Tagok >> Halesz >> GT 1,9 mJTD >> Blog
- Típus:GT 1,9 mJTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:nero metallico
Továbbra is tartom, hogy nem 20, hanem 10 ezrenként viszem az autót olajcserére. Ismét Szamosinál jártam. Most volt egy üzemanyagszűrő csere is.
Olyan ez a xenon, mint mikor 1993-ban, 2-3 évnyi rövidlátás után elmentem szemészetre, majd beraktam a kontaktlencsét. Épp tél volt, esett a hó. Kimentem az utcára és tisztán láttam a hópelyheket :)) Na hát a xenon is kb. ennyivel jobb... Nem világít sokkal messzebbre, de ugyanazt a területet tökéletesen beteríti. Nincsenek foltok, minden rendesen látszik.
A beszerelést egy kis éjszakai autópályázással ünnepeltem. Szinte mindenki lehúzódik kérés nélkül :)
A szettet a xenonnagyker.hu-tól vettem, a beszerelést Szamosiék csinálták.
A következő autómban gyári xenon lesz, ez már biztos.
A vasárnapi havazás mindenkit megijesztett... engem is. Az volt a mákom, hogy pont egy hókotró ment le előttem a hegyről :) De azért persze ennyire nem volt vészes a helyzet, inkább a többi hülye miatt paráztam, akik szintén nem tették még fel a téligumit... nehogy belémcsússzon valamelyik.
Ma már persze sütött a nap, és este végre eljutottam a Larivához. Besúvasztottak egy Ford és egy M3 közé. Felkerültek a 16-os felnikre szerelt téligumik. Hát vicces. Egyrészt olyan mintha hatalmas szivacsokat raktak volna a futómű helyére, másrészt olyan ballonos a kerék így, mint egy busznak! :) Persze csak a 18-ashoz viszonyítva! :)
Szóval tök kényelmes lett az autó, nem érzek meg minden repedést az aszfalton :)
A nyáriakkal 16.610 km-t tettem meg, most szépen lesikálva, kitakarítva pihennek a raktárban tavaszig (AlfaCity előttig :) Ja és jó hír, egyik sem lett huplis, tökéletesen bírták a budapesti kiképzést.
Nemrég múlt három éves az autóm és most került bele az 50 ezredik kilométer. Én ebből 31 ezret tettem bele, kicsit több, mint egy év alatt. Használom rendesen :)
Eddig nem volt sok gondom vele, kiégett izzók, olajcsere 10 ezrenként, fékbetétcsere még az elején... Most kezdem hallani a bal első lengőkart, hogy kopog, érik a csere, szerintem még a téligumira váltás előtt kicseréltetem mindkettőt..
Gondoltátok volna, hogy a GT-ben egy indexlámpa izzó annyira különleges, hogy még a márkakereskedésben is negyed órába telik, míg megtalálják?
Már akkor gyanús volt, amikor egy benzinkúton azt mondták, hogy ők ilyet még nem láttak. Aztán amikor Elaforgnál Karcsiék is csak széttárták a kezüket, hogy nincs ilyenjük, nem volt más választásom, kimentem a Csiki-Begéhez.
Ott elsőre szintén ki voltak akadva rajta, de aztán utánanéztek a számítógépben. Meg is találták. Hozta is nagy vigyorral a dobozt az eladó: - háromezernegyvenkilenc forint!
Mire én: - egy dobozzal?
- Nem, egy darab!
Itt kicsit meglepődtem :)
Valami speckó halogén izzó ez, H21W van ráírva.
Nos beraktam, de továbbra sem működött. Akkor megkértem őket, hogy nézzék át a dolgokat. Végül a hiba nem a foglalatban, nem is a vezeték végén volt, hanem a jobb első lámpánál, ahonnét indul a vezeték a bal első indexhez. A lényeg, hogy megtalálták, kapott kétezer forintot a szerelő és boldogan távoztam :)
(A kép csak illusztráció :)
Ismét egy olajcsere, ezúttal sikerült belül maradnom a kitűzött 10 ezres intervallumon. Ezúttal Szamosiéknál jártam, cserélték a levegőszűrőt, a pollenszűrőt is.
A levegőszűrő iszonyat koszos volt, úgyhogy előfordulhatott, hogy a 20 ezres Szerviznél a Csiki-Begében ezt nem cserélték ki. :/
Kitisztították a légmennyiségmérőmet is, elég dzsuvás volt... :/
Múltkor - kb egy hónapja - volt egy kis balesetem, belecsúsztam egy előttem leblokkoló autóba. Kis dudor lett a lökös jobb elején. Ismét a Carwellnesshez vezetett az utam, hogy míg külföldön vagyok rendbe rakják. Mivel a hátsó lökösön is volt egy sérülés, meg beszedtem pár kőfelverődést, ezeket is megcsináltattam. A hátsó lököst csak foltfényezni kellett, míg az elsőt telibe fújták, mert volt már rajta pár kisebb karc is, meg deformálódott is egy kicsit az ütközéstől.
Egy autós szólt, hogy lapos a jobb hátsóm... szerencsére a közelben volt egy benzinkút, félreálltam és tényleg.... 0,5 volt a nyomás.... felfújtam, és mentem azonnal a gumishoz. Míg odaértem, nem eresztett le, de persze megtaláltuk a ludast, a képen látható csavart. Ha már ott voltam, ellenőriztettem a többi kereket is és centríroztattam az első kettőt.
Jöttünk fel count M-mel Bábolnáról ma délelőtt. Ő vezette a GT-t. Ahogy elindultunk egy benzinkútról, egyből megállítottak a zsaruk.
Felváltva kérdezgettek, hogy hol a rendszámtábla :)
- van engedélye a kis rendszámra?
- igen, itt a forgalmiban. Nemrég óta van meg.
- a forgalmi szerint 2006 október óta. Miért nincs felszerelve az elejére?
- történt egy kis baleset az elejével, kedden viszem fényezőhöz, ezért leszedtem.
- hogy történt?
- belekoccoltam az előttem lefékező autóba
- kár ezért a szép Alfáért.
- hát igen.
- és ha eddig fent volt a rendszámkeret, akkor hol vannak a lyukak?
- hát azért nincs rajta lyuk, mert rendszámkeret tartóval volt feltéve.
- na de a lökhárítón nincsenek lyukak!
- ööö, kétoldalas ragasztóval volt feltéve
- aha (ekkor már röhögött a rendőr :)
aztán elengedtek :)
Az év egyik legjobb Alfás találkozója! 111 kilométeres tájékozódási verseny Pécs környékén. Teddyvel indultunk, sajnos nem nyertünk, de nagyon jól éreztük magunkat! :)
Ezen a napon összesen 588 kilométert autóztam (Budapest-Pécs-rally útvonal-Budapest). Az átlagfogyasztás az óra szerint 7,6 L lett. Ezt elég jónak tartom, hiszen benne volt minden: 160 az autópályán (visszafele sokszor 200 feletti próba), őrültködés a szerpentíneken, és sok-sok padlógáz.