- Típus:Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2010
- Színe:Bianco Ghiaccio
Mivel az autóval egyidősek a gyári szövet szőnyegeim és már elég rossz állapotban voltak (főleg a vezető oldali) ezért keresnem kellett egy új garnitúrát. Először gyáriban gondolkodtam, meg is néztem egyet de nem igazán tetszett sem a minősége sem a kivitelezése ráadásul a patentokon is változtattak így ezt a lehetőséget elvetettem. Eszembe jutott, hogy jó pár éve a 156-osomba csináltattam a Főnixnél szőnyeget és emlékeim szerint elég szép munkát végeztek. Most sem csalódtam bennük profi munka, minden a megrendelés szerinti, igényes kivitelezés, patent, koptató, felirat minden a helyén és nagyon tetszik.
A kálvária tavaly egy "sötét" novemberi estén kezdődött: rokonlátogatóba menet egy ismeretlen, újjáépített körforgalomban sikerült eltalálni a sávokat elválasztó beton "félgömböket" a bal első kerékkel. Nagyot szólt azt hittem kiszakad a felfüggesztés de óvatosan továbbhaladva kis morgáson kívül semmi jel nem utalt arra, hogy komoly lenne a baj.....pedig az volt! A gumin és a felnin akkor a sötétben nem látszódott sérülés nem eresztett le meg is nyugodtam, hogy megúsztam, hazajöttünk. Pár napra rá nekiálltam, hogy átcserélem a téli kerekeket és megvizsgáljam a futóművet ekkor döbbentem rá, hogy a bal első felni belső pereme csúnyán deformálódott és a bal hátsó sem úszta meg sérülés nélkül igaz "csak" a festés sérült azonban a két gumi amit tavasszal vettem kuka, megsérült az oldala ezért az is cserés, nem biztonságos. Számolgattam és arra jutottam, hogy cascóra megcsináltatom mert az önrész levonással is jobban kijövök mint ha görgőzöm a felnit meg veszek gumit.
A biztosítóval való "harc" 4 (!) hónapig tartott, először szokás szerint megpróbáltak bepalizni de résen voltam hála a DAS-nak és egy karosszériás barátnak no meg egy kis leleményességnek. Minden sérült alkatrészről begyűjtöttem különböző szakvéleményeket (felni javíthatatlansága, kerékcsapágy morgása) ami alapján végül sikerült egy új felni, 2 új gumi és egy új gyári kerékcsapágy cseréjének költségét megtéríttetni a biztosítóval illetve a másik sérült felni fényezése is javítva, lakkozva lett. Javaslom mindenkinek, hogy ne hagyjátok magatokat, harcolni kell a biztosítóval és ha keményen léptek fel akkor sikerül minden fillért kiszedni belőlük.
Maximálisan elégedett vagyok az új Goodyear téli gumikkal. Alkalmam volt ma tesztelni letaposott hóban, jégen hát mit ne mondjak az eddigi legjobb tapadású gumim.
Először azt hittem valami baj van az ABS-el és a kipörgésgátlóval mert mindkettő csak érezhetően később avatkozik be mint a Sottozero II-ekkel vagy a Bridgestone LM35-el...aztán rájöttem ez annak köszönhető, hogy iszonyatosan tapad az Ultragrip.
Lecseréltem a teljes ablaktörlő lapát garnitúrát most is Champion került fel az előző két évet bírt.
Ma felkerültek a téli kerekek. Goodyear UltraGrip Performance Gen1 tesztgyőztes gumik gyári elegance felniken. A nyári szett nem úszta meg sajnos egy felnit javítani vagy cserélni kell egy gumi pedig kuka....Bekerültek a gumiszőnyegek is ill. fagyálló került a szélvédőmosó tartályba. Hátra van még egy alapos mosás és egy futómű állítás. Jöhet a tél!
Tavasszal már írtam, hogy számomra (egyenlőre) véget ért a Pirelli korszak. Nem rossz gumik de van náluk sokkal jobb is a piacon ugyanabban az (ár)kategóriában. Kicsit úgy érzem, hogy a többi nagy gumigyártó konszern előbbre jár mind fejlesztés mind termékpaletta terén de ki tudja lehet majd visszatérek egyszer a márkához....
