Mutasd

>> Szerviz2014-09-28

több "harci sérülés" is volt az autón, egy részéről én, másról meg mások tehettek, de kezdett annyira elhanyagoltnak kinézni, hogy nem lehetett tovább halogatni. átültem hát a csereautómba (Panda 1000, a négylábú mosógép 1991-ből :-) ), és némi csereelemekkel (kellett első lökős, mert előttem már szarrá foltozták valakik, meg bal első sárvédő, mert valaki félrekalapálta a régit) gyönyörű lett a kocsi, plusz egybe lett fújva a bal oldala, ahol eddig az ajtók színe eltérő volt.

nem állítom, hogy maradéktalanul sikerült a beavatkozás, mert a drága mester kihagyott két csavart a hátsó lökősből, valamiért nincs kürtöm, ráadásul mintha beleködölt a szélvédő bal szélébe ...

 
>> Szerviz2014-07-14

kocsi bal eleje nyüszög ...
eredmény: bal felső lengőkar csere (tavaly tavasszal volt, egész jól bírta)

plusz majd valamikor kell egy kormánymű is, mert kezd lógni a balabbik vége. az axiál is lötyög picit, de azt majd ha a kormányművet izélgetjük. meg kiszakadt a gumiharang is. nade majd télen...

 
>> Szerviz2014-04-18

elkészült a héten a 17"-es Nuvola szett újrafestése, ma délután végre volt időm elugrani a gumishoz, hogy feltetessem rájuk a már korábban beszerzett 225/45-ösöket.
szépek a felnik, a gumisoknak is tetszett :-) grafitszürke, a szélén egy natúrban hagyott gyűrűvel. kaptak fémszelepet, illik is hozzá.
most végre nagy tappancsokon van az autó!

bal csomitető teleszkóp csere - az előző darabnak többszöri veszkődés után is mindig leesett a gömbfeje, megelégeltem.

 
>> Szerviz2014-04-16

a fórumon folytatott "nappali fény vs. xenon" polémia folytán eszembe jutott, hogy hátha azért nem látok jól, mert a xenon égők (valójában gázkisülés-cső, de a fene fogja állandóan ezt leírni) már túl öregek. elég jó ár/érték arányúnak tűntek a Hella égők, úgyhogy ilyenek szereztem, majd este nekiláttam a cserének.

hát kérem ... szétszedni sem volt egyszerű, mert berohadt csavarokkal kellett küzdeni, de az összerakáshoz kellett igazán a "kitapétázom a szobát kulcslyukon keresztül"-tudás... a jobb oldal volt iszonyat nehéz, a bal hozzá képest már sétagalopp. a régi égők sokkal kékebb fényűek voltak, ráadásul semmilyen jelölés nem volt rajtuk! se márka, se típus, se dátumkód! az új égőkkel brutál fény van ... láthatólag direkt lefelé tekerték a lámpákat, mert kevés volt a fényerő, és nem lehetett messzire vinni a kévét, de most majd hangolnom kell ezen is.

reggel pedig műszaki vizsgát tett a vas, minden OK volt, csak valószínűleg kell szereznem egy katalizátort, mert a CO értékek borzasztóak lettek :-/

mire elkészültem a lámpákkal (helyzetjelző izzókat is cseréltem, amik még világítottak, de ha már egyszer kibányásztam hozzáfértem, akkor megejtettem most, ne kelljen esetleg 2 hét múlva megint nőgyógyászkodni), addigra Tomi lefestette a 17"-es nyári felniket is - holnap talán felkerülnek a gumik!

 
>> Szerviz2014-04-08

bal + jobb első alsó lengőkar csere. (csak a jobb esett szét, de ha már egyszer építkezik - közben a balabbik szilentjei is elég repdezettek lettek). futóműállítás is volt, és szalad a kocsi egyenesen, kopogás nélkül, ahogy kell :-)
ja, közben kiderült, hogy a bal féltengely belsőbbik gumiharangja kiszakadt ... rendeltünk, legyen a polcon, aztán ha van egy kis idő, csere.

 
>> Szerviz2014-04-07

jelenség: hét közepe óta nyikorog a jobb első futóban valami.
további jelenség: hétvége óta az autó azt játssza, hogy gázadásra jobbra rántja a kormányt, elvételre meg visszarántja a kormányt balra.
tavaly augusztus elején cseréltük a jobb első alsó lengőkart.
és mi derült ki? az előbbre lévő szilent KIMÁSZOTT a helyéből. üresen lötyög a lengőkar szemében a szilent tengelye ... a lengőkar végén lévő gömbfej gumiharangja meg kinyílt. ebből bizony garis reklamáció lesz.

