Tegnap elintéztük az eredetvizsgát és a regisztrációs adót, így az összes dokumentum a birtokomban volt, hogy rendszámot kapjon a verda. A mai napra volt időpontom foglalva az okmányirodába. 10 perc várakozás után 15 perc ügyintézés és a rendszám a kezemben volt.
Sajnos a TBI kezdetű rendszámok nem a mi régiónkra voltak osztva (pedig milyen főnök lett volna egy TBI-175), így a TCG-175-öt sikerült megkaparintani. :-( :-) :-)
Gyorsan mentem is vele egy bejárató kört.
A konklúzió: Nagyon jó megy az autó, szinte kitépi a kezemből a kormányt. Rettentően érezhetőek a DNA kapcsoló különböző állásai. Valamelyik hátsó kerékagycsapágynak hangja van (vagy a guminak van hangja) ennek utána kell menni. Meg kell nézni a többi motortartót is, mert szerintem nem tökéletes.
Összességében viszont teljesen elégedett vagyok a kocsival. Azt adja, amire számítottam.



Eljött a várva várt nap. Másfél hónapja, hogy időpontot kértem a helyi NKH-ba egyedi forgalomba helyezéshez.
Mielőtt elvittem volna az autót leszervizeltük.
Cserélve lettek:
- Vezérműszíj összes görgővel, vízpumpával
- Hosszbordás szíj összes görgővel
- Levegőszűrő
- Olajszűrő, Olaj (Selenia Quadrifolio 5W40)
- Pollenszűrő
- Vezérlés oldali motortaró bak
- Első féktárcsák fékbetétekkel
Úgy fest a dolog, hogy az az egyetlen turbócső cseréje megoldotta a motor összes problémáját. Persze majd használat közben fog kiderülni 100%-osan.
Az első lépés is megtörtént a magyar rendszám felé vezető úton. Sikeres műszaki vizsgát tett a kocsi a helyi Közlekedési Hatóságnál és megkaptuk a műszaki adatlapot a honosításhoz.
Km állás: 212.338km








A történet ott kezdődött, hogy valamikor nyáron egyik napról a másikra megszűnt létezni a távirányítható központi záram. Vagyis a központi zár működött, mert ha kulccsal nyitottam bármelyik ajtót, nyílt a másik is. Csak a távirányítóval nem csinált semmit. Elvittem egy specialistához, aki már a 147-es Alfánkon egyszer segített, amikor ugyanilyen problémánk volt. Itt sajnos nem tudott mit tenni. Azt mondta, hogy a kulcsban lévő NYÁK ment tönkre. Semmilyen jelet nem ad ki magából.
Azt javasolta, hogy szerezzek egy kulcsot amibe jó a NYÁK és ha tudom a kocsi 4 jegyű kódját akkor elvileg tanítható az új távirányító.
Mivel sok volt a ha és ilyen kulcsot is elég nehézkes szerezni, plusz a kód sincs meg a kocsihoz, jobbnak láttam egy utólagos központizár vezérlővel orvosolni a problémát.
Találtam olyan vezérlőt, amihez bicskakulcs van.
Meg is rendeltem. Amint megjött vittem a kulcsmásolóhoz, hogy lemásolja a kulcsszárat és az immo chippet. Szinte ingyen (6500Ft-ért) le tudták másolni a kulcsot. Most már volt egy új kulcsom, ami indítja a kocsit, csak be kellett kötnöm a kis vezérlő dobozt. Nagy segítségemre volt, hogy van szerelési kézikönyvem a kocsihoz mindenféle kapcsolási rajzzal.
Egy napom ráment, de minden működik hibátlanul.
A másik project a lábtérvilágítás volt.
A korai GTV-ken széria volt, de a későbbi modelleknél elhagyták ezt az extrát. (gondolom spóroltak vele 1EURO-t)
Viszont a helye megvolt, illetve a vezetékelés egy rész is ki van építve. Pont volt olyan lámpatestem, ami oda illik (ugyanolyan, amilyen az ajtók aljában is van)
Bekötöttem és már kész is voltam.
Szerintem szép és jó lett a végeredmény. :-)






Eljutottunk odáig, hogy nekiálljuk megkeresni mi baja lehet a kocsinak. Szóval a hibajelenség, hogy folyamatosan légtömegmérő hibát dob a motor és ilyenkor a benzinszint jelző mutató is leesik nullára és egyenetlenül jár.
Az első legszembetűnőbb hiba a turbó után a szívó oldalon egy repedt cső. A cseredarab (50517447) természetesen csak gyáriba létezik 70.000Ft-ért. Még jó hogy lehet kapni :-) :-) :-)
Külföldi raktárból érkezik, így néhány napba beletelik a szállítás. Ha megérkezik beszereljük és meglátjuk, hogy szerencsém volt-e vagy lehet keresgélni tovább




Egyik napról a másikra olyan hangot adott ki a kocsi, mintha csúszna az ékszíj. Szóltam Pisti barátomnak, hogy valami nem OK a kocsival. Távgyógyításba csak annyit mondott, hogy hosszbordásszíj és főtengely szíjtárcsa csere. El is került hozzá az autó, ahol jött a meglepi. A szervószivattyúból szivárog az olaj és csöpög rá a szíjfeszítőre. Emiatt csúszik. SOS-be kerített hozzá új TRW szivattyút. Kicserélte a szíjtárcsával, szíjjal és a feszítővel együtt.
Nagyon pöpec lett. Sokkal könnyebb a kormány és szinte alig hallani a motor hangját.
Km állás: 225.135km
Ma volt idő, hogy az ezüstkére is feltegyem a téli kerekeket. Mivel a fekete 147 hamarosan elkerül a háztól, így a 16"os GTV felniket most erre tettem. A fekete pedig megkapta a gyári 15"ös szettet.
Km állás: 224.319km



A mai nap jött el az ideje, hogy lemossam, kitakarítsam és eltegyem tavaszra a Bestiát.
Az idén 1995km-t tudtam velem megtenni :-)
Km állás: 193.965km



Második lépésként kifújtam az összes üreget a kocsin, hogy megóvjuk a rozsdától.
Sajnos 2 dolog nem működött az autón. Utastér ventillátor és a BlueAndMe. Mindkét dolgot cserélni kellett. Bontott került a kocsiba, de most már működik. :-)
Volt egy kavics felverődés a szélvédőn. Ezt azóta már megcsináltattam.




Első lépésként az előző tulajt (és kutyáját) szerettem volna végleg száműzni az utastérből.
A kárpit tele volt fehér színű kutyaszőrrel és szerintem a cigaretta sem állt messze a régi tulajtól. Szóval utastér szétszed, kitisztít, ápol, összerak.
A végén kapott egy ózonos fertőtlenítést is. A végeredmény szinte újszerű utasteret eredményezett, bár ráment 2 napon. :-)










