Imyx - főkép

Kicseréltem a gyertyákat, az előzőek 75K-t futottak, egyébként még használhatóak lettek volna. Gyári NGK, két pólusút raktam bele, 100.000 km-es, ha minden igaz.

 

Nem hűtött, tegnap elvittem klímáshoz, nyomáspróba, és nem tartja meg a nyomást.. a kompresszor alu csöve elrepedt, meghegesztették, feltöltötték a rendszert, az eredmény 5 fokos hideg levegő :). Újra szegényebb lettem pár ezerrel :).

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-05-09

Lassan úgy néz ki az autó, ahogy mindig is szerettem volna. Szerintem már nem nyúlok hozzá, ami a külső optikát illeti, talán már csak rontani lehetne rajta.
Elöl -45 mm, hátul -40 mm az ültetés mértéke.

Ja, 18" kerekek, ültetett sportfutómű, bizony nem BUD utcáira való :). Csak fanatikusoknak.
Hál'Istennek a barátnőm nem veszi észre, hogy 'sportrugó' van a kocsiban.., őrültebb lenne, mint Én??? Tény, hogy előtte is kirázta a vesekövet..
A menetkomfort egyenlő a 0-val.



Alfa Romeo!

 

Sikerült kihalászni a pollenszűrőt, 1 év alatt jó koszos volt a benne lévő.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-04-19

Sikerült hozzájutni egy típusspecifikus Supersprint dobhoz, felraktuk, kivettük a katalizátor utáni dobot, 3000-ig szépen duruzsol, de nem bánnám, ha hangosabb lenne(háromszög alakú dob kiiktat) :))), de valószínűleg már nem nyúlok hozzá. 8,5 kg, rozsdamentes anyagból, brutálisan néz ki :). Később rakok fel videót a hangjáról.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-03-16

Itt a jó idő, tegnapelőtt felgumiztuk, és felraktuk az új alufelniket, Goodyear Eagle F1 gumikkal 225/40-es méretben. Háát, brutális, az eddig megtett 100 km-en (BP) nagyon elégedett érzés ekkora kereket használni :)). Amin elsősorban ledöbbentem, nem ráz annyira, mint a 16".. sokkal rosszabbat vártam. Tény, hogy nem lehet annyira gyorsan közlekedni vele, mint a 16"-al.. ezt be kell vállalni. Van, aki idegesen kielőz a tötymörgésért, van aki mosolyog, és bámulja a nagy kerekeket :)), tudja, hogy nem tudok gyorsabban menni azon a szakaszon. Olyan érzés, minta az ember egy tankban ülne, ami átmegy bármin, ami előtte van. Brutális kanyarstabilitás, a bátorság hamarabb elfogy, minthogy kisodródj.. még tesztelés alatt, de megérte, már most azt mondom :))). Kanyarban a szervó is erőlködik, hogy visszarántsa a kerekeket, nehezebb tekerni a kormányt, de gyorsan megszokható. Majd írok postot később, ha már megtettem pár ezer km-t, hogy milyen is valójában 18" használni Budapesten. Több a versenyző is, aki mögöttem halad, nem irigylem :)), brutál a kinézet hátulról - megértem, ha előzni akarnak :-). A teljesítményt érezhetően visszafogja, de ASR-el is gyorsan elforognak a kerekek néhány fordulat erejéig, kikapcsolva még nem próbáltam.
Ezer köszönet Gyulának ezekért a gyönyörű felnikért, és a gumikért is!!
Gyula, köszönöm Neked!!!

 

Ma Szatyi Cartársnál olajat cseréltünk, olajszűrő, légszűrő, a pollenszűrőt nem tudtuk kicserélni, mivel két részes kell a vasba, és nem azt küldték..
Most Valvoline VR1 Racing 10w60-at öntöttünk bele. Még vettem 3 l-t utántölteni :D.
Reintz szelepfedél tömítés készletet raktunk bele. Brutális az autó, mint mindig.
Km óra állás:176800
Hurrá.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2012-03-06

Homasitában jártam, vettem CanBus-os ledeket rendszám világítás gyanánt, illetve csomagtér ledet is. Majd teszek fel képet. Ha már ott jártam, vettem egy szett kerékőrt is a 18-as felnikhez, csak mert hiányzott 4 db. mozgókúpos csavar.

 

Futómű felújítva. Amik cserélve lettek:
(Előző postban már írtam a felső lengőkarok cseréjéről)

Amik most cserélve lettek:

- első - alsó lengőkarok
- LMM (gyári Bosch) (TS LMM volt benne, (köszönet mreni-nek, hogy kiderítette).
- stabilizátor rúd szilentjei
- kutyacsontok
Futómű beállítás
Most már nem kopog semmi! :).
Jelenleg 176400-nál tartunk. Kíváncsi leszek, nálam lesz-e 200000-nél is :DD.

 

Régóta olvasom külföldi fórumokon, hogy ecu reset után jobb az autó, stb.
Hogy miért kell ecu resetet csinálni? Ha cserélsz szenzorokat (LMM, lambda szonda stb.) az ecu nem minden esetben érzékeli, hogy az X szenzor ki lett cserélve, és újra beírja a hibatárolóba. Illetve ha nem állandó hiba miatt gyullad fel a MILL lámpa.
Ma kedvet kaptam a dologhoz;
- akksi45 percre leköt
- akksi visszarakás utána 2 percig gyújtáson hagyni
- gyújtás levesz, utána motort beindítani
- 15 percig alapjáraton hagyni (gázt nem szabad adni)
- motort leállítani
- motort újra beindítani, és menni vele egy teszt kört

Nem tudom, mintha jobban menne az autó, de lehet, hogy csak érzetre. Én a sok MILL lámpa felvillanás miatt csináltam, majd meglátjuk, lesz-e eredménye :).