Jobb első-belső féltengely-csukló megadta magát, volt hangja rendesen.
Utolsó szerviz az évben, télen garázsban fog pihenni a NagyVad.
248.000 km
Egy kis karbantartást eszközöltünk meg Zé mester műhelyében.
Az alábbiak történtek:
- ablaktörlő motor cseréje (megváltozott a végállása)
- vezérmű csere, Gates vezérműszíj, 3 db Ruville görgő, fémlapátos Thermotec vízpumpa
- hosszbordás szett (gyári), Dayco szíj, 3 db Dayco görgő
- 6 db NGK (gyári) gyújtógyertya
- 2 db szelepfedél tömítés
- 4 db vezérműtengely szimmering
- 1 db vezérműkerék csere (hajszál repedés miatt)
Volt egy horpadás a jobb hátsó ajtón, Alf4Cityben kijavították, az is rendben.
Ma lecseréltem a könyöklő fedelét, ennek a bőrözése szinte gyári állapotú, volt tartalékban.
Megérkezett az új bőr váltószoknya piros varrással (ebay) felraktam, egész jó. Aztán majd jön a többi, ahogy az idő engedi. A kormány, a váltógomb bőrözése lesz soron, találni kell valakit, aki elvállalja.
244.000 km van most az erőműben.
Újra ellátogattam ZÉ-hez, a következők apropóján:
- villogott a motorolaj nyomást jelző lámpa, kátyúknál különösképp, olajgombánál a vezeték fellazult
- bal első ajtózár rossz volt, nyitott ajtót érzékelt az autó folyamatosan, javítva :)
Köszönöm mester!!!
Mai napon szert tettem egy garnitúra 16-os szettre, thanks Mattyancs cartárs.
A gumik cserések, megoldjuk majd azt is, ha eljön az ideje :)).
Volt egy kis időm, vásároltam egy-két dolgot ismét.
Eszembe jutott, hogy a nagyvad féknyergeit is le kellene festeni, elég ramaty állapotban voltak.
Kicseréltem a levegőszűrőt is, a legnagyobb direkt szűrőt kapta meg :)). Semmi bajom vele, sőt, de alacsony fordulaton, terhelésnél berezonál, legalábbis ennek tulajdonítom be, talán majd visszaalakítom gyárira, de mivel így vettem átalakítva, egyelőre marad :). Viszont okosan, igényesen van megoldva, nem szív meleg levegőt.
Elvégeztem az elektromos tolótető tisztítását, karbantartását is, már ideje volt. Szerintem sose foglalkoztak vele.
- 2 db Motip spray
- 1 cink spray
- zsírtalanító, drótkefék, csiszoló vászon
- 1 l fékolaj
- 1 l szervó folyadék
- Loctite klímafertőtlenítő
- sport levegőszűrő
- GT CarTárstól matricák :)
Ma felkerekedtem, és vásároltam 2 db nyári gumit, Yokohama Advan Sport. A Yokohama csúcs gumija, nagyon jó eredményeket ért el különböző pályákon tesztelve. A vízen való tapadása is A kategória.. Ideje már a nyári gumikat felrakni. Bánom, hogy nem vettem 4-et, annak ellenére, hogy a másik 2 80 %-os, de a rosszabbik fajtából való... Tény, hogy ez évben csak hétvégente fogom használni a nagyvadat, (cégautó) de idegesít, valószínűleg azokat is cserélem.
241.700 km.
Teszt: http://rezulteo.totalcar.hu/uj-abroncsok/yokohama-advan-sport-v105-nagy-teljesitmenyu-gumiabroncs-sportautokra-es-luxusautokra-5607
Picit foglalkoztunk a vassal.
- szervószivattyú csere
- bal oldali főtengely szimmering csere
- légtömegmérő (én cseréltem)
- Bosch S3 akkumulátor 90 ah (én cseréltem)
Kitakarítottam a fojtószelepet is, jó koszos volt, időszerű volt :).
Továbbá pótolva lett a motortér egyik hiányzó műanyag darabja, ez bosszantott rendesen, hogy hiányos volt, most ez is OK.
