Miután lepattantam a műszakiról, gyorsan felhívtam Csörit, hogy húzzon ki a bajból :)
Megrendelte a cuccokat, Rotinger tárcsák, gyári betétek, gyári kutyacsont, illetve rendeltem 2db ISOFIX fedelet a hátsó üléssorra, mert az egyiknek hiányozott a felhajtható része, a másik meg félig le volt törve.
Megjelentem, majd jött a rossz hír, hogy a kutyacsont nem érkezett meg. Na ez tényleg rossz hír volt, de mindegy főzzünk azzal ami van -> legalább a fékcsere meglesz.
Meg is lett, minden rendben, elég gatya volt a régi. A hiányzó alkatrésszel meg abban maradtunk, hogy majd a nyaraláskor odaugrok Alsóörsről.
Mindez a külföldi nyaralás előtti napon pénteken volt, másnap igen kora hajnalban indultunk Ciprusra :)
Már a kereskedésben, mikor átnéztük, észrevettük, hogy a vezetőülés oldalsó takaró burkolata le van szakadva. A helyén maradt mert a hátsó csavar és egy alsó patent még fogott, de ki kellett javítani. Megkérdeztem bontókat, de senkinél nem volt. Felhívtam a közeli olasz alkatrészest (akiknél már sok gyári cuccot vettem), azt mondták csak márkaszervíz, megszűnt a hozzáférésük. Írtam a CarNet-nek, nagyon gyorsan reagáltak, tisztáztuk pontosan mi kell, és két nap múlva meg is érkezett a gyári új burkolat.
Miután megérkezett az utód (Stelvio) elvittük a Tibort apósékhoz, mert nálunk kevés a hely. Na az odafele úton még bosszút állt, és lebillent a jobb első ablak.
Kicseréltem, igaz nem volt egyszerű, mert változtattak a motor felfogatásán, de rajtam nem fogott ki :)
Szivárgott az olaj a jobb első kihajtásnál. A szimering engedte el magát, de mivel a csapágyat is átmosta így inkább cserélve lett az is. Fotózás és netezés után kisakkoztuk, hogy Koyo 6008 2RS (RSX) kell bele, mivel külön nem kapható gyári alkatrészként, csak a szimeringek. Csapágyboltban megrendeltem. Élő Lajos végezte a műtétet.
Már egy ideje beráz az autó gyenge fékezésnél, valószínűleg behullámosodtak a tárcsák. Még nem voltak teljesen elkopva, de már volt válluk..
Nézelődtem egy csomót, hajlottam az ATE szett felé, de végül az EBC mellett döntöttem.
Abból is az USR + GreenStuff combo.
Eljött az ideje, hogy felhasználjam a tavalyi Selénia Rally-n nyert dolgokat. Csöri mesternél jártam ma. Cserélt olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, gázolajszűrőt és fékfolyadékot, közben megbeszéltük a világ dolgait :)
Az utóbbi (hidegebb) időben, egyre többször fordult elő, hogy nehezen indult, főleg ha nem a garázsban állt. Múlt hétvégén aztán kiírta, hogy probléma van az izzítógyertyákkal.
Kicseréltük az összeset egyben. Ezenkívül bal előlről hallok kopogást rossz úton. Ennek is utána akartam járni. Úgy néz ki alapvetően minden rendben, nem lett meg az oka. Talán a stabrúd szilentek, de nem tuti, más nem akar mozogni. Egyelőre marad minden, aztán meglátjuk...
Ma megtörtént a szükséges javítás az első futóműben. Az alsó lengőkarok hátsó szilentjei lettek cserélve. (RPM Max. Levi) Illetve a kézifék is be lett állítva.
Ismét nekifut a műszakinak...
Az első embléma is megérett a cserére. Igazából még csak a lakk töredezett össze rajta, de már nem volt szép. AlfaCity-ben vettem egy sima jelet Ofi-tól, azzal a szándékkal, hogy megpróbálom kicserélni a csak a jelet. De sajnos a 156-147-... jele nem kompatibilis, mert a "ház" maga is domború, és a jel csak egy sima vékony fémlap. Ebay-en taléltam, fogok is rendelni aztán majd meglátjuk. Addig is becseréléssel rendeltem egy komplett emblémát. Siófokon vettem át Ofi-tól.
Így ismét teljes fényében pompázik.
+15 fokban, 1 hét állás után nem indult a gép, lemerült az aksi. Már 1 éve húztam a cserét, most megtörtént.
ZAP Silver 64AH lett a befutó, többek között azért mert nagyon olcsón sikerült beszerezni.