Tagok >> Németh Lajos >> Blog
Meglepően sok cucc belefért és még mindig lehetett volna pakolni, de szerencsére már nem volt mit :-)




Ma este elkészült, a hátsó lengőkarcsapágyak cseréje. A munkát Kovács József, a futóművek és lengéscsillapítók "doktora" végezte. Volt egy kis flexelés is.
A család többi Alfa-janak futóműve is megfordult már a kezei között, mindig kiváló, kifogástalan munkát végzett. Futómű vagy lengéscsillapító problémák esetén, mindenkinek ajánlom.






Téli Michelin Mester jobb első végtagja, összetalálkozott egy szöggel. Sajnos nagyon szerencsétlen helyen, nagyon szerencsétlenül. A gumi váll részéhez, ferdén fúródott be. A gumit, még az este megjavították, de sötétben már se kedvem, se erőm nem volt visszacserélni a mankókerék helyett.



A téli kerekek átszerelése előtt, elvittem ma egy futóműbeállításra. Ha már ott voltam, kértem nézzen rá a hátsóra is. Sajnos a hátsónál cserélni kell a lengőkarcsapágyakat, mert igencsak kivannak. Csütörtökön gyógyításra is kerülnek.




Októberben nem voltam nagyobb utazáson, Michelin Mester csak Budapest romos útjain tette a dolgát.
A fogyasztás a városi araszoláshoz képest, viszonylag "barátinak" mondható.
Guminyomás: 2.2 bar
Profilmélység: 8 mm
Fogyasztás: 9.73 L/100 Km

Néhány héttel ezelőtt, egy aggasztó probléma ütötte fel a fejét: valahol beázik a kocsi. Eső után, a bal első ülés előtti részen, mindig egy nagy tócsa lett. Sajnos a vízelvezetők múltkori tisztítása nem vezetett sikerre, bár valószínű, hogy azokra is ráfért a pucolás.
Az ajtóhangszórók hátsó része (mivel sajnos azok is vizesek voltak eső után) egy - remélhetőleg hosszú távon vízálló - védőburkolatot kaptak, de a problémát ez sem szűntette meg. Eső után, mindig szedhettem fel a szőnyeget és szárítgathattam, a nyár elején felújított padlólemezt.
Ma délután, a forum.alfa145.com weboldalon találtam, egy ezzel a hibával foglalkozó topicot. Az egyik felhasználó leírása szerint, a géptető szélvédő előtti sarkaiban is vannak vízelvezetők. Ha ezek eldugulnak a belehulló falavelektől és egyéb szennyeződésektől, akkor a víz a bal és jobb első ülés előtti padlólemezre folyik le.
Lementem és megnéztem a sajátomat is. Látszólag tiszta volt, de azért elmentem a mosóba. A magasnyomású mosó meglepően sok, nem odavaló dolgot hozott ki, a látszólag tiszta sarkokból. Remélem, hogy ezzel végleg sikerült megszűntetnem a beázást, de teljesen nyugodt a következő, eső utáni szemrevételezésnél leszek.


Tegnap este, Mr. Szerelőlámpa segítségével visszakerültek a fényszóróim a helyükre. Nem szerettem volna még egy éjszakát, fóliázott szemgödrökkel hagyni az autót a pakrolóban, ezért tzoli155-től hazaérve, nekiálltam a helyükre rakni a fényszórókat.
A visszarakás is nagyon egyszerű művelet volt, csak a sötét nehezített kicsit a dolgon. Felújítás után, a fényszórók állítócsavarjai úgy működnek, mint újkorukban. A törött műanyag pöckök cseréjével, pedig a belsőrész mozgása is megszűnt. Nagy az öröm, tzoli155 nagyon profi és gyors munkát végzett. Mindenkinek ajánlom a Mestert, akik beteg, gyári fényszóróikat szeretnék ismét újkori állapotukban tudni.
Frissítés 1.:
Péntek reggel elvittem a fényszórókat beállíttatni, a házunk mellett lévő Magyar Autóklub műszaki állomásra. A beállítást végző szerelő, nagyon dícsérte a fényszórók tökéletes vetítési képét. A jobb oldalin kellett minimálisat állítani.
Beállítás után, kaptam tőlük ajándékba 1 évig érvényes diszkont klubtagsági kártyát, amihez - mint kiderült - ingyenes szolgáltatásként járt a fényszóró beállítás. Tehát ezért sem kellett fizetnem.
Frissítés 2.:
Riki-től szombaton kaptam 2 új, Hella H1 ízzót, ezek is bekerültek a fényszórókba.




A fényszóróim állító pöckei sajnos eltörtek, ezért a belsejük mozog. Holnap viszem felújításra, tzoli155-höz. A tervek szerint, néhány nap alatt elkészülnek.
A kiszedésük egyszerű volt. A hűtőrács és a fényszórók fölötti kis szemöldökök leszedése után, már csak három csavar tartja: fölül egy, alul pedig kettő. Az elektromos csatlakozók lehúzása és a csavarok kiszedése után, nagyon könnyen kiemelhetők.




