Kollegám keresett szivargyújtóról üzemelő nyomatékkulcsot, és Amazon-on talált egyet jó áron (Mannesmann M01725 - 50EUR), és úgy gondoltam ennyit megér nekem is. Meg is rendeltük. Viszont az Alfában található egyetlen szivargyújtót épp nemrég cseréltem le USB töltőre. A csomagtérbe szereltem egyet. Az áramot az erősítőtől vezettem el, és tettem rá kapcsolót illetve egy 20A-es biztosítékot, mivel az erősítő közvetlenül az aksira van kötve.
A következő téli-nyári kerékcserekor kiderül mit tud :)
Az OBD aljzat a kormány alatt/mellett van balról, a lenyitható burkolat mögött. Mivel én alapvetően buheráns beállítottságú vagyok, aki időnként csak úgy szórakozásból is nézegeti az autó különböző vezérlőinek állapotát, sőt akár programot is töltök fel és le, így mindig problémás volt csavarhúzót elővenni és lefeszegetni a burkolatot. Egyik alkalommal, mikor hidegebb volt szépen el is törtem az alsó rögzítőket. Rendeltem ebay-ről egy egyszerű hosszabbítót, és azt a burkolat aljára rögzítettem, úgy hogy az aljat nem látszik, de könnyen elérhető.
A szivargyújtót sose használtuk, az előzőleg beépített tápcsatlakozó viszont nem működött rendesen, így kerestem ebay-en olyat USB aljzatot, amit a szivargyújtó helyére lehet beépíteni. Ha előzőleg nem fúrtam volna lyukakat a tápcsatlakozóknak, akkor nagyon egyszerű lett volna a csere, bár az USB aljzat 1mm-rel nagyobb átmérőjű, így a lyukat kicsit meg kellett reszelnem. A hozzá kapott előlapot hozzáigazítottam a szivargyújtó lapjához.
A legnagyobb művelet a könyöklő ki- és szétszerelése illetve ugyanez vissza.
Egy régebbi szereléskor sikeresen eltörtem a szivargyújtó kihatható konzolját. Most elszántam magam, hogy kiszerelem az egész középső boxot és megjavítom.
Mindkét fül letört, így egy fém lemezt szegecseltem oda és a bütyköket egy menetes szárral helyettesítettem, ez lett a tengely amin az egész elfordul.
Ha már szét volt kapva, a szivargyútó mellé mindkét oldalra beépítettem egy-egy 5V-os tápaljzatot. Nem szeretem a szivargyuszis csatlakozókat mert nagyok és soha nem érintkeznek rendesen. Egy sima autós töltőt szedtem szét és az "elektronikáját" építettem be, így az adja az 5V-ot. A kábelére pedig rászereltem a tápcsatlakozót. Így lett egy rendesn használható telefon töltőm, már rendeltem még egyet, ha megérkezett annak a kábelét is átalakítom...