A múltkori autómosásnál vettem észre, hogy a féltengely gumiharangok cseppet sincsenek a helyzet magaslatán. A két belső harang teljesen ki volt szakadva. Sajnos itt a csukló sem élte túl. Cseréltünk 2db belső csuklót, 4db gumiharangot és ha már szét volt szedve a futómű, akkor a két első lengőkar is ki lett cserélve. Annak a gumi szilentjein is látszott már a kor.
Km állás: 193.629km
Tegnap volt egy kis időm foglalkozni a "járkálós" kocsival. Sajnos a fényezése látott már szebb napokat is, de gondoltam megpróbálom. Rosszabb már úgyse lehet 😁😁
Nem is lett. Nyílván nem lett tökéletes, mert itt-ott repedezik a gitt meg a fényezés, de határozottan szebb lett.
A tető volt a legocsmányabb. Nagyon le volt mattulva. Nem tudom ki fényezhette, de inkább falat kellett volna festenie, mint autót.
A tünet annyi volt, hogy elkezdett egyre jobban kormolni és csattogó hang jött a motortérből. A teljesítményen nem vettem észre változást, ugyanolyan jól ment, mint előtte. Pista barátom megállapította a hibát. Ki kell cserélni a magas nyomású üzemanyagpumpát. :-(
Leszedte és elvitte "az emberhez" hogy felújítsák. Sajnos menthetetlen volt. Rendeltünk egy újat. Azóta csend van a kocsiban és nem is kormol.
Lassan esedékes az olajcsere is, ahol még egy izzítógyertyát is cserélnünk kell, mert minden indításnál dobja a hibaüzit. :-(
Első "hosszabb" utunk a bestiával. Az eddigi bevett szokást folytatva egybekötöttük Alfacity-t egy kis kikapcsolódással.
A hét elején legurultunk Pécsre, majd innen mentünk pénteken Dunaújvárosba. Becsekkoltunk cityre, körülnéztünk, majd Dunaföldváron volt foglalva szállás.
Szombat reggel majdnem sírva fakadtam, mert úgy ömlött az eső, mintha dézsából öntenék. De szerencsére 10-11óra felé elállt és gyönyörűen kisütött a nap.
Irány ALFACITY!
Az oltási igazolvány ellenére sokan összgyűltünk. Szerintem a hely 10p. Nekem eddig ez tetszett a legjobban. Hatalmas terület az autóknak, árnyék, fák, strand (ahol nincsenek sokan).
Tombola után vissza a szállásra, hogy pihenjünk kicsit, majd vasárnap reggel indultunk haza.
Kiválóan vizsgázott az autó. 1050km-t tettünk bele a szűk 1 hét alatta. Hiba nélkül teljesítette a távot és az átlagfogyasztás is 10,1l/100km-re jött ki. (pozitív csalódás) Azt hittem többet fog enni.
Szóval köszi a szervezőknek!!! Jövőre találkozunk!!! :-) :-) :-)
Elfáradt, cseréltem. :-) Krosno márkájút sikerült vennem. 3000Ft volt kedvezménnyel darabja, úgyhogy kicseréltem mindkettőt.
Sajnos a múltkori vezérműtengely jeladó cseréje nem oldotta meg a problémát. A hibajelenség ugyanaz. Amikor felmelegedett a motor leállt. És nem is indult el, csak ha visszahűlt. Kiolvastuk belőle a hibakódot és most a főtengely jeladóra panaszkodott. Ma ki lett cserélve. Szerencsére nem volt nagyon eldugott helyen. Pisti barátom 30perc alatt kicserélte. :-)
Remélem most már nyugodt lehetek.
Még a téli leállás alatt lettem figyelmes, hogy a kipufogó dob egyik összetételénél ki van lyukadva a cső, illetve hogy a flexibilis csövek is nagyon rossz állapotban vannak.
Tudtam hogy tavasszal kipufogóshoz kell vinni a gépet. Kicsit továbbgondoltam a dolgot, mert szerettem volna hogy időnként hangosabb legyen a kocsi. :-)
Beszereztem egy elektromos kipufogó szelepet, amit a szaki a javítás alkalmával beheggesztett a rendszerbe. Úgy lett betéve, hogy az utolsó keresztben lévő hangtompító dobot kerüli meg a gáz, ha ki van nyitva a szelep.
A választógombot a hamusban rejtettem el.
A végeredmény kicsit alul múlta a várakozásaimat. Nem lett annyira hangos, mint azt vártam, de azért hallani a különbséget.
Remélhetőleg már nem fog minket megtréfálni az időjárás.
18°C fok volt ma. Ennek örömére felraktam a nyári gurulókat az ezüstkére.
A téli kerekek gumiápolózva várják a telet.
Km állás: 218.498km
Sajnos a bontott jeladó ne váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Néha gondolt egyet az autó és csak úgy leállt. Beindítani csak akkor tudtam, ha visszahűlt a motor. A hibakód egyértelmű volt az ECU-ban. Rendeltem egy új jeladót. Kicseréltem. Eddig minden OK. :-)