A héten keresés közben kicsit még hezitáltam a Sottozero 3-as és a Goodyear UG Performance között de úgy gondoltam az utóbbi lesz a jó választás remélem nem csalódok. A nyári szintén Goodyear Eagle F1-esek szépen tették a dolgukat tapadásuk, zajkomfortjuk kiváló nem csalódtam. Jövő héten megyek a gumishoz felrakatni a felnire de majd csak az igazi tél beállta előtt kerülnek fel az autóra.
Életem legboldogabb napja avagy egy Alfa-talin nem csak szép autókat láthatsz hanem gyönyörű lányokkal is találkozhatsz.....akár életed párját is elhozza neked a kedvenc márkád. Páran ismerik a "sztorimat" de most megosztom hátha valaki nem hallotta:
2011.10.08.-án az első KUL találkozómra menet a kora reggeli csípős hidegben azon merengtem, hogy az előző napi eső vajon ezt a napot is tönkreteszi vagy autózunk majd 600 km-t egy kellemes őszi napsütésben. Szerencsére a napsütésé lett a főszerep és a szebbnél-szebb Alfák között felbukkant egy lány akivel majdnem pontosan 4 év után most szombaton örök hűséget fogadtunk egymásnak.....
Köszönettel tartozom pár Alfás barátnak akik segítettek szívvel-lélekkel minket az egymásra találásban és külön köszönet a segítségért akik a szombati napon velünk tartottak:
Györgyusz A "kontakt" aki nélkül ez a frigy nem jöhetett volna létre,
RedSoma164 A "prádéskocsi"sofőr
Mendieta és Gyopi A kísérők
Hangya A ceremóniamester
Halesz Az Amore képviseletében és végül A Giulietta aki összehozott minket Judittal....
Amióta beraktam a sport shiftert gondolkoztam a váltóolaj cserén mivel hidegen még rosszabb lett az 1-2 kapcsolása. A külföldi fórumokat olvasva kiderült, hogy a Giu váltójával konstrukciós gondok vannak nagyon sok a váltócsere és ott már sokan Castrol hajtóműolajat használnak a kapcsolási problémák enyhítésére. Ezen felbuzdulva vettem a Bárdinál Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 2 litert amit ma sikerült kicserélnem. 12-es imbusz bitfej, Cr-Va meg egy tölcsér gumicsővel ez kell a cseréhez ami kb. egy óra alatt megvolt a pollenszűrővel együtt!
Május elseje a munka ünnepe ezért megejtettem a szokásos tavaszi nagytakarítást, szőnyeg- és kárpittisztítást illetve a bőrápolást. Most is a Lidl-ös cuccokkal dolgoztam szerintem kiváló termékek és az áruk verhetetlen....
Érdekes módon nekem nem az első emblémáról kezdett peregni a védőlakk hanem a hátsóról, na nem vészesen de az én szememet már bántotta. Hét elején megrendeltem az újat de a gyári cikkszám szerint benne lévő már nem elérhető de van helyettesítője, ami meg is érkezett pár kárpitpatenttel együtt amit még a "márkaszerviznek" (AHB) egy korábbi garis javítás alkalmával sikerült eltörniük. A csere nem nehéz: le kell bontani a csomagtér kárpitját, két csavar a behúzók alatt és jó pár patent fogja. A régi és az új embléma között két különbséget lehet látni: az egyik, hogy a régin a csati a kijövő vezeték végén van az újon már beleintegrálták a csatit az emblémába a másik érezhető különbség a nyomógomb megvezetése ami sokkal határozottabb a régi lötyögősebb volt. Remélem ez is bírja majd 5 évig....
Régóta nézegettem az Alfistin ezt a cuccot és ma végre bekerült a gépbe. Sokkal rövidebbek lettek a kapcsolási utak majdnem fele annyit mozdul a váltókar így élvezetesebb és gyorsabb a váltás szinte csak pöccinteni kell. Annyi negatívumot észrevettem, hogy férfiasabb lett a váltás főleg hidegen ennek a párom nem nagyon fog örülni...
A hátsó rendszámkeret is kapott egy kis optikai tuningot 5D karbonfóliával és egy pár matricával.
A Goodyear Eagle F1-esek túl vannak a "bejáratáson" nagyon más ezeken gördülni, sokkal halkabbak mint a Pirellik voltak végre újra hallom a kipuff hangját.....