A hideg kihozta az aksi betegségét. Kapott egy új Exide Premium 72-est.
Ma értünk haza a nyaralásból, szépen muzsikált a vas, viszont a hazaérés után pár órával nem akart indulni. Ugyanazt produkálta mint Csörinél, csak nem jött rendbe sehogy se. Viszont láttuk, hogy ismét elszulfátosodott mindkét pólus, így Apósom letisztogatta, közben rátettük töltőre. 2 órával később megnéztük 4A-rel töltött, viszont meleg volt a negatív pólus. ráadásul megmozgatva ugrált a töltő 4 és 8 között. Tehát nagy valószínűséggel az aki belsejében esett szét valami ami részleges kontakthibát eredményez. Így nem is szórakoztunk tovább vele, holnap kap egy új aksit.
A kattogás valószínűleg azért volt, mert az önindító reléjét nem bírta behúzni.
+15 fokban, 1 hét állás után nem indult a gép, lemerült az aksi. Már 1 éve húztam a cserét, most megtörtént.
ZAP Silver 64AH lett a befutó, többek között azért mert nagyon olcsón sikerült beszerezni.
Mostanában keveset használjuk az Alfát (csupnán 1-2 hetente) és közben beriasztva áll a garázsban. 1 hetet még általában kibír, de 2-t már nem, lemerül az aksi. Ezért vettem egy csepptöltőt, ami állandóan rajta van egy vízmentes csatlakozón keresztül, és szinten tartja az aksit. A csepptöltő a Homasitától való (500mA). Vízmentes csatlakozóra cseréltem a csipeszeket, és az autóba pedig beépítettem az aljzatot, egy vakdugóval. Biztosítékon keresztül van az aksira kötve. Azóta teljesen jó, mindig könnyen indul.