza prĂłbáltam ki, valĂłszĂnűleg árnyĂ©kos a hely az udvaron. Mindenesetre az már biztos hogy sokkal jobb lett a korábbihoz kĂ©pest.







Hidegen elkezdett a motor fĂĽstölni, hangján is hallatszott hogy nincs rendben az alapjárat. KezdetnĂ©l dobta hibára a kuplung hibát, kĂłd alapján utána olvastam Ă©s meglett a hiba oka. Korábbi felsĹ‘ kuplung munkahenger csere után nem Ă©rt hozzá a jeladĂłhoz a pedál felsĹ‘ állásban. Utána állĂtva a kapcsolĂł. Elvileg ez is okozhatott volna rossz alapjáratot mivel a motorvezerlĹ‘nek adja a jelet a pedál állásárĂłl, de eddig meg akkor miĂ©rt nem csinálta...?! HibakĂłd törölve Ă©s nem jött vissza, tehát legalább ez is kiderĂĽlt Ă©s megoldva. MĂ©g fĂĽstölt ugyan Ăşgy persze , prĂłbáltam másik lĂ©gtömegmĂ©rĹ‘vel is de ez sem oldotta meg. Vettem fecskendĹ‘t Ă©s csövet, majd jött a rĂ©solaj mĂ©rĂ©s. KĂĽlönbsĂ©g nagy volt, Ăgy láttam hogy kettĹ‘t Ă©rdemes lenne cserĂ©lni (2. Ă©s a 4.) TartalĂ©kba vettem is 2 Ă©vvel ezelĹ‘tt 2 db porlasztĂłt, amit jĂłnak hirdettek akkor. Kellett kihĂşzĂł kalapács, megrendeltem csak volt 2 hĂ©t mire kikĂĽldtĂ©k. Beletettem a kĂ©t másik porlasztĂłt Ă©s az egyiknĂ©l kifĂşjt a motor járása közben. Evvel Ăgy 2-3szor eljátszottam ki be szereltem, takarĂtottam a fĂ©szket a hengerfejbe mire a porlasztĂł lefogatĂł tĹ‘csavar menetbĹ‘l 1 cm letört. Tök jĂł gondoltam, Ăgy ma reggel megkĂ©rtem fatert hogy hĂşzzuk el az autĂłt hozzá, ott van hegesztĹ‘. Nem adta könnyen magát a tĹ‘csavar de negyedjĂ©re ki tudtam tekerni a hengerfejbĹ‘l. Fater adott másik tĹ‘csavart, menetrögzĂtĹ‘vel bekentem majd mehetett Ăşjra össze minden. Sok takarĂtás vagy minek köszönhetĹ‘ de a porlasztĂł a helyĂ©n Ă©s nem fĂşj ki, leellenĹ‘rĂztem. Persze rĂ©zpasztát kapott a kĂ©t Ăşj porlasztĂł hogy ne rohadjon bele. Kiszedett porlasztĂłk közĂĽl amelyik a legrosszabb volt a mĂ©rĂ©s alapján, azon látszĂłdott is kiszerelĂ©snĂ©l hogy az Ăşgymond "koszos" volt. Ăšjabb rĂ©solaj mĂ©rĂ©s az Ăşj porlasztĂłkkal Ă©s elĂ©gedett vagyok vele, szĂ©pen jár a motor, Ă©s erĹ‘s is. ĂŤgy csak szerszámot (21000,-), rĂ©zpasztát (1200,-) Ă©s a rĂ©solaj mĂ©rĂ©shez kellett fecskendĹ‘t Ă©s csövet vennem (2180,-). PorlasztĂłk anno egy 20as volt a kĂ©t db.
Aztán jött a kerĂ©kcsere Ăşgy hogy Ăgy a közel 3 hetes állás után Ăşjra szaladhat :), kapott Ăşj kerĂ©k csavarokat is, amik hosszabbak de mĂ©g elfĂ©rnek (7210,-)



SzervĂł szivattyĂş tengelyĂ©nĂ©l megatta magát. Kinyomta a szervĂł olajat. Pár km-re otthontĂłl hĂvott asszony, hazahĂşztuk. Vettem bontottan egyet, kicserĂ©ltem nagy szenvedĂ©sek közepette hely hiány miatt, Ăşj szervĂł olaj Ă©s Ăşjra minden jĂł :)))