Tipoatti, Zé, - kösz a cumókért, :-).
Két hete nem használtam a nagyvadat, bérelt autót kaptam Április végéig, keveset vagyok itthon... Ma viszont mentem egy kört, hááát, lehengerlő érzés az új Octavia 1.4 turbó 120 LE után :))), már komoly elvonási tüneteim voltak :)), meghajtottam egy picit, újjászületve szálltam ki belőle a ház előtt, holnap újra a skodával kelek útra... :(. Hihetetlen, hogy egy fikarcnyi vezetési élmény se legyen benne...
Mivel igazából gond nélkül hasít napi szinten a nagyvad, megjutalmaztuk egy kis törődéssel.
Az alábbiak lettek cserélve:
- önindító csere (gyári Bosch)
- főtengely szimering csere (váltó oldali, hátsó) (Ajusa)
- váltóolaj csere
- kuplung munkahenger csere
- kinyomócsapágy csere + cső csere
- motorolaj csere+ Mann olajszűrő (Selénia 10w60 Racing)
- szervó olaj csere (Tutela)
- fékolaj csere (Mintex)
- pollenszűrő (Valeo aktívszenes)
És még egy-két apróság.
Mind ez 240.300 km-nél.
Pár nappal ezelőtt Osram Night Breaker Plus izzókat is szereztem be, egész jók :).
Mindez Zé mesternél, profi szinten kivitelezve, baráti áron... Köszönöm Zé!
Picit meghajtottam a lovakat hazafele, a Nokian téli gumikat lerugja magáról 2-esben kigyorsításnál ASR-el, a nélkül meg se próbáltam, no de a téli gumi nem erre van, a Nokian meg főleg nem. A hangjával meg külön büntetni lehet, de mondtam már, hogy nem a kipufogó miatt?? ;-). Még szokni kell, hogy a gépház tető alatt fél Olaszország szimfonikus zenekara tanyázik, és ha rázendítenek, leírhatatlan hangzásvilág tárul elénk, köszönöm Olaszország.
Öröm és boldogság ...
Történt, hogy néhány nappal ezelőtt a kulcs nem ugrott vissza a helyére motor beindítás után. Amikor észrevettem, már megtettem az autóval 2-3 km-t, mire sikerült megállni, az önindító folyamatosan tekert.. ment a zene.., viszonylag későn vettem észre.. indul jelenleg is az autó, de van, hogy csak másodikra, tehát sikerült hazavágnom az önindítót :))). Kezdhetek keresgélni önindítót..de jó lenne, ha kibírná, amíg találok is.
Tehát vettem gyújtáskapcsolót. Ma sikerült kicserélni, Dzsozy CarTárs útmutatásával, pontos blog leírásával :), köszönöm itt is.
Nagy vonalakban leírom a gyújtáskapcsoló-csere menetét, nem árt, ha több helyen megvan az infó.
A kormány-burkolat eltávolítása után férünk hozzá (5 db imbusz csavar)
A gyújtáskapcsolót egy csavar rögzíti, aminek valamikor 10-es feje volt, de meghúzási nyomatékkal letörik. Ezt fűrészlappal be kell vágni, és utána ki lehet csavarni. Ha ez megvan, az elektromos csatlakozót kell kihúzni, van egy pöcök a csatlakozón, azt fel kell pattintani, és utána szétjön. A fekete műanyag immo gyűrűt le kell venni a gyújtáskapcsolóról. Utána már ki lehet venni. A zárbetétet viszonylag könnyedén ki lehet imádkozni, a kulcsot bele kell rakni, addig fordítani, amíg kijön, közben a szerkezeten lévő kis pöcköt be kell nyomni. Ha ez megvan, a zárbetét mehet bele az új gyújtáskapcsolóban, és lehet visszaszerelni, és örülni :-).
Vettem még néhány dolgot, amikor a gyújtáskapcsolóért mentem. Javítóecsetet, a fényezési hibákra, szervó olajat, amit vissza kell vinnem, mert nem jót adtak, 3 db gyári NGK gyertyát (3 volt a kocsihoz).
