Mutasd

>> Egyéb2012-05-02

Sikerült kihalászni a pollenszűrőt, 1 év alatt jó koszos volt a benne lévő.

 
>> Tuning és extra2012-04-19

Sikerült hozzájutni egy típusspecifikus Supersprint dobhoz, felraktuk, kivettük a katalizátor utáni dobot, 3000-ig szépen duruzsol, de nem bánnám, ha hangosabb lenne(háromszög alakú dob kiiktat) :))), de valószínűleg már nem nyúlok hozzá. 8,5 kg, rozsdamentes anyagból, brutálisan néz ki :). Később rakok fel videót a hangjáról.

 
>> Tuning és extra2012-03-16

Itt a jó idő, tegnapelőtt felgumiztuk, és felraktuk az új alufelniket, Goodyear Eagle F1 gumikkal 225/40-es méretben. Háát, brutális, az eddig megtett 100 km-en (BP) nagyon elégedett érzés ekkora kereket használni :)). Amin elsősorban ledöbbentem, nem ráz annyira, mint a 16".. sokkal rosszabbat vártam. Tény, hogy nem lehet annyira gyorsan közlekedni vele, mint a 16"-al.. ezt be kell vállalni. Van, aki idegesen kielőz a tötymörgésért, van aki mosolyog, és bámulja a nagy kerekeket :)), tudja, hogy nem tudok gyorsabban menni azon a szakaszon. Olyan érzés, minta az ember egy tankban ülne, ami átmegy bármin, ami előtte van. Brutális kanyarstabilitás, a bátorság hamarabb elfogy, minthogy kisodródj.. még tesztelés alatt, de megérte, már most azt mondom :))). Kanyarban a szervó is erőlködik, hogy visszarántsa a kerekeket, nehezebb tekerni a kormányt, de gyorsan megszokható. Majd írok postot később, ha már megtettem pár ezer km-t, hogy milyen is valójában 18" használni Budapesten. Több a versenyző is, aki mögöttem halad, nem irigylem :)), brutál a kinézet hátulról - megértem, ha előzni akarnak :-). A teljesítményt érezhetően visszafogja, de ASR-el is gyorsan elforognak a kerekek néhány fordulat erejéig, kikapcsolva még nem próbáltam.
Ezer köszönet Gyulának ezekért a gyönyörű felnikért, és a gumikért is!!
Gyula, köszönöm Neked!!!

 
>> Szerviz2012-03-10

Ma Szatyi Cartársnál olajat cseréltünk, olajszűrő, légszűrő, a pollenszűrőt nem tudtuk kicserélni, mivel két részes kell a vasba, és nem azt küldték..
Most Valvoline VR1 Racing 10w60-at öntöttünk bele. Még vettem 3 l-t utántölteni :D.
Reintz szelepfedél tömítés készletet raktunk bele. Brutális az autó, mint mindig.
Km óra állás:176800
Hurrá.

 
>> Tuning és extra2012-03-06

Homasitában jártam, vettem CanBus-os ledeket rendszám világítás gyanánt, illetve csomagtér ledet is. Majd teszek fel képet. Ha már ott jártam, vettem egy szett kerékőrt is a 18-as felnikhez, csak mert hiányzott 4 db. mozgókúpos csavar.

 
>> Szerviz2012-02-16

Futómű felújítva. Amik cserélve lettek:
(Előző postban már írtam a felső lengőkarok cseréjéről)

Amik most cserélve lettek:

- első - alsó lengőkarok
- LMM (gyári Bosch) (TS LMM volt benne, (köszönet mreni-nek, hogy kiderítette).
- stabilizátor rúd szilentjei
- kutyacsontok
Futómű beállítás
Most már nem kopog semmi! :).
Jelenleg 176400-nál tartunk. Kíváncsi leszek, nálam lesz-e 200000-nél is :DD.

 
>> Egyéb2012-01-29

Régóta olvasom külföldi fórumokon, hogy ecu reset után jobb az autó, stb.
Hogy miért kell ecu resetet csinálni? Ha cserélsz szenzorokat (LMM, lambda szonda stb.) az ecu nem minden esetben érzékeli, hogy az X szenzor ki lett cserélve, és újra beírja a hibatárolóba. Illetve ha nem állandó hiba miatt gyullad fel a MILL lámpa.
Ma kedvet kaptam a dologhoz;
- akksi45 percre leköt
- akksi visszarakás utána 2 percig gyújtáson hagyni
- gyújtás levesz, utána motort beindítani
- 15 percig alapjáraton hagyni (gázt nem szabad adni)
- motort leállítani
- motort újra beindítani, és menni vele egy teszt kört

Nem tudom, mintha jobban menne az autó, de lehet, hogy csak érzetre. Én a sok MILL lámpa felvillanás miatt csináltam, majd meglátjuk, lesz-e eredménye :).

 
>> Tuning és extra2011-12-18

Gondoltam egyet, és ráálltam a küszöb spoiler témára. Egy hét alatt összejött, hálás köszönet Mizooo cartársnak és barátjának a segítségért, jó, hogy még vannak ilyen emberek. Köszönöm.

 
>> Szerviz2011-12-18

Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét - ezer köszönet Szatyi mester!!

 
>> Tuning és extra2011-11-27

Elérkezett ennek is az ideje. Kevés a 166 ló. A chip tuning nem vonzott, drága, és macerás, illetve nincs kedvem a motort szétcseszni. Ezért jött képbe a tuning box, igen, szívó motorba. Bacar tuning, olasz, mást nem szabad benzines Alfaba tenni. Az az igazság, én sem számítottam szinte semmire, de akartam tudni, mennyire húzható ez a moci, ha egyáltalán húzható ezzel a kütyüvel.
A héten, Szerdán megkerestem a szakit, aki már több száz autóba szerelt, és programozott fel boxokat. Alfa mániás, 159-et akar venni :-), most nincs Alfaja.
Nagy reményt ő sem fűzött a dologhoz, mivel ez egy gyárilag kihegyezett motor. Mondta, hogy kisebb motoroknál igencsak nagyot tud húzni.Bekötötte a boxot, elindultunk a 'teszt pályára' Pécel utáni szűk kanyargós rész.
Kezében a tester, egyszer kérdezi, érzek-e valamit.
- ne viccelj, kellene? Visszaváltok, nyomom a gázt, de ugyanolyan az autó, mint volt mindig is.
- Na mondom jó, úgy néz ki, akkor ennyi a történet. Kb. 1-2 perc múlva, azt hittem, hogy érzéki hallucinációm van, az autó megváltozott, más lett a hangja, és kifejezetten ideges lett. Jött egy kanyar, lelassítok, akkor már éreztem, hogy valami megváltozott, utána elkezdtem kigyorsítani, nézzük, mit művelt a box: baromira megindult, és azon döbbentem le, hogy 3-asban volt a váltó, és kb. úgy gyorsult, minta 2-esben lenne a váltó..azt hittem, a 2-est forgattam el 4000-ig, és nem vicc, tényleg így volt. Mondhatni, hogy a váltások eggyel eltolódtak, a 4-es a régi 3-asnak felel meg, stb. Teszteltük az autót kb. 1,5 órán keresztül, különböző beállításokkal, feszegettük a határokat, hogy mit lehet kihozni a motorból. Volt, amikor felül ment veszettül, de alul nem húzott annyira, a motor nem forgott tisztán, vagy a hangja volt természetellenes. Aztán közösen a szakival eldöntöttük, hogy melyik programon fusson a vas, és azt tároltuk. A teljesítményéről: 1-es, 2-es leforgatása után, nehezen lehet az úton tartani téli gumikon, asr, vdc villog, keresztbe akar fordulni, nem csak én üvöltöttem a brutál érzéstől, hanem a programozó is :)). Minden várakozásunkat felülmúlta a dolog. Tehát, alul nagyon megy, 2000-től határozottan húz, fokozattól függetlenül. Nincs gondolkodás, nincs torpanás, szétforog a motor 3-asban is.
Nagyon örülök, hogy ezt megléptem, ajánlani tudom mindenkinek, aki plusz teljesítményt szeretne. Én a boxot használtan vettem, de újonnan szereléssel együtt 50K. A szakember szerint 8-10 % plusz teljesítményt nyertünk, de nagyon érezni :-).