KezdĹ‘dött az alapjárat erĹ‘s ingadozásával meg nyegergĹ‘ hangal a hosszbordás szĂj felĹ‘l. MagasnyomásĂşra gondoltam, hosszbordás szĂjat levettem, a generátor szabadonfutĂłja feladta. Ki-be mozgott a tárcsa 1 centit. Leszereltem, elvittem Ă©s kicserĂ©ltettem.
Az alapjárat ingadozás pedig az ĂĽzemanyag nyomásĂ©rzĂ©kelĹ‘ hibát hozta, kerestem majd meglett hogy az utĂłlagos chiptuning kábelje leszakadt ezĂ©rt hol Ă©rintkezett hol nem. Evvel vettĂĽk az autĂłt, Ăgy ez gyors javĂtás volt mert csak ki kellett venni belĹ‘le.
Szerelő aknából láttam hogy szivárog minimálisan a kuplung alsó munkahengerje, rendeltem belőle újat (Magneti Marelli).
Picit gyengĂ©bb csak az autĂł ereje de nem nagy a változás. ĂŤgy Ăşjra csak a gyári erĹ‘ssĂ©gű, nekĂĽnk elĂ©g bĹ‘ven :) szĂ©pen megy Ăgy is :)




Megérkezett az új diagnosztikai kábel. Most már tudom idehaza is olvasni a nyűgjét :)))
VezĂ©rlĂ©s rögzĂtĹ‘ szerszám az autĂłhoz. ElĂ©g sok fajta JTD-hez jĂł. Nálunk dobta is hogy vezĂ©rlĂ©s pozĂciĂł hiba. Már mikor vettĂĽk az autĂłt akkor is ezt dobta fel hibának. VezĂ©rlĂ©s cserekor ellenĹ‘rizve lett a pozĂciĂł, viszont a fĹ‘tengelynĂ©l ezt nehĂ©z megállapĂtani hogy hol kellene lennie, Ăgy rajzot kerestem akkor hozzá. Hát nem sikerĂĽlt a pontos beállĂtás sajnos, Ăgy vetettem rá magam erre Ă©s megkapta ami kellett neki. A helyzet olyan durva nem volt hogy összeverje magát csak hát ez már okos kis autĂł.
Ts-hez is van már rögzĂtĹ‘m, viszont boxerhez Ă©s a TD-hez nem találtam, hacsak nem utĂłbbihoz lehet jĂł a JTD rögzĂtĹ‘je is. Ha lenne a kĂ©t öreg motoroshoz is akkor már azokhoz is megvennĂ©m.
Szerelés közben láttam hogy a jobb féltengely belső pórvédő harmonikája kiszakadt, kicseréltem újra.
Próba út, meg újból egy olvasás és minden rendben vele :))
... és még nem is olyan régen :
Bajuszkapcsolok végein lévő nyomógombok rezgés miatt cserélve. Baloldalinak a nyomógomb füle volt letörve, a jobb oldalinak pedig a benne lévő kapcsoló füle volt eltörve.
Bal elsĹ‘ elektromos ablak lefelĂ© nem ment idĹ‘nkĂ©nt, de mire utána jártam volna működött. Most ki fogtam rajta, kapcsolĂłt cserĂ©ltem Ă©s ugyan Ăşgy nem működött, Ăgy hát cserĂ©ltem a vezĂ©rlĹ‘jĂ©t, Ă©s azĂłta szuper. Valami Ă©rintkezĂ©s gondja lehetett.


2021.12.23 FelesĂ©gem szĂłlt hogy nem működik a hátsĂł ablaktörlĹ‘ Ă©s az ablakszálfűtes sem. HátsĂł ablaktörlĹ‘ csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszál fűtĂ©s szintĂ©n nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte Ă©s hátsĂł ablakszál fűtĂ©skor a pĂłtfĂ©klámpa világĂtott. CsomagtĂ©rajtĂł burkolatok le, kimĂ©regetes hogy hol zár össze. BiztosĂtĂ©kok ellenĹ‘rizve. HátsĂł ablakszálfűtes relĂ©je is kicserĂ©lve a biztosĂtĂ©ktáblában. A problĂ©ma a csomagtĂ©rajtĂłban lĂ©vĹ‘ zár nyomĂłgombja volt. Ehhez kellett egy pár Ăłra mire meglett, már Ăşgy voltam hogy ki bontom a teljes kábelezest hátul hogy átnĂ©zem hátha összedörzsölĹ‘dött valahol mint kb. minden 5 ajtĂłs tĂpusnál.
Tettem bele másik zárat és minden jó. Vissza a másik és minden rossz. Nem értem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomógombos kapcsoló ami nyitott ajtónál a testet zárja össze bár lehet rosszul tudom. A kábelátvezetést aztán átnéztem a gumi harmonikán belül, kapott szigetelést is azért a csoportkábel de semmi extra nem volt ott. Végül összeraktam és minden rendben vele :)
2022.01.09 ĂşjbĂłl elĹ‘jött a hiba, annyi változással hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtĂ©rajtĂłt zárt állapotban. ĂšjbĂłl a burkolatok lebontása, kimĂ©rĂ©s, tesztelĂ©s. Testkábel hiba volt, nem vette át a karosszĂ©riárĂłl a negatĂvot.