Gondoltam írok néhány sort az első nagyvaddal töltött utazásunkról. Kevés post van itt, az Amoren, gyarapítani kellene, hogy az emberek jobban megismerhessék e csodálatos autót, ez itt a reklám helye ;). Ha valaki ilyen autót szeretne magának, nem kell félnie tőle, persze nagy előny, ha megbízhatóbb forrásból sikerül egyet megkaparintani, ellenben költhetünk rá nem keveset, ha elhanyagolt autóról beszélünk. Ami nagyon olcsó, el kell kerülni, lehetőleg Alfastól kell megvásárolni, persze ha van rá lehetőség, de ezt tudjátok.
Városi használat: tökéletesen használható városban is, bár minden piros lámpa idegesíti, ez az autó menni szeret, és nem lassan. A fogyasztását városban csak az ICS szerint néztem, nagyban függ attól, hogy hány alkalommal kell megállni egy adott távolságon belül :-). 10l különbség gyorsan tud váltakozni föl-le, forgalom függő, városrész függő. Nagy a nyomatéka, 2000/percnél váltogatva is jól használható, nem muszáj forgatni a motort, 2500-nál váltogatva már dinamikus autó használatról beszélhetünk. A motor hangja jól hallhatóan 500as fordulatonként változik, azaz teljesen másképp szól, majd erről még külön írok, még nem tudtam mihez hasonlítani a teljes fordulattartomány összes hangszínét 500-as osztásokban :-), nem lesz könnyű feladat :). 3000-től már morog, az üvöltés 4000 után jön mennydörgésszerűen, egyre hangosabban, amíg elfogy a fokozat, hogy a környéken mindenki hallja, hogy nem mindennapi autó közeledik. A hangjától ki vagyok, jó értelemben :), bár nem tudom, erre mennyit tesz rá a sport levegőszűrő.
Városban próbáltam használni STR üzemmódban (sport), még próbálkozom vele, de egyelőre túl vehemensnek tűnik, esély sincs normális közlekedésre :), kipörgésgátló használata mellett sem.
Országút: 1350 km-t tettünk meg, Budapest-Székelyudvarhely (Erdély).
2x 650 km, 2 személy, az autó totálisan megpakolva, az odaúton óvatosan használva, éjszaka, néhány durva előzéssel telt. Egyszer váltottam vissza 6-ból 3-ba, 100-as tempónál, STR használata mellett, gyakorlatilag egy pillanat alatt előztünk, - nagy hangorkán kíséretében - de igazából erre sincs szükség, csak ha extrém útviszonyok uralkodnak, (rövid, beláthatatlan, bukkanókkal telített útszakaszok, de itt általában tilos előzni, és én szeretem betartani a szabályokat) és gyorsan, élvezetesen szeretnénk autózni. Erdélyben vannak hegyi utak, ahol egymást érik a kanyarok, de két kanyar között lehet előzni, na ott lehet vele durvulni :))). Más esetben elég visszaváltani 5-be, vagy gyors előzéshez 4-be.
STR gomb benyomásával az autó megváltozik, SOKKAL agilisabb, érzetre 200 kg-al könnyebb az autó, igencsak élvezetes így használni.
Az autó futóműve csodás,bőven van visszajelzés az aszfalt, és a futómű között, végtelenül kényelmes, és nagyon gyors :), a 166-nál nincsenek kompromisszumok, ez nem az az autó.
A fogyasztásáról a fent említett szakaszon ( országút, sok település, város övezte rész), távon: odaút 7,77 l, visszaút 8 l, (itt már ment a klíma is, illetve több csomaggal jöttünk haza). Hihetetlen adatok ezek 10 l fölött reméltem a fogyasztását , az ICS 6 dl-el mutatott többet, mint a valóság. A 6. fokozatot 70-nél már simán lehet használni, egyáltalán nem erőlködik megpakolt állapotban sem :).
Olajat nem fogyasztott a motor :).
A használata minden nap ajándék az élettől, legyen ez a végszó. :).