Tagok >> Imyx >> 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Fekete metál
Eljött az év vége. Már nem tervezek több szervizt idén. Kíváncsiságból összeadtam, (blog alapján) hogy 2011, 2012-ben mennyit költöttem a vasra (amióta nálam van).
2011: 680.600,-ft
2012: 678.100,-ft
A 2 éves fenntartási költségek összetevői:
- 2x műszaki vizsga (72.000,-ft)
- 18" kerekek (130.000,-ft)
- fejlesztés, tuning (364.500,-ft)
- alkatrészek, folyadékok + szerviz díj (792.200,-ft)
Előreláthatólag a 2013-as évben se lesz sokkal kevesebb. Sebaj, ez egy ilyen játék. Viszont nem biztos, hogy sokáig nálam lesz, V6-os Alfa kell, de még idáig nem volt szivem eladni ezt a gyönyörű Alfat... ki tudja, mikor tudom rászánni magam, fantasztikus autó, mindenkinek azt kívánom, hogy hasonlóan érezzen az autójával kapcsolatban.
Szemet gyönyörködtető látvány, a valaha gyártott legszebb sport kombi.
Különleges dolog minden nap beindítani a motorját, még 2 év után is..
Ezúton is Kellemes Ünnepeket, Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves Alfasnak!!
Felraktuk a zsír új motorvédő burkolatot, az előző rendesen szét volt törve.
Továbbá megérkezett a spéci vízcső, azt nem cseréltük ki, elég szívás a cseréje, Januárra halasztottuk.
2015.01.07-ig érvényes, azaz ma műszaki vizsga volt. A fickó elvitte az autót de 9-kor, 11:30-kor visszahozta. Jól van ez így.
Kemény 56 Ah-s akkumulátor volt a gépben, tavaly télen elég nehezen indította be a motort, mindkét ülésfűtés használata mellett (rövid távokat megyek). Amúgy 3 éves akkumulátorról beszélünk, de nem ebbe az autóba való. Vettem bele normálisat, 70A, 640A hideginditó árammal, Bosch Silver S3.
Nem lesz olyan hideg, hogy ne induljon be ezzel az akkuval, pár évig..
Itt, az Amoren hirdetett egy külsős Cartárs, - gyári pajzsra rácsot - igen, sufnituningos a hangzása is, de találkoztunk, 6000 magyar forintért átvettem, jó dumáltunk újra (tőle vettem az Eibach rugókat is) felraktam a pajzsra, háát, szerintem tűrhető, télen biztosan így marad, aztán tavasszal a már megszokott módon visszarakom a már jól megszokott FK króm pajzsot (szerintem ez nem bírná a hideget, fagyot.)
Felraktuk a téli 16-os kerekeket. (184600)
(A nyáriak kb 8000 km-t futottak)
A nyár vége fele sajnos kiszakadt az egyik nyári 18-as Eagle F1, a másik három még használható lenne, ha valakinek lenne 1-2 db, érdekelne, egyelőre még nem találtam. És már nem gyártják azt a típust, az újabb verzió G SD3, ha jól emlékszem. Legrosszabb esetben cserélem mind a 4-et, még nem dőlt el, hogy mire. Egyelőre ár/értékarányban a Federal a nyerő, na majd kiderül.
Szatyi Cartársnak köszönhetően tudtunk egy kicsit foglalkozni a hullaszállítóval.
Ki lett cserélve egy vízcső, elég keserves állapotban volt.
Fagyálló folyadék csere, Paraflu UP, remélem szeretni fogja.
Fékolaj csere - az előző lötty már nem ment át a vizsgán, azaz a műszer szerint.
Kartergáz szűrőt raktunk a kimenethez, szívócső ledugózva, vidámabban pörög a motor.. Égéskor számít, hogy mennyi oxigén van a levegőben, a finom olajpáráról nem is beszélve, a pillangószelep koszolódása a legkevesebb. Van egy "tippem", hogy nem fog annyi olajat zabálni, de ezt még nem akarom elkiabálni, a holnap kezdődő 1400 km-es túra után kiderül.
Update: még mindig fogyasztja az olajat nagy terhelésnél(
Cuore Sportivo -).
15-én felrakattam a téli szettet, a nagy kerekek után elég furán néz ki 16-ossal, de sebaj. Az egyik nyárigumim oldalfala kiszakadt, kb. 1 cm-es helyen, a gumis szerint kuka, azaz új szettet kell vennem jövő nyárra, nem variálok az egy tengelyen párba stb.
Jöhet a tél.
Rendeltem 5 liter Paraflu UP-ot, illetve ugyanennyi VR1 Racing 10W60-at. Biztos ami biztos, a szelepfedelet bepasztáztuk, szivárgott egy kicsit, úgy néz ki, a Reinz tömítés nem volt a legjobb választás..
Tegnap kicseréltem az infocenter kijelzőjét, nem másért, mint a köztudottan meleg hatására elhalványuló 'tulajdonsága' miatt. Nem is értem, anno egy 9 millás autót miért nem hívtak vissza egy ilyen baki miatt...
Phon kollégától vásároltam. Ez már nem 'melegszik'. 2003 Júniusában gyártották, az enyémet 2002 Szeptemberében. Picit kisebb a kijelzője, mint a fecelift előttinek, de ennyi baj legyen. Illetve másképp mutat adatokat, de a lényegen nem változtat.
A kijelző cseréjének menete:
- konzol hátulján 2 db imbusz csavar kicsavar
- konzol-tető eltávolítása 5 csillagcsavar levétele után, (a kijelző már hozzáférhető állapotban lesz) kb 7 cm hosszú csavarhúzó kell, a szélvédő közelsége miatt
- a kijelzőt 4 db csillagcsavar rögzíti
- elektromos csatlakozó kihúzása (ha van riasztó a ledes vezetékre vigyázni kell, hogy ne essen vissza a középkonzolba, ajánlott rögzíteni miután a konzolból kihúzzuk).
- gyújtásra tesszük szeretett gépünket, és örülés :-).