Tagok >> Németh Lajos >> Blog
Az ajtók belseje kapott egy vízzáró szigetelést. Ha már úgyis szétszedtem, akkor a belsejét is kipucoltam. Elég sok por, sár és mindenféle szemét halmozódott fel az aljukban.
Szombat reggel családi kirándulásra indultunk, Donovaly-ba. Két kocsival mentünk. 156 2.0 TS és az én autómmal. A távolság Budapesttől 206 Km.
Az autón Michelin A4 GRNX téli gumik vannak. Az igen vegyes (vízes, havas, jeges) útviszonyok között, rendben tették a dolgukat. A kocsi fogyasztása 9,7 L lett, ami ahhoz képest nem is olyan rossz, hogy elég meredek hegyi utakon keltünk át.
Minden rendben is ment, egészen a hazafelé útig. Kb. 80 Km-re lehettünk még a magyar határtól, amikor a középső dobtól hátrafelé, leszakadt a kipufogórendszerem. Eltört a középső dob és az előtte lévő cső hegesztése. Ez valószínű, még az odafelé úton történhetett, amikor egy visszafordulásnál Besztercebányán, egy elég magas fekvőrendőrön kellett átmenni.
Kitartott a Donovaly-ba felérésig és a lefelé úton is, majd megvárta amíg vaksötét lesz és távol leszünk minden civilizációtól aztán úgy döntött, hogy belegravíroz valamit az aszfaltba...
Szerencsére nem egyedül voltam. Tesóm leszedte a középső dobtól hátrafelé a kipufogórendszert, mivel az lényegében teljesen leesett, mert elszakadtak a tartógumijai is. Az első, megmaradt részt pedig - jobb híján - gyorskötegelővel rögzítette, hogy kitartson hazáig.
10 L MOL95 benzinnel 167 Km-t sikerült megtennem, városban. Ez 5,98 L / 100 Km fogyasztást jelent!
A bal hátsó ABS jeladóm tönkrement. Az alkatrészt Marklartól sikerült beszereznem, a cserét pedig Németh Mihály műhelyében végezték.
Az ősszel felújított fényszóróim, Osram Silverstar 2.0 ízzókat kaptak. A Rikitől kapott Hella-k, pedig a reflektorba kerültek.
A jobb oldali reflektor ízzócseréje, meglepő módon fejleszti az ember szókincsét. Magam is elcsodálkoztam, hogy milyen szavakat ismerek :-)
Meglepően sok cucc belefért és még mindig lehetett volna pakolni, de szerencsére már nem volt mit :-)
Ma este elkészült, a hátsó lengőkarcsapágyak cseréje. A munkát Kovács József, a futóművek és lengéscsillapítók "doktora" végezte. Volt egy kis flexelés is.
A család többi Alfa-janak futóműve is megfordult már a kezei között, mindig kiváló, kifogástalan munkát végzett. Futómű vagy lengéscsillapító problémák esetén, mindenkinek ajánlom.
Téli Michelin Mester jobb első végtagja, összetalálkozott egy szöggel. Sajnos nagyon szerencsétlen helyen, nagyon szerencsétlenül. A gumi váll részéhez, ferdén fúródott be. A gumit, még az este megjavították, de sötétben már se kedvem, se erőm nem volt visszacserélni a mankókerék helyett.
A téli kerekek átszerelése előtt, elvittem ma egy futóműbeállításra. Ha már ott voltam, kértem nézzen rá a hátsóra is. Sajnos a hátsónál cserélni kell a lengőkarcsapágyakat, mert igencsak kivannak. Csütörtökön gyógyításra is kerülnek.
2
448
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...