Alapvetően régóta zavar, hogy bizonyos körülmények között az alig látható és a nagyobb pamacs közötti füsteregetésre képes a gép. Manky sokat javított az alapfelálláson, de mégiscsak egy más által megírt programot reszelt. Így megkérdeztem tőle, hogy lehetséges-e, elegendően erős, de füstmentes autót kihozni a gyárilag 210 lovas, DPF-mentes 2.4-ből. Azt mondta lehetséges, de offoljuk az EGR-t. Ezt megtette Élő Lajos pénteken, majd vasárnap délutánra lebeszéltem Mankyval a tuningolást. Első körben küldött egy alap progit, DPF, EGR és lapátok kiiktatásával. Evvel minden rendben volt, látható füst nélkül, de jelentősen gyengébben. Azután jött pár kör, a megírt program és a végleges között. Most alapvetően füstmentes, majd még jobban letesztelem, de tükörből nem látható semmilyen körülmények között. (Próbáltam azokat, amikre emlékeztem.) Az erő is megmaradt érzetre, még majd lemérem. Aztán meglátjuk kell-e még reszelni. Magasabb fordulaton lehet még kicsit okosítani, de így is a számítások szerint közel 500Nm gyepálja a hajtásláncot. Eddig nagyon tetszik az eredmény. A feltöltést és a diagot én végeztem, aztán megpróbáltam elmondani a mesternek, Manky adta a szakértelmet.
Még augusztusban vettem egy MPPS kábelt, lementettem a programot és elküldtem Manky-nak felülvizsgálatra. Azt mondta alapvetően kulturált cucc, egyedül az injektor nyitási időket nem tudta ellenőrizni a gyári verzió hiányában. Pár napja írta hogy megvan a gyári program, és valóban módosított a srác rajta. No ezt visszaállította a gyári értékekre. Fel is töltöttem és úgy néz ki eltűnt a füst, legalábbis ami az üzemmelegen, padlós indulást illeti, mert csak azt tudtam hirtelen tesztelni.
És ami fontos, úgy néz ki a lovak is megvannak.
Szóval eddig tetszik, majd KUL-on meglátjuk mit tud :)
Sógorral mentünk egy tesztkört, Ő kergette a 159-et, én meg követtem a 147-esével és figyeltem. Fullgáznál dob egy füstpamacsot, de nem durván nagyot, visszapillantóból nem látszik, normálisan haladva nincs füst, nyélgázon is csak addig amíg magára nem talál a motor. Szóval úgy néz ki jó lett a konfig.
Ünnepek alatt teszteltük kicsit a gépet füstölésileg. Márti ment az Alfával én pedig a Pandával mögötte, és figyeltem mit mutat. Alapvetően nem füstöl, tükörből egyáltalán nem látható soha, viszont hátulról azért látszik, hogy padlónál küldi a füstöt.
Nem durva,m tudnék vele élni, de azért megpróbálunk változtatni.
Ma voltam ismét Pannonhalmán, felkerült egy kicsit módosított verzió, amiben egy kicsit változott a fullgázas beállítás. A dinamika érzetre nem változott, egy gyorsulást néztem, füstöléses teszt majd később, ha össze tudjuk logisztikázni világosban.
Ma felkerült a módosított program. Hát sokkal erősebb és élénkebb lett. A gyárihoz képest sokkal. Hogy az eredeti (amivel vettem) állapothoz képest mennyi a változás azt nehéz megmondani, de szerintem élénkebben reagál, és vadabbul tol.
Még csak kb. 30k-t mentem vele sötétben, így a füst mennyiségét egyelőre nem tudtam rendesen megállapítani, de az lesz a következő teszt.
Eddig tetszik, vaddisznó módon megy.
A srác hívott hogy megvan a program, az enyém se gyári, sok módosítás van benne. Mivel a tesztkörön ahhoz képest hogy módosítva van nem érezte kellően erősnek, azt javasolta tegyük rá a gyárit, amiből csak a DPF van kiírva. No ez megtörtént. Jelentősen gyengébb lett az autó. Mentem vele úgy 150 km-t. Viszont semmilyen körülmények között nincs füst, legalábbis a visszapillantóban látható mennyiségű nincs. Mondtam neki hogy nem akarok eszetlen tuningot, csak a lovak egy részét szeretném visszakapni, úgy hogy ne legyen füst és biztonságos maradjon. Abban maradtunk hogy átírja a progit, és megyek vissza felrakni
Már a befecskendező rendszer rendbetétele előtt elhatároztam hogy szoftveresen is rendet rakok az autóban, csak először mechanikailag akartam helyretenni.
Most jött el az ideje. Egy közeli ismerősöm ajánlotta a PTS Tuning műhelyt Pannonhalmán. Meglátogattam, letöltötte a vezérlőben lévő szoftvert. Ami mellesleg böszme sokáig (45 perc) tart. Abban maradtunk hogy beszerzi a gyárit, azzal összeveti az enyémet, aztán meglátjuk. Mentünk egy tesztkört is.