Mutasd

>> Szerviz2012-05-29

Zé. mester ma legózott egy kicsit az autóval:
- Vezérlés, vízpumpa, feszítők
- Olaj, szűrők, fagyálló
- Felső lengőkar
- Kipuff függesztő gumik

>> Szerviz2012-05-28

Visszakerültek az ajtókárpitok...
Ha már szét volt burítva az egész, kibitumeneztem az ajtók belsejét Sika MultiSeal szalaggal.

Megreparáltam még a csomagtérajtó egyik rugós kidobó pöckét. Ismét működik mindkettő :)

>> Szerviz2012-05-24

A jobb torony és a blokk közti motorkitámasztóm elég avittos volt, némileg elvesztette a szilent a folytonosságát...

Induláskor egy rezgés futott végi az autón; gázadásnál, motorfékezésnél egy rándulás és a sebváltókar is moccant egyet.
De már nem :)

>> Szerviz2012-05-24

Kicseréltem a jobbos ablakemelőt.
Meggyógyult az ablak :)

Egyébként meglepően könnyű volt kivenni-betenni az üveget és az emelőszerkezetet.

>> Szerviz2012-05-21

No, megtört a jég.... A vétel után négy nappal szerelni kellett az autót :D

Tehát lent maradt a jobbos ablakom. Teljesen lent. Este nyolckor.
Ajtó nyitás-csukáskor sem moccant.
Egy darabig próbáltam az üvegbe kapaszkodva rásegíteni, a gombot nyomogatni 10 másodpercig, ki-bezárni. De nem mozdult.

Vételkor az előző tulaj mondta, hogy néha ez vacakol és ajtónyitáskor nem rántja le az üveget egy centit. Ilyenkor nyitott ajtónál lefele kell mozdítani az üveget, utána felmegy.
Kivéve most, mert leglent maradt, és nem tudtam rajta moccintani semerre :)
Egyébként is egy picivel lassabban és mélyebb hangon, erőlködve operál(t) a jobbos ablakemelőmotor.

Tehát levettem az ajtókárpitot. A csavarhúzónyomokból, hiányzó csavarokból, és a hiányzó zajszigetelésből úgy látszik jártak itt már előttem.
Levett kárpitnál sem tudtam sokkal többet tenni, széthúztam-összedugtam a csatlakozókat, mozgattam a kábeleket, próbáltam alulról emelni az üveget, de semmi.

Lett egy olyan ötletem, hogy adok direktbe 12V-ot a motornak. A csatlakozóján két vastagabb és négy vékonyabb kábel található. A két vastagabbhoz a delejt érintve nem történt semmi, polarítást váltva szintén semmi. Tovább ezzel nem játszottam.
Az ablakgomb lenyomásakor kattan egy relé az ajtóban levő vezérlődobozban, felhúzáskor nem.

Ki akartam deríteni, hogy az ablakemelőmotor, vagy a vezérlője szórakozik-e... így szétszedtem az egyébként jól működő balos ajtót is.
A kárpit levételekor le kellett húznom az ablakemelő-tükörállító kapcsolók alatt levő dobozt. Ezt visszadugva jött a meglepetés, ugyanis gombnyomásra az eddig lent lakó balos ablak morgolódva felkúszott a helyére. Viszont utána ismét nem akart lefele indulni.

No ezután levettem a balos ajtó ablakvezérlő elektronikáját és rádugtam a jobb oldalira.
Nem javult meg.
Jobban megnézve a balos dobozon SW13 felirat van, míg a jobboson SW15. Írkálnak neten bizonyos bugos ablakemelő verziókról...

Egy darabig még próbálkoztam a jobb ablakkal, de nem akar magára találni. Ha el is indul lefele, felfele nem megy amíg nem kap egy kis noszogatást, ajtó ki-becsukást.

Naszóval összegezve a jelenlegi szitut:
- balos ablak jól megy.
- jobbos ablak ajtónyitáskor leenged egy centit, csukáskor nem emel vissza.
- jobbos ablak gombbal működtetése esetleges, ha megy is morgolódik, erőlködik a motor.
- ha nyitás után megnyomom a jobbos üveget lefele és becsukom az ajtót akkor viszont visszamászik a helyére.

Help!

>> Esemény2012-05-17

Miután viharos gyorsasággal elkelt a 155, autó és elképzelés nélkül maradtam...
Valami nyilván kell helyette, de bevallom elsőre nem Alfára gondoltam mert első körön nem ismertem fel egy olyan modellt sem amit meg tudtam volna indokolni a magam részére.

Egy családi egyterűnk már van, tehát kombi/SW igazából megalapozatlan. Nagy szedán ismét csak. A kompakttal meg csak annyi a gond, hogy nem tetszik.

Gondolkodtam kabrión, elsősorban MX5-ön de végül elvetettem a dolgot. Túl önzőnek tűnt, túl idegen világnak, túl sok (ki)használhatósági kérdéssel.
Gondolkodtam valami kisebb szaladgálón, pl Grande Puntón, de valahogy belülről túl puritán, és ugye ha az ember hozzászokott már egy bizonyos szinthez, nehezen adja alább... :)

Ilyen-olyan indokok mentén mindig oda jutottam vissza, hogy Alfa Romeo kell...
Szóval sok agyalás után kiböktem egy olyan modellt, aminek a létezéséről tudtam, de igazából sosem gondoltam volna hogy ilyenem lesz. Próbakör után már nem volt visszaút...

La verda beltartalomra egyben van. Akár még hihető is lehetne a 137000 km és a 120000-ig vezetett olasz szervízkönyv. Merthogy 2011-ben jött Rómából.
Van pár kisebb hibája ami foglalkozást kíván, de majd lassacsakán orvoslásra kerülnek :)