Tagok >> Németh Lajos >> Blog
Az ablakmosó szivattyúra csatlakozó, műanyag csövek szinte beton keménységűre öregedtek és az egyik el is tört. Sajnos a szivattyú csatlakozását is letörte, a megragasztani nem lehetett, cserélni kellett.
A szivattyúval együtt a csöveket is kicseréltem. A hátsó szélvédő ablaktörlőjéhez menő, sajnos a kárpit alatt volt eltörve, így oda 2m hosszúságban új műanyag csövet húztam be.
Áldozatok nélkül sajnos nem ment: a csomagtér ajtó műanyag borítása vagy a snitzer éle csúnyán elvágta az egyik ujjamat. A bónusz estére egy tetanusz injekció lett.
A küszöb restaurálásánál, leszedéskor megsérült a spoiler, a javítása ma elkészült.
Tavaly télen, a nagy hidegben eltört a váltószoknya körüli, műanyag keret. Megragasztottam, de a mostani munkálatok közben a mestereknek sikerült rommá törniük. Szerencsére, megvolt még az átépítés előtti boxer belsőm, így abból pótoltam. Érdekes, hogy annak egész más az anyaga. Sokkal rugalmasabb műanyagból készült, mint a TS-é, nem törik, hanem a merevségéhez képest viszonylag könnyen a helyére lehetett hajtogatni. Gondolom, a boxerekbe került jobb anyagminőség miatt bírtak ki az alkatrészek közel 17 évet az autómban, pedig őket is érte -20 fok...
A kalaptartó két oldali műanyag tartói ugyancsak megadták magukat (kikopott a pöcök amibe a kalaptartó fém rúdja beakasztható volt). A helyére szintén a boxer belsőmé került vissza, mivel a színük egyforma volt. Itt is nagy a különbség a boxerben és a TS-ben használt anyagminőség között, ugyancsak a boxeré készült jobb és strapabíróbb minőségű műanyagból...
A lakatos- és fényezőmunkák alatt rengeteg por és egyéb szennyeződés került a kocsiba. Ma alaposan kitakarítottam.
A szélvédőt és az ablakokat pedig páramentesítővel kezeltem le. Remélhetőleg ez megállítja az extrém párásodást.
Aktuálissá vált egy kis restaurálás Alfon, elvégre már lassan 18 éves lesz. A jobb első sárvédiíven, a bal hátsó elemen, az ajtók belső, alsó részén és a bal küszöbön kerültek eltűntetésre karosszéria hibák. A jobb első sárvédő, a bal küszöb és a bal hátsó elem teljes fényezést kapott.
A bal küszöb külső és belső részét cserélték, bal oldalt teljesen új, a gyárinál vastagabb anyagból készült, egyedien legyártott padlólemezt kapott. Természetesen alvázvédő is került rá.
Itt készült: Nafto Bt.