Tagok >> Imyx >> 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Fekete metál
A klímacső (alu) még tavaly elrepedt, meghegesztettük, kb. 4 hónapot bírt, kettétört.
Phone CarTárstól vettem egy másikat, háát, a Kiszereléssel - beszereléssel szívtam nem kicsit, a radiátor csatlakozáshoz szinte lehetetlen hozzáférni. Én könnyen orvosoltam később, a légbeömlő műanyag rács eltávolítása után, a radiátor előtt-alatt műanyagozva van, több csavar rögzíti, emiatt nem lehet hozzáférni az 5-ös imbuszcsavarhoz.. A környékén a műanyagot kivágtam, és szabaddá tettem az utat :)), és már befért a kezem, ez volt a lényeg :). Feltöltve gázzal, olajjal, + UV festék.
Ma beszereztem 1 db gyertya trafót, (Bosch) tartaléknak, ha 1 kenger újra leállna..külföldön nem lenne kellemes dolog.
Továbbá 3 l Selenia 10w60 + Textar fékbetétek az első féktárcsákhoz.
Végre! Más esetben a nyári gumik már Március 15. körül az autón vannak. Most majdnem egy hónappal késbőbb lett esedékes, bár még most is napközben csak 10 fok körül van. Más érzés, a nyári gumi, így már stabil az autó, gyors, közvetlen kormányreakció, rövidebb féktáv - szeretjük.
Km: 188700
A téli gumik 4100 km-t futottak a téli szezonban.
Ma reggel (Szombat) a barátnőmmel beülünk az autóba, beindítom, és pokoli hangja van a motornak, a kipuff is majd szétszakadt. Az infocenter is hibát jelzett. Csúnyán járt a motor, azt hittem, csapágyas lett, megijedtem rendesen. Motor leállít, visszamentünk a lakásba, a laptopot felraktam töltőre, megreggeliztem, és fejben már terveztem a motorcserét, felújítást. Később laptoppal kisétáltam, és kicsit megnyugodtam, hogy 3-as henger gyújtáskimaradás a probléma. Gyertya rendben, felcseréltem a 2-es hengerével. A 3-as henger még mindig nem járt. Közben felhívtam Szatyi mestert, ezúton is köszönöm a segítségét. Felcseréltem a trafókat, a 2-es henger trafójával már járt a 3-as henger, a 2-es természetesen nem.. A "rossz" trafót leteszteltem (testhez érintve a gyertyát indítózásnál - szomszéd suzukis jött segíteni) abszolút nem jött létre szikra. Megállapítottuk, hogy elhalálozott. A srác elvitt a közeli Bárdi üzletbe, raktáron nem volt gyári Bosch, a Meat&Dorina és tsai nem érdekelnek.
Update: ma (8-a) besétáltam a Bárdi-hoz, volt raktáron trafójuk, délután beraktam, szépen duruzsol ismét a vas :-)
Tegnap kicserélték az első lengéscsillapítókat (Supersport), baromi jó lett. Most már teljes a sportfutómű. Brutálisan fogja az utat. A sport lengéscsillapító rövidebb, (eddig nem tudtam) a rövid rugók miatt.
Aki kísérletezni akar, ne tegye; sport rugó csak sport lengéscsillapítóval használható, nem érdemes másképp használni, illetve csak "ültetni". Gyári sportcsomagos rugó használata nem sport lengéscsillapítóval sem ajánlott, hiába csak 2,5 cm az ültetés mértéke.
188.500 km óra állás.
A tegnapi napon kérésre egyedi hátsó dobot gyártott le a Hasper Tuning. Nagyon elégedett vagyok a munkájukkal, bárkinek ajánlani tudom, a srácnak is 156-osa van :-), érdemes ellátogatni hozzájuk ez ügyben. Itt a dolog nem arról szól, hogy csináljanak meg még egy autót... hanem az ügyfélről, az elégedettségről, ugye tudjuk, hogy manapság már csak így lehet eladni valamit, nekem ez természetes, a legtöbb cégnek/embernek nem annyira. Kellene ismerni az üzletpolitikát.
A remélt hangot felvázolván, azonnal tudták, milyen dobot kell legyártani.
Viszonylag halk alapjáratot kértem (szomszédok miatt) - megcsinálták.
Kigyorsításkor üvöltsön csak - megcsinálták. Ennyi. Iszonyú preciz munkát csinálnak, nem kapkodnak, náluk a tökéletesség számít csak, ezt sok hazai kipufogó gyártó megirigyelhetné... Sajnos csak a multi cégeknél ismert a "vevői elégedettség". Még jó, hogy van ilyen vásárlói réteg, akiknél ez számít.
Szóval az eredmény halk siklás, padlógáznál hátborzongató üvöltés = Alfa romeo :-).
Tegnap lelóliáztam a hátsó lámpákat, háát, elég rosszul sikerült, sajnos. Egyszerűen nem tudtam levegőmentesen rátenni. Biztos van valami taktikája, amire nem igazán jöttem rá ez esetben :). Távolról nem látszik :-D.
Füst színűt raktam rá egyébként. 95 % a fényáteresztő képessége.
Ilyen még nem volt, mármint sport betétszűrő, főleg nem BMC. A gyári házba tökéletesen illeszkedik. Vidáman pörgő motor, kellemes hang.
Még tesztelés alatt. Update később.
Tavaly ősszel megsérült az egyik nyárigumim, e miatt sajnáltam kidobni a garnitúrát, úgyhogy most sikerült vennem 2 db jó állapotú ugyanolyan Eagle F1-et, tehát jövő hónapban ezek mennek az első tengelyre, a két régi megy a huladékgyűjtőbe.
Megfordult a fejemben, hogy 17"-ra kellene váltani, (a 18" nem 156 futóművéhez való, ahhoz túl érzékeny) de nem találtam megfelelőt, igaz nem is kerestem..
Az idei szezonban is kivasaljuk a a budapesti aszfaltot a 225/40/18-as kerekekkel :).
Kezdjük el a 2013-as évet.
Xado Stage 1 motor revitalizálóval. Tegnap beleraktam a gélt. Sok a hidegindítás, rövid távok, jót fog tenni a motornak. 1000 km alatt épül bele a motorba. Néhány mondat a revitalizáló gélről: Xado Stage 1
Pozitív tapasztalatok esetén beszámolok jótékony hatásairól :).
187800 km-nél jár most a fekete laposvas.