Imyx - főkép
>> EseményAlfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-18

Téli gumi felrakása. Thx Dávid :).

 
>> EgyébAlfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-10

Vásároltam néhány dolgot, fagyállót, jobb oldali index villogót, helyzetjelző, beltéri izzókat. Normál halogén izzókat vettem, valahogy most nincs kedvem a ledesítéshez :).

 
>> EseményAlfa 166 3.0 V6 24V // 2013-10-09

Végülis úgy alakult, hogy ezt a példányt sikerült megvásárolni.
Km állás: 237.200

Apró hiba az van bőven, nem is számítottam másra, az autó korát figyelembe véve ez természetes. Már jó néhány dolgot kijavítottam, első embléma csere, hátsó légbefúvó cseréje (törött volt) bőrápolás AutoGlym-es tisztítóval, balzsammal, motortérben ténykedés, ilyesmik.
Ami még nincs elhárítva:
- utasoldali elektromos ablak kapcsoló az ablakot leengedi, nem húzza fel, a vezetőoldalról fel lehet húzni :)
- vezetőoldalról a bal hátsó elektromos ablakot le lehet engedni, föl már nem :), itt is a kapcsoló rossz, hátulról fel lehet húzni.
- hátul a 12V-os csatlakozó kupakja hiányzik
- tolatóradar hangszórója nem jó elmondás alapján, nem jelez, a hangszórót hol találom?? :))
- központi zár megbolondult, a tulaj elmondása alapján a 3 héttel ezelőtti műszaki vizsgán felhegesztett zsír új gyári hátsódob miatt az akksisaru levétele után van ez. Kinyit, bezár, kinyit, bezár, - amikor kinyit, és én is kinyitom valamelyik ajtót, néhányat még zár, de használható. Mi lehet vele? A tulaj küld egy új zárat, szerinte a vezetőoldalit ki kell cserélni. Nem tudom, meglátjuk. A fényezésen is vannak esztétikai hibák, a tükörháromszög igazából zavaró számomra, ott megindult a fényezés rendesen :). Minden más rendben. Alapjába véve egy nagyon jó autót sikerült találni, az én eddigi megállapításom alapján.

- futómű rendben, koppanásmentes, új poliuretán szilentek hátul (tartalékba is kaptam)
- motor-váltó-kuplung rendben, 1 évvel ezelőtt volt minden cserélve, a váltó természetesen bontott autóból származik
- a vezérlésben 30-40000 km van
- az autóban más minden (nem) elektromos egység megfelelően működik


3 szett kereket kaptam az autóhoz, 16"-17"-18"-ban, 2 nyári, egy téli.
Profi zene van félig kivitelezve, csak be kellene kötni, kondi, mélynyomó, erősítő, minden megvan hozzá.

Nagy az öröm, sose gondoltam volna, hogy ennyit tud nyújtani ez az autó, fantasztikus, hihetetlen, fenomenális. Ez a 166 V6 formája!!!

 

Elvitték a 156-ot :-(. Ezennel a 156-os korszak lezárult. 2 év 10 hónapot volt nálunk, szép volt, jó volt, sok élményt nyújtott, de közben eljött a csere ideje. Nagyon jó helyre került, nagyon jó emberhez, Alfashoz, ahogy szerettem volna. Krisztián, ezúton is sok boldogságot, örömet kívánok az autóhoz! :). All the best!

Az utód, a 166-os már a ház előtt áll :). De az már egy másik blog lesz, saját főképe alatt :).

 

Liqui Molly, Mann olajszűrő, előtte Liqui Molly motoröblítő folyadék.
194200 km.

 

A nagy nyomású Selespeed szivattyút kivettem, már nem volt az igazi, a hangján is lehetett hallani, hangos volt nagyon. Felújíttattam. Álló és forgó rész. A szivattyú rész makulátlan. Természetesen a Selespeed (CS Speed) olajat is lecseréltem, ahogy illik. Gyönyörűen működik, most alig van hangja, a váltó is finomabban működik úgy érzem. Jó ideig ezzel sem lesz baj.. az előző tulajdonos az actuatort is cserélte.
Vettem a Bárdiban egy liter olajat is utántöltésre.

