- Típus:166 V6 TB
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Ontario blue
Kapott új ablaktörlő kart bal oldalra, mert a régin a segédkar műanyag rögzítője eltört. Kapott mellé új Valeo lapátokat is.
Kilyukadt, ezért cserélni kell. A gyári 70e Ft. Elég húzós, ezért Asso-t kapott, új gumibakokkal.
A kuplung pedál gumija kiszakadt, és már idegesített a látvány. Kapott új gumikat.
A kb. 1 éve cserélt főhenger elfosta magát. Most ATE fog belekerülni, hétfőn meg is érkezik.
Megérkezett, és ki lett cserélve. Vicces, hogy az ATE dobozban lévő alkatrészre Bosch felirat van írva.
Végre sikerült elérni azt, hogy olyan a kuplung amilyennek szeretném. Nem mélyen fog, és nem beton kemény. Ennek most nagyon örülök :)
A teli gumi felrakásakor a kopott fék mellett a jobbos féltengely külső gumiharang ki volt szakadva. Ez is orvosolva lett.
Nagysebességről való fékezés esetén hallottam valami furcsa hangot a fékből. Tudtam, hogy már vékony a tárcsa és a teli gumi felszerelésekor a betéteken is látszott, hogy cserések. Beszereztem a szükséges alkatrészeket, és kicseréltettem a féket.
Néha terhelésnél autópályán éreztem, hogy rángat az autó, és ez egyre gyakoribb lett. Mivel tudtam, hogy a gyűjtáskábeleim közül több szigszalaggal van javítva, úgy gondoltam, hogy veszek új kábeleket.
A gyári kábelek 60e Ft-ba kerülnek, amit drágának találok, ezért a fejújítást fogom választani. Sajnos a pipákat nem tudta a felújító a gyárival teljesen megeggyezővel pótolni, ezért egyenlőre vettem egy bontott kábelszettet. Ez most jól működik, de szerintem a későbbiek során a vezetékeket ki fogom cserélni.
Az autó azt a rendkívűl bosszantó hibát produkálta, hogy egyik pillanatról a másikra leállt. Ez a városi forgalomban a kereszteződés közepén roppant kellemetlen tud lenni, ezért sürgősen orvosolni kellett a problémát.
A hosszas és nem különösebben olcsó diagnosztika után sikerült megállapítani a hiba okát, ami a holtponti jeladó volt. A diagnosztikát a www.injektor.hu csinálta. A munkájuk precíz és alapos volt, elégedett voltam az eredménnyel.
A kiszerelt holtponti jeladó látható a fényképeken.
Sajnos a hátsó hengersoron a középső hengerben a trafó csak 15kV-os gyujtófeszültésget produkált, ezért új trafót kellett vennem. Néztem a bontott cuccokat, de nem volt hozzá bizalmam ezért inkább vettem újat, ami biztosan jó.
A képeken a kiszedett alkatrész látható.
Egyszer már állítottuk a szelephézagot, akkor csendesebb lett a motor, de most megint csattog. Szétszedtük, és azt lehetett látni, hogy a szelepemelő tőke el van fáradva. Ezeket kettessével lehet rendelni. A 6 db-ból 4 elég rossz, ezeket meg is rendeltem. Remélem a héten meglesz.
Megvan, megérkezett az alkatrész, és bele is került. Összerakás után alig hittem a fülemnek, ismét igazi v6 hangot hallok, semmi csattogás és egyéb mellékzörej (na jó, talán a szervó szivattyút hallom egy picit, de az már egy másik post lesz).