Tagok >> Németh Lajos >> Blog
KM óra állása: 205461 Km
Guminyomás (egységesen az összes gumiban): 2.2 bar
Profilmélység (mind a négy gumin): 7.4 mm
A gumik profilmélysége csak minimálisan változott. Ebben a hónapban is elsősorban a városban közlekedtem az autóval, mindössze kb. 240 km-t tettem meg országúton, illetve autópályán.
A teszt véletlenül sikerült. Hazafelé a Hungária krt.-on, a Népliget magasságában sikerült rámennem egy rakományról leesett rögzítőheveder fém pántjára. Az előttem haladó autó elkapta a hevedert, és pont olyan szerencsétlenül dobta arrébb, hogy nekem már a fém pánton sikerült átmennem. Kikerülni sajnos nem volt időm és helyem sem, annyira hirtelen történt.
Azonnal megálltam. Persze szanaszét dudáltak és kisebb dugót okoztam, de nem érdekelt. Ráadásul nekem ordibáltak be, hogy valami alkatrész kiesett az autómból, pedig nem...
A bal első kerékkel kaptam el. A gumin egy karcolás sem látszik és szerencsére sem a felni, sem pedig az autó többi része nem sérült. Amennyire tudtam a nagy forgalomban, behajítottam az akadályt a járdára. Fotózni nem volt lehetőségem.
Az én esetemben ez egy pozitív dolog. Még januárban figyeltem fel rá, hogy eső után, mindig óriási pocsolya képződik a bal első lábtérben.
Nagyon sok mindent kipróbáltam, megcsináltam, kicseréltem, újraszigeteltem, rengeteg külföldi fórumot olvastam el, ahol 145/146-os tulajdonosok, ugyanezzel a problémával küzdöttek.
2 hónappal ezelőtt, sikeresen lezárhattam a vizes időszakot. Eddig nem írtam róla, talán mert magam sem akartam elhinni, hogy SIKERÜLT megoldani. Minden eső után benéztem a szőnyeg alá és örültem annak, amit láttam - illetve nem láttam. Mára viszont biztosan állíthatom, hogy kész, vége, finito, nincs több óceán a kocsimban.
Ami a beázást okozta:
- repedt szélvédő (kb. 0,5 cm-es kavicsfelverődés és 2 cm hosszúságú hajszálrepedés, amiket még tavaly nyáron szereztem egy teherautóról lehulló rakományból, a Hungária-körúton)
- szélvédő kéder és ragasztó elöregedése
- bal hátsó oldalablak kéder szakadása
Júniusban, eddig kizarólag Budapest útjait koptatták a Michelin Energy Saver+ abroncsaim.
Az útviszonyok, még a városban is igen változatosra sikeredtek, hála az időjárásnak: eső, sár, tengelyig érő víz és szerencsére száraz felületek is akadtak az eddigi időszakban.
Levegőnyomás:
Elől: 2.25 bar
Hátul: 2.25 bar
Profilmelység (egységesen, az összes abroncson): 7.5 mm
Az egyforma kopás, a kifogástalan és jól beállított futóművemnek köszönhető.
Az átlagos fogyasztás: 8.5 - 9.7 L között ingadozott. Ez még mindig jóval kevesebb, mint az előzőleg használt abroncsaimmal mért adatok.
Hiába kapott új hangszórókat az autó, eddig elég keveset használtam őket. Mostanában szívesebben hallgatom inkább, a boxermotor és a Supersprint kipufogórendszer párosának csodaszép hangját. Mindennél jobb :)
... mármint a huzaté. Az autó Heko légterelőket kapott.
A hangszóróim már nagyon pocsék állapotban voltak. Ma kicseréltem őket.
Köszönet értük Ystuc-nak és Marklar-nak.
Kissé elhagyta magát a bal hátsó, nyitható oldalablakmkédere. Ahogy a képen is látszik, megrágta az idő vasfoga. Ma kicseréltem. A cseréhez ki kell csavarni az ablaknyitót tartó 3 db csavart és célszerű leszedni a belső burkolatot is.
A gumit Zé-től kaptam.
A 2. képen az is látszik, hogy be is ázott, ott a befolyó kosz nyoma. Szerencsére semmit nem rozsdásított el a víz. Pár hónapja cserélnem kellett a bal hátsó hangszórót. Akkor nem értettem, hogy miért is van szétázva.
2
456
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...