 
>> Tuning és extra2014-03-30

doki155 cartárs jóvoltából (ezúton is köszi!) hozzájutottam egy, az enyémnél sokkal jobb állapotú ICS-hez, amiből nem lógnak szanaszéjjel a gombok, úgyhogy ma (a részint a Montreallal töltött szerelős délután részeként) ICS-t is cseréltem.
ismét előjött az a véleményem, hogy: a) sok a drót; b) kevés a hely; c) hülyeség volt az Alfától ez az egybegyógyított ICS.
node a lényeg: szebb és jobb mint volt, kiválóan működik! bónuszként mintha jobban is szólna, de ezt lehet, hogy én képzelem hozzá :-)

pénteken elhoztam Felnis Pistától a nyári kereket - 15 évesek, az autóval kaptam, szóval mindenképp érdemes volt megnézetni. a görgőzésen és a perem lehúzásán kívül egyet kellett hegeszteni is, repedt volt.
jövő héten kap még szép fényt is, és mehet fel a nyári papucs!

 
>> Szerviz2014-02-05

közvetlenül a váltócsere után kezdett el rángatni az autó. először csak intenzív kigyorsítás közben volt egy-egy torpanás, aztán végül olyan fokig fajult a dolog, hogy majdnem vezethetetlen lett.

alapos bevizsgálás után kiderült, hogy a) a gyertyahézagok a gyári 7-ről 9 mm-re nőttek (ki tudja, mikor is volt csere, az elmúlt 15e km-ben biztos nem), b) a hátsó hengersornál a szelepdekni-tömítés finoman eresztett a gyertyák felé, így azok olajban fürödtek.

gyertyacsere, deknitömítés, és hajrá München, üzleti út. úgy kb. az első 20 km után kezdett el ismét rángatni az autó, de most csak enyhébben, a kigyorsításkor... mire az 1400 km-ből visszaértem, a rángatás egyfajta állandóan jelenlévő darálássá fajult, a kocsi húzott ugyan, de nem volt az igazi.

tegnapelőtt kiszereltem a gyújtótrafó-tömböt: 3 tekercs van benne, amiből egynek (3-4 hengerek) jelentősen alacsonyabb ellenállása (12,7 kOhm) volt mint a másik kettőnek (14 kOhm). töprengés, honnan szerezzünk másik trafót próbából.
tegnap végül berendeltünk egy új, utángyártottat, és ma reggel ki is cseréltem - van eredmény, az autó visszatalált korábbi önmagához :-)

 
>> Szerviz2014-01-23

precízebb lett az új váltó (ami egy 3.0 V6-é volt, az 1-es egy hangyányit hosszabb benne, de egyébként minden ugyanaz).
megy az autó, ezerrel. így összehasonlítva, a régi difiben volt egy löttyenés is, ami most eltűnt.
a szívósor feletti vákumcsövek közül az utolsó, még nem cserélt darab is elrepedt, este gyorsan szabtunk másikat a helyére - visszatért az egyenletes alapjárat.
volt futőműállítás is, a váltócseréhez meg kellett bontani mindent, meg amúgyis kellett volna, a félrenyalt nyári gumikból ítélve.

 
>> Szerviz2014-01-17

szétrobbant a difiben az egyik kis kúpfogaskerék... még csak azt sem mondanám, hogy nagyon meghajtottam az autót, egy főútra balra kikanyarodásnál egyszercsak marha nagy csattanás, és pörög a motor üresben.

sikerült elvergődni egy nem-fizetőparkolós részig (néha még össze-összekapcsolt), aztán a céges Panda mind a 33 kW-jával bevontattuk a műhelybe.

küzdelmek árán lejött a váltó, és habár "csak" a kuplungház felé ütötte át a burkolatot a szétrepülő diffi, de sajnos olyan mennyiségű spén és foghulladék van szanaszét, hogy nincs szívünk ugyanezt a váltót visszatenni, ki tudja, mit darált magába.
persze a házon ütött rés miatt a kupplungba is jutott olaj, meg egyébként is elég avittas a tárcsa, úgyhogy az is megy a levesbe.

bontott váltó mellé tehát jön még egy új kupplung, aztán megy össze az autó ...

így utólag visszagondolva, mikor az első átnézés után a féltengely-kihajtás szimmeringet cseréltük, mintha nem lett volna elég olaj a váltóban - ki tudja, mennyit ment így.