Mutasd

>> Egyéb2022-08-27

Soha nem volt még pótkerék nélküli autóm, ráadásul eltűnt a kompresszor, így biztos ami biztos vettem egy defekt javító készletet, spray-t és kompresszort.
Lehet hogy semmire se jók, de megnyugtat a tudat hogy van :D
Remélem pont annyiszor lesz rá szükség mint az elmúlt 20 évben vagyis nullaszor :)
Hozzáraktam még egy összecsukható rendezőt is.

>> Szerviz2022-08-25

Már a kereskedésben, mikor átnéztük, észrevettük, hogy a vezetőülés oldalsó takaró burkolata le van szakadva. A helyén maradt mert a hátsó csavar és egy alsó patent még fogott, de ki kellett javítani. Megkérdeztem bontókat, de senkinél nem volt. Felhívtam a közeli olasz alkatrészest (akiknél már sok gyári cuccot vettem), azt mondták csak márkaszervíz, megszűnt a hozzáférésük. Írtam a CarNet-nek, nagyon gyorsan reagáltak, tisztáztuk pontosan mi kell, és két nap múlva meg is érkezett a gyári új burkolat.

>> Egyéb2022-08-19

Sokat hallottam a Brodit tartókról, de sajnos nekik csak olyan állítható megoldásuk van, amihez csavarhúzó kell. A ProClip vagyis az autóhoz rögzíthető rész viszont nagyon profi, így végül ezt házasítottam össze egy Baseus Mini Gravity tartóval, ami eredetileg a szellőzőrostélyra kerülne. Abban viszont nem bízom, tuti hogy előbb-utóbb megsínylené a mechanika, amit nem arra terveztek, hogy nagy és nehéz telefon rángassa.
A kettőt összerakva nagyon tetszetős cucc keletkezett. Jól néz ki, stabil, a ProClip tényleg tökéletesen illik oda ahova tervezték. Arra vagyok csak kíváncsi hogy rázkódásnál majd mennyire akar kiesni belőle a telefon. Ezt meg majd kiderül :)

>> Esemény2022-08-17

Szerda reggelre kaptam időpontot eredetiség vizsgálatra, és aznap délelőttre foglaltam időpontot az okmányirodába is. Az a vicc, hogy ha nem foglalok időpontot, hanem csak húzok sorszámot, akkor vagy 20 perccel előbb végzek :)
A lényeg hogy minden kerek, az autó a nevemre került.
Illeték: 154.500,-
Forgalmi és törzskönyv: 12.000,-
Eredetvizsga: 18.500,-

>> Szerviz2022-08-16

Kicseréltem a pollenszűrőt. Szidtam Giovanni-t közben :) Le kell venni a kesztyűtartó alatti takarópanelt, vagy legalábbis lepattintani a szélét hogy az alatta lévő 2 csavarhoz hozzá lehessen férni. Ezután újabb három csavar a kesztyűtartó felső részén, ezután kijön a kesztyűtartó, le kell csatolni 2 vezetéket, és balra bent van a fedél előtte megy egy cső, kb. a klíma kondenzvize, ezt ki kell húzni, a kábeleket félre, és egy 5.5-es csavar fogja a tetőt. Ugyanaz a csavar kb. mint ami már a 156-ban, 159-ben is volt és ugyanúgy leesik első alkalommal, és nem lehet megtalálni. Ugyanúgy egy sima kereszt-csavar került a helyére azzal nem lesz többé gond. Eddig a pontig van video, de a következő kocka már az hogy lent van a fedél. A szűrőhöz kapott instrukcióban lévő képen látszik ugyan valami hogy miként kell kivenni, de nem egyértelmű. Alul van egy zárópöcök, azt kell kipattintani. A szűrőt kivenni nem nehéz, de visszatenni már nem olyan egyszerű.
Az ózonos tisztítást is a saját gépemmel végeztem.
Mann-Filter aktív szenes szűrőt raktam bele.

>> Esemény2022-08-13

Anno mikor a Black Monstert vagyis a 2.4 Q4-et eladtuk, és megvettük a TBI-t, pár évre terveztünk. Gondoltam lesz majd jóáras Giulia. Hát nem lett mert közben pár dolog megkavarta az autópiacot. Közben végig nézegettem a hahu-t, mobile-t, jöttek időnként a hirdetések, egyre magasabbra kellett emeljem a limitet. Eleinte Giuliában gondolkodtunk, de lassan eltolódott a Stelvio felé. Ez utóbbi Mártinak jobban tetszik, nekem pedig az volt a lényeg hogy a Giulia/Stelvio párosból akartam egyet. Megkértem egy győri ismerősöm, hogy próbáljuk ki be tud-e jönni a kapun a Giulia. Ez azért érdekes, mert a járda magas és meredek feljáró van az útról. A TI is leért ha nem okosan mentem ki-be. Hát a Giulia is igen neccesen fért csak el. Ez viszont végleg eldöntötte a dolgot, Stelvio lesz, de az meg drágább :) Innentől már csak Stelvio hirdetéseket néztem. 11-12m-ig lehetőleg 2018 vagy újabb, 100e km alatt. Bp-en megnéztünk egy dán importot, ami piros volt, de gyöngyvászon üléses, csepegett a szilikon és gyanús volt hogy birizgálták a jobb hátsó ajtót. Szerintem törött volt. Szövet üléses gyakorlatilag nincs csak újban, az meg többe kerül mint amit szeretnénk autóra költeni. Aztán egyszer csak, egy szerdai napon szembe jött ez a piros 2017-es kevés km-es, 280 lovas Siófokról. A SioMobilnál volt bizományban. Elentünk megnézni, közelről is szép volt, őszintén koszos. Bár a tulaj kitakarította, de irgalmatlan kosz volt a kevésbé látható helyeken és a motortérben. Viszont a vezetőülés oldalsó burkolatának töröttségén és pár apró karcon kívül gyakorlatilag hibátlan, a bőrülés szép és a számomra egyik legszebb 20-as gyári felnik vannak rajta jó gumikkal. Kiderült hogy a volt siófoki polgármester felesége a tulaj. 10.5m volt a kikiáltási ár. Elvittük próbakörre, az értéklesírtő odaadta a kulcsot hogy menjünk. Csak kis utcákban mentünk egy kört ott nem éreztem azt a nagy erőt. Ajánlottunk 10-et, végül 10.1-ben megegyeztünk.
Lepapíroztuk, a tulajnál leültünk és intéztem biztosítást gyorsan illetve átutaltam, aztán haza indultunk. Az úton már kijött a póver. Nagyon jól mozog, megy ahogy kell, tetszik nagyon. Kissé fura a magas üléspozíció, de hamar megszoktam. Intézem az eredetvizsgát és az átírást.