146.400 km-nél lecseréltem a négy nyári gumit egy garnitúra használt, de sokkal jobb állapotú gumira.
Miután a múltkor visszahozta a szerelő az autót, nagy örömömben úgy huppantam bele, hogy a nem kis termetemmel az egyesben hagyott sebváltóba sikerült úgy belerúgnom, hogy a műanyag mechanikája eltört. Ezt 144.800 km-nél cserélni kellett. Az alkatrész hozzá 5700 Ft volt, de darabokra kellett szedni a gépállatot a cseréjéhez.
144.200 km-nél nagyon hangosan zakatolt már a motor, ezért elvittem szerelőhöz. Kiderült, hogy összefüggésben van a probléma a közel egy éve jelentkező, hideg indítás utáni lassú olajnyomás megérkezésével. Az auto alja fel lett ütve valamikor, és kilyukadt, és az olajpumpa ugyan működött, de a lyukból levegőt is szívott hozzá, ezért volt alacsony az olajnyomás. Végülis VVT-i és 4 gyertya cseréje lett a vége. Plusz akkor már csináltattam egy olajcserét is.
136.700 km-nél olajcsere + kisebb átvizsgálás, computer értékek resetelése.
Még mindig folyott az olaj a kocsiból, és kiderült, hogy ezúttal a sebváltóolaj volt a bűnös. Mikor kicserélték a kuplungot, valami tömítés megadta magát. Plusz a javított övfeszítő is rosszalkodott, nem találtam túl biztonságosnak a működését, így inkább szereztem bele bontóból egy másikat 6000Ft-ért. Azóta az övfeszítő frankó, és olajat se látok már folyni.
129.650 km-nél folyott az olaj a szervóból (eltört a kisnyomású szervócső), ezért el kellett vinnem szerelőhöz az autót. Akkor meg már elvégeztettem pár egyéb alkatrész kicserélését is. Ezek lettek cserélve:
- Alacsony nyomású szervócsó (11.000 Ft, valahol Dunakeszin csináltak hozzá újat csatlakozókkal együtt)
- Lambdaszonda (33.000 Ft, albaalkatresz.hu-tól, Bosch 258006190)
- Légtömegmérő (33.000 Ft, albaalkatresz.hu-tól, utángyártott. Az eredeti Bosch 0280218001 volt)
- Kuplung szett (43.000 Ft, albaalkatresz.hu-tól, Valeo, 200mm-es)
+ A vezető ülésnél a biztonsági övfeszítőt meg kellett javíttatni, mert elromlott (se ki, se be)
Eredmény: Jó zöldkártya értékek, kuplung nagyon frankó, és nagyon szépen megy az autó.
129.200 km-nél az akkumulátor kicsit nehezen bírta a kemény telet, ezért jobbnak láttam kicserélni. Kapott a kicsike egy Banner UniBull 12V 47Ah 390A akksit, majdnem tök ugyanilyen volt a régi is, és az csak nálam kibírt majdnem 3 évet.
125.800 km-nél a motorolajat cserélni kellett, mert az okos szerelők valahogy rosszul rakták össze legutóbb, és elfolyt. :S
Kicsit gyengének éreztem már a fékeket, ezért kicseréltettem a betéteket.
A debreceni út után, 121.500 km-nél hétfő reggel letarolta az autó a vezérműszíjat, aminek következtében cserélve lett:
- vezérműszíjkészlet teljes garnitúra
- vízpumpa
- kipufogószelepek
- tömítések
Olajat is cseréltek.