Gondoltam egyet, és ráálltam a küszöb spoiler témára. Egy hét alatt összejött, hálás köszönet Mizooo cartársnak és barátjának a segítségért, jó, hogy még vannak ilyen emberek. Köszönöm.
Ma megejtettük az első felső lengőkarok cseréjét - ezer köszönet Szatyi mester!!
Elérkezett ennek is az ideje. Kevés a 166 ló. A chip tuning nem vonzott, drága, és macerás, illetve nincs kedvem a motort szétcseszni. Ezért jött képbe a tuning box, igen, szívó motorba. Bacar tuning, olasz, mást nem szabad benzines Alfaba tenni. Az az igazság, én sem számítottam szinte semmire, de akartam tudni, mennyire húzható ez a moci, ha egyáltalán húzható ezzel a kütyüvel.
A héten, Szerdán megkerestem a szakit, aki már több száz autóba szerelt, és programozott fel boxokat. Alfa mániás, 159-et akar venni :-), most nincs Alfaja.
Nagy reményt ő sem fűzött a dologhoz, mivel ez egy gyárilag kihegyezett motor. Mondta, hogy kisebb motoroknál igencsak nagyot tud húzni.Bekötötte a boxot, elindultunk a 'teszt pályára' Pécel utáni szűk kanyargós rész.
Kezében a tester, egyszer kérdezi, érzek-e valamit.
- ne viccelj, kellene? Visszaváltok, nyomom a gázt, de ugyanolyan az autó, mint volt mindig is.
- Na mondom jó, úgy néz ki, akkor ennyi a történet. Kb. 1-2 perc múlva, azt hittem, hogy érzéki hallucinációm van, az autó megváltozott, más lett a hangja, és kifejezetten ideges lett. Jött egy kanyar, lelassítok, akkor már éreztem, hogy valami megváltozott, utána elkezdtem kigyorsítani, nézzük, mit művelt a box: baromira megindult, és azon döbbentem le, hogy 3-asban volt a váltó, és kb. úgy gyorsult, minta 2-esben lenne a váltó..azt hittem, a 2-est forgattam el 4000-ig, és nem vicc, tényleg így volt. Mondhatni, hogy a váltások eggyel eltolódtak, a 4-es a régi 3-asnak felel meg, stb. Teszteltük az autót kb. 1,5 órán keresztül, különböző beállításokkal, feszegettük a határokat, hogy mit lehet kihozni a motorból. Volt, amikor felül ment veszettül, de alul nem húzott annyira, a motor nem forgott tisztán, vagy a hangja volt természetellenes. Aztán közösen a szakival eldöntöttük, hogy melyik programon fusson a vas, és azt tároltuk. A teljesítményéről: 1-es, 2-es leforgatása után, nehezen lehet az úton tartani téli gumikon, asr, vdc villog, keresztbe akar fordulni, nem csak én üvöltöttem a brutál érzéstől, hanem a programozó is :)). Minden várakozásunkat felülmúlta a dolog. Tehát, alul nagyon megy, 2000-től határozottan húz, fokozattól függetlenül. Nincs gondolkodás, nincs torpanás, szétforog a motor 3-asban is.
Nagyon örülök, hogy ezt megléptem, ajánlani tudom mindenkinek, aki plusz teljesítményt szeretne. Én a boxot használtan vettem, de újonnan szereléssel együtt 50K. A szakember szerint 8-10 % plusz teljesítményt nyertünk, de nagyon érezni :-).
GT cartárs jóvoltából, led-es rendszám világításom van a mai naptól :)). De sajna világít a hibás izzó visszajelzője..(
Folyt a hűtőfolyadék, egészszép tócsa volt a kocsi alatt egyik derűs reggel. Cseréltek egy csövet, de szerintem máshol van a probléma, na majd meglátjuk, fog-e folyni még... sok kontár szerelő...
A régi már nagyon nem volt használható (SCT), így hát kellett egy új. Bosoko a neve, nagy reményt nem fűzök hozzá, 1500 ft volt :)). Állítólag sokan megelégedve használják, na majd meglátjuk. Volt Valeo is 2800-ért, de ezt ajánlották.
Felrakattam a téli gumikat. :). Fontos blog :)).
Rendeltem 3 lityi olajat, 10w60.
Ezentúl ritkábban kell elvinnem a vasat diagnosztikára, mert holnap érkezik a KKL kábel, kösz az infóért mesa-nak :).
171200 km-nél vagyunk most.
Ideje volt cserélni a fojtószelepet is.