Tagok >> Németh Lajos >> Blog
Tegnap megérkezett a Michelin nyomás- és profilmélységmérő digitális eszköz.
A nyári Michelin garnitúrával megtettem az első, nagyobb utat (kb. 450 km). Az időjárás és az útviszonyok igen változatosak voltak: felhőszakadás, jégeső, szélvihar az autópályán; több cm mély hömpölygő víz a városban.
A Michelin Energy Saver+ nem okozott csalódást. Az extrém vizes úton is csúszásmentes, stabil úttartást biztosított.
Valószínűleg a fogyasztás nagymértékű csökkenése is részben neki köszönhető. Autópályán 120-130 Km/h közötti tempónál 6,7-7 L/100 Km, városban 8,8-9L/100 Km fogyasztást sikerült elérni (MOL 95 benzin).
A gumikban a nyomás: 2,2 Bar
Amint megérkezik a nyomás- és profilmélységmérő, fotók is készülnek.
Az Alfa Amore és a Michelin közös nyereményjátékán ALF4Cityben, nyertem egy garnitúra nyári gumit: Michelin Energy Saver+ 185/60 R14.
A gumik ma érkeztek meg a Michelin egyik hivatalos partneréhez, ahol fel is kerültek a felnikre.
Az első tapasztalatok:
Nagy távolságot nem mentem még vele (kb. 25-30 km), de az előző nyári gumimhoz képest, könnyebben kormányozható lett az autó, kanyarokban a jobb tapadás miatt, lényegesen stabilabb lett az úttartás is.
199607 Km-nél megtörtént a vezérlés cseréje. Dayco vezérműszíjakat és hosszbordásszíjat, Gates generátorszíjat és Breda feszítőket kapott. A vízpumpát nemrég cseréltük, ezért azt most nem bántottuk.
Videó ITT és ITT.
A munkát Német Misi mester végezte.
Óra állása: 199607 Km
Ezúttal is a már jól bevált, Agip-ENI iSint Professional 10W40 olaj került bele.
Már nagyon várom az érkezést és az autóra felkerülést :-)
A teljes jobb küszöb és padlólemez egy része lett kicserélve. Pár éve, a bal oldalon történt ugyanez. A felelősségteljes munkához új csapatot választottam: a felújítást Zé és "kis csapata" (D.Z. Tuning and Service) végezte.
Az autót teljesen kipakolva adtam át. Az üléseket és a műszerfal alsó részét is kiszedtem. A felújítás 2 hét alatt készült el, a végeredménnyel tökéletesen elégedett vagyok. Profi, szép munkát végeztek.
Az ülések és a műszerfal a munka idejére felköltözött a lakásba. Ezt kihasználva kitisztítottam a kárpitokat.
Miután visszakaptam az elkészült kocsit és mielőtt visszaraktam volna a belsőt, kicsit kezelésbe vettem a padlót. A szőnyeg alatt, szabadon kószáló kábelkötegek kábelvédő burkolatot, a padlólemez pedig egy réteg alvázvédőt kapott. A küszöböket Motip viaszos üregvédővel fújtam ki.
A hátsó ülések és a szőnyegek alatt lévő, már erősen megviselt állapotú hangszigetelő "egérfészket" kicseréltem. A helyére. a hátsó ülések alá 1 cm vastag hangszigetelő polifoam, a szőnyeg alá pedig 0,5 cm vastag került.
Miután mindezzel elkészültem, következett a belsőrész visszaépítése. Összesen kb. 18-20 óra munka volt.