Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 1.9 JTD >> Blog
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Piros
Csomi szárny felfogatásánál valószínűleg beszívárgott a víz, zárnál látszódott. Illesztéshez tettem tömítőt.
... és csak hogy legyen mert akkor úgy sem kell, lett bele 1 kg poroltó is ;-)
2 dines Érintős lejátszó kivettem, gyengébb hangteljesítmény és a rádió állomások vétele miatt is. Új lejátszó, ehhez kellett pluszban átalakító csatlakozó. Tároló rekesz vissza került. Új fejegységgel sem volt jó a rádió állomások, viszont a hangzás sokkal jobb lett. Vettem újonnan tetőantennát, újra kábelezve. 2 rádió állomást szépen fogja, másik kettő viszont gyengébb, valószínűleg a hely miatt. Egyenlőre csak idehaza próbáltam ki, valószínűleg árnyékos a hely az udvaron. Mindenesetre az már biztos hogy sokkal jobb lett a korábbihoz képest.
Hidegen elkezdett a motor füstölni, hangján is hallatszott hogy nincs rendben az alapjárat. Kezdetnél dobta hibára a kuplung hibát, kód alapján utána olvastam és meglett a hiba oka. Korábbi felső kuplung munkahenger csere után nem ért hozzá a jeladóhoz a pedál felső állásban. Utána állítva a kapcsoló. Elvileg ez is okozhatott volna rossz alapjáratot mivel a motorvezerlőnek adja a jelet a pedál állásáról, de eddig meg akkor miért nem csinálta...?! Hibakód törölve és nem jött vissza, tehát legalább ez is kiderült és megoldva. Még füstölt ugyan úgy persze , próbáltam másik légtömegmérővel is de ez sem oldotta meg. Vettem fecskendőt és csövet, majd jött a résolaj mérés. Különbség nagy volt, így láttam hogy kettőt érdemes lenne cserélni (2. és a 4.) Tartalékba vettem is 2 évvel ezelőtt 2 db porlasztót, amit jónak hirdettek akkor. Kellett kihúzó kalapács, megrendeltem csak volt 2 hét mire kiküldték. Beletettem a két másik porlasztót és az egyiknél kifújt a motor járása közben. Evvel így 2-3szor eljátszottam ki be szereltem, takarítottam a fészket a hengerfejbe mire a porlasztó lefogató tőcsavar menetből 1 cm letört. Tök jó gondoltam, így ma reggel megkértem fatert hogy húzzuk el az autót hozzá, ott van hegesztő. Nem adta könnyen magát a tőcsavar de negyedjére ki tudtam tekerni a hengerfejből. Fater adott másik tőcsavart, menetrögzítővel bekentem majd mehetett újra össze minden. Sok takarítás vagy minek köszönhető de a porlasztó a helyén és nem fúj ki, leellenőríztem. Persze rézpasztát kapott a két új porlasztó hogy ne rohadjon bele. Kiszedett porlasztók közül amelyik a legrosszabb volt a mérés alapján, azon látszódott is kiszerelésnél hogy az úgymond "koszos" volt. Újabb résolaj mérés az új porlasztókkal és elégedett vagyok vele, szépen jár a motor, és erős is. Így csak szerszámot (21000,-), rézpasztát (1200,-) és a résolaj méréshez kellett fecskendőt és csövet vennem (2180,-). Porlasztók anno egy 20as volt a két db.
Aztán jött a kerékcsere úgy hogy így a közel 3 hetes állás után újra szaladhat :), kapott új kerék csavarokat is, amik hosszabbak de még elférnek (7210,-)
Szervó szivattyú tengelyénél megatta magát. Kinyomta a szervó olajat. Pár km-re otthontól hívott asszony, hazahúztuk. Vettem bontottan egyet, kicseréltem nagy szenvedések közepette hely hiány miatt, új szervó olaj és újra minden jó :)))
Kezdődött az alapjárat erős ingadozásával meg nyegergő hangal a hosszbordás szíj felől. Magasnyomásúra gondoltam, hosszbordás szíjat levettem, a generátor szabadonfutója feladta. Ki-be mozgott a tárcsa 1 centit. Leszereltem, elvittem és kicseréltettem.
Az alapjárat ingadozás pedig az üzemanyag nyomásérzékelő hibát hozta, kerestem majd meglett hogy az utólagos chiptuning kábelje leszakadt ezért hol érintkezett hol nem. Evvel vettük az autót, így ez gyors javítás volt mert csak ki kellett venni belőle.
Szerelő aknából láttam hogy szivárog minimálisan a kuplung alsó munkahengerje, rendeltem belőle újat (Magneti Marelli).
Picit gyengébb csak az autó ereje de nem nagy a változás. Így újra csak a gyári erősségű, nekünk elég bőven :) szépen megy így is :)
Megérkezett az új diagnosztikai kábel. Most már tudom idehaza is olvasni a nyűgjét :)))
Vezérlés rögzítő szerszám az autóhoz. Elég sok fajta JTD-hez jó. Nálunk dobta is hogy vezérlés pozíció hiba. Már mikor vettük az autót akkor is ezt dobta fel hibának. Vezérlés cserekor ellenőrizve lett a pozíció, viszont a főtengelynél ezt nehéz megállapítani hogy hol kellene lennie, így rajzot kerestem akkor hozzá. Hát nem sikerült a pontos beállítás sajnos, így vetettem rá magam erre és megkapta ami kellett neki. A helyzet olyan durva nem volt hogy összeverje magát csak hát ez már okos kis autó.
Ts-hez is van már rögzítőm, viszont boxerhez és a TD-hez nem találtam, hacsak nem utóbbihoz lehet jó a JTD rögzítője is. Ha lenne a két öreg motoroshoz is akkor már azokhoz is megvenném.
Szerelés közben láttam hogy a jobb féltengely belső pórvédő harmonikája kiszakadt, kicseréltem újra.
Próba út, meg újból egy olvasás és minden rendben vele :))
... és még nem is olyan régen :
Bajuszkapcsolok végein lévő nyomógombok rezgés miatt cserélve. Baloldalinak a nyomógomb füle volt letörve, a jobb oldalinak pedig a benne lévő kapcsoló füle volt eltörve.
Bal első elektromos ablak lefelé nem ment időnként, de mire utána jártam volna működött. Most ki fogtam rajta, kapcsolót cseréltem és ugyan úgy nem működött, így hát cseréltem a vezérlőjét, és azóta szuper. Valami érintkezés gondja lehetett.
2021.12.23 Feleségem szólt hogy nem működik a hátsó ablaktörlő és az ablakszálfűtes sem. Hátsó ablaktörlő csak hallani lehetett hogy kattan de nem indult el, ablakszál fűtés szintén nem ment, csomagteret folyamatosan nyitottnak jelezte és hátsó ablakszál fűtéskor a pótféklámpa világított. Csomagtérajtó burkolatok le, kiméregetes hogy hol zár össze. Biztosítékok ellenőrizve. Hátsó ablakszálfűtes reléje is kicserélve a biztosítéktáblában. A probléma a csomagtérajtóban lévő zár nyomógombja volt. Ehhez kellett egy pár óra mire meglett, már úgy voltam hogy ki bontom a teljes kábelezest hátul hogy átnézem hátha összedörzsölődött valahol mint kb. minden 5 ajtós típusnál.
Tettem bele másik zárat és minden jó. Vissza a másik és minden rossz. Nem értem mi ment el benne mert elvileg csak egy nyomógombos kapcsoló ami nyitott ajtónál a testet zárja össze bár lehet rosszul tudom. A kábelátvezetést aztán átnéztem a gumi harmonikán belül, kapott szigetelést is azért a csoportkábel de semmi extra nem volt ott. Végül összeraktam és minden rendben vele :)
2022.01.09 újból előjött a hiba, annyi változással hogy nem jelezte folyamatosan a nyitott csomagtérajtót zárt állapotban. Újból a burkolatok lebontása, kimérés, tesztelés. Testkábel hiba volt, nem vette át a karosszériáról a negatívot.