 

Kézzel felpolíroztam a vasat, szebb lett, de nem vagyok elégedett. (Folyékony Turtle Wax-al.)

A bőrápolást is megcsináltam, AutoGlym-es termékeket felhasználva, tudom ajánlani mindenkinek, profi cucc, gyönyörű lesz tőle a bőr!!!.
Először lemostam a bőrt (csak puhán, gyenge mozdulatokkal szabad törölgetni, ellenben a festékanyag is lejöhet) utána jött a bőrbalzsam, 48 kell, amíg a természetes illóolajok beivódnak a bőrbe. Nem lesz síkos utána az ülés.. Mikroszálas kendőket használtam. Nagyon megérte.

Hőálló (650 fok) ezüst spray-el lefestettem a leömlők előtti hővédő lemezt.

 

Itt volt az ideje, hogy gyári műszerrel Szatyi CarTárs kedveskedjen a gépezetnek. Már fogyott a kuplung, az elméleti elmozdulás 28,7 mm volt. Váltó-kuplug leszervizelve. Illetve a jobb első toronynál egy csavar tönkrement (menet) pótolva.

 

1.) Újabb szöszölés, vásárolgatás a vas számára. Új alsó motorvédő burkolat (német). Ez már okosabb verzió, gyárilag kivágták a katalizátor miatt, ugyanis az előzőnél nem volt kivágva (értsd: a katalizátor körül) és baromira büdös volt, - az olvadt műanyag miatt.. :)) egyszerűen nem bírta a katalizátor által termelt hőmennyiséget, ( ~ 600 fok?) Féltem, hogy kigyullad.. hosszabb távokon nem volt probléma, mert a menetszél hűtötte, de városban igencsak perzselte :), a vége fele már megroggyant az egész, középen megzuhant, persze, hogy lefele.., nem volt tartása, így a földön húztam magam alatt. Óriási horpadás keletkezett, még ilyet se láttam. De amíg rájöttem.. megviccelt, mert a motortérből éreztem az égett szagot.. átvizsgálás után bizonyossá vált számomra, hogy a motor térben minden rendben, utána kezdtem el gyanakodi a trepnire. Gyanúm beigazolódott.
Done!

2.) Gyári hangolt szívórendszer visszaállítása. Rájöttem, hogy NEM szabad piszkálni a JTS-t, nagyon nem tolerálja, a TS-el szemben, ott sose volt ilyen gondom... tehát mindent hagyjatok úgy, ahogy gyárilag van.. nálam a sport levegőszűrőt sem tűri, a Mann-nak sokkal jobban örül természetesen, sőt, utángyártottat sem szabad belerakni!!! Szívászaj csökkentő is visszarakva, kell oda, sajnos, sose gondoltam volna, hogy vissza kell rakni..
Cserélve lett a jobb oldali axiális csukló is, más egyéb hibát nem találtak a szerelők a futóműben, a full futómű felújítás óta (1,5 év, 16000 km) budapesti utakon ez a tényállás, szerintem idáig nem rossz, figyelembe véve az ültetést, kerekeket.
Ez után lézeres futóműállítás, minden gond nélkül, itt nem számít, mennyire van ültetve az autó.., tehát értenek hozzá.
Vásároltam fekete metál színban javító stiftet, néhány apróbb karc eltüntetve a kerekeken, majd folytatom a küszöbökön, az ajtó ki-be nyitás miatt sajnos néhány apróbb felületen lepattant a fényezés.
Km: Kb. 192.000

 

Hétvégén kicseréltem a pollenszűrőt (Valeo), a klímafertőtlenítést is elvégeztem, motorteret megpróbáltam műtőasztallá varázsolni :)), de még kell dolgozni rajta. A BMC levegőszűrő helyére gyári Mann-t raktam.
Kicseréltem a szelepfedél tömítést is (pasztázva), csodák csodája, most már nem nyomja ki az